نقشه سازمان لیگ برای کشتن سپاهان!


سرویس خبر شماره: 2009739
28 مارس 1402 در 6:37 ب.ظ.
1000 |

0نقطه نظر

6 مسابقه در 20 روز؛

کسب نتایج ضعیف در سه ماه اخیر باعث شد تا 22 روز سرنوشت ساز و دلخراش برای سپاهان در نیمه دوم فروردین رقم بخورد.

نقشه سازمان لیگ برای کشتن سپاهان!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، شروع رقابت های لیگ برتر به قدری برای سپاهانی ها دلنشین و قدرتمند بود که در پایان هفته بیست و یکم با وجود تجربه 6 شکست شامل 5 شکست متوالی، همچنان در 9 امتیاز قرار دارند. پشت سر رهبران با دو بازی در دست. یک میز داشته باشید
همه کارشناسان و هواداران فوتبال تا هفته های پایانی نیم فصل، سپاهان را اولین و جدی ترین مدعی قهرمانی معرفی می کردند، اما حالا با ادامه روند صعودی استقلال با جواد نکونام و روزهای خوبی که پرسپولیس در حال سپری کردن آن است. با رفتن یحیی گل محمدی شرایط به کلی تغییر کرد. تراکتور در این بین به وحدتی دست یافته است که بازیکنان این تیم بدون تردید و بدون ترس از امید به قهرمانی از آن صحبت می کنند.

2002899

تنها راه حل سپاهان عبور از پاس با قدرت است
در این شرایط، برنامه مسابقات لیگ برتر روز گذشته (چند ساعت مانده به شروع هفته بیست و یکم) اعلام شد و بر این اساس، سپاهان در صورتی که نتواند با قدرت از این وضعیت غیرعادی عبور کند بلافاصله پس از تعطیلات طوفانی خواهد شد. و غرور اگر او برود، به احتمال زیاد شانس قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی یا هر دو جام باقی مانده را از دست خواهد داد.

2002900

این برنامه نفس گیر را با هم مرور می کنیم:

آغاز مسابقات ماراتن 22 روزه در تبریز
سپاهان در اولین بازی پس از تعطیلات، مهمترین و سرنوشت سازترین بازی را در تبریز برابر تراکتورسازی برگزار می کند و این در شرایطی است که خوزه مورایس یکی از مهره های کلیدی خود فرشاد احمدزاده را در اختیار ندارد. اگر سپاهان نتواند در این بازی 3 امتیاز بگیرد، شانس قهرمانی آنها بسیار کم خواهد بود. مورایس و شاگردانش فصل گذشته در حالی در تبریز به تراکتوری باختند که 4 امتیاز از پرسپولیس پیش بودند اما از دست دادن سه امتیاز به یادگار امام در نهایت منجر به از دست دادن جام و مقام دومی آنها شد.
این دیدار که از هفته اول دور برگشت لیگ برتر به تعویق افتاد و به دلیل حضور سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا به تعویق افتاد، 24 فروردین ماه ساعت 19:30 در محل یادگار امام برگزار می شود.

مرحله دوم در تختی آبادان مقابل تیم مبارز
5 روز بعد از دیدار مقابل تراکتورسازی در تبریز، سپاهان باید به آبادان برود و به مصاف صنعت نفت برود که هنوز سهراب بختیاری زاده را روی نیمکت نشناخته است. به هر حال بازی در آبادان برای هیچ تیمی آسان نبوده و سپاهان نیز از این قاعده مستثنی نیست. به خصوص اگر در تبریز نتیجه مورد انتظار را نگرفت.
این دیدار 30 فروردین ماه در ورزشگاه تختی آبادان برگزار می شود.

2002901

مرحله سوم مقابل یک تیم دیگر در بحران
نساجی مازندران موفق شد با پیروزی یک بر صفر مقابل شمس آذر از بحران خارج شود اما در حال حاضر تنها تیم باقی مانده در انتهای جدول است و با جان و دل راهی اصفهان می شود تا حداقل یک تساوی را کسب کند. در این مرحله، فشردن کبریت می تواند بلای جان سپاهان باشد.
این دیدار 4 فروردین ساعت 17:50 در ورزشگاه نقش جهان برگزار می شود.

مرحله چهارم دربی به تعویق افتاد
یک بازی دیگر سپاهان که دیرهنگام پیش بینی می شود مقابل ذوب آهن برگزار خواهد شد. این دیدار به دلیل حضور سپاهان در دو دیدار رفت و برگشت مقابل الهلال مانند تراکتورسازی به تعویق افتاد تا 15 روز از سال جدید، مورایس و شاگردانش برنامه فشرده ای داشته باشند.
این دیدار نهم فروردین ماه در ورزشگاه نقش جهان برگزار می شود.

2002902

مرحله پنجم، دوباره با گربه سیاه روبرو شوید
سپاهان در دو سالی که مورایس روی نیمکت بود نتوانست نتایج خوبی مقابل ملوان کسب کند. آنها سال گذشته در دو بازی دو بازی نتیجه ای بهتر از یک تساوی کسب نکردند و در فصل جدید در دیدار رفت مقابل حریف خود در اصفهان شکست خوردند. موریس باید پس از 4 بازی فشرده تیمش را برای دومین دیدار اردیبهشت ماه در انزلی مقابل شاگردان مهدی تارتار آماده کند. این دیدار نیز یکی دیگر از دیدارهای سرنوشت ساز سپاهان خواهد بود و بدون شک عملکرد گلدن پوشان اصفهانی متاثر از نتایج کسب شده در 4 دیدار قبلی خواهد بود.

مرحله ششم بازی اهواز برای ترفیع است
در نهایت ششمین دیدار سپاهان 15 اردیبهشت برگزار می شود. جایی که موریس و شاگردانش باید در مرحله اول جام حذفی در ورزشگاه غدیر اهواز مقابل آبی پوشان استقلالی ملاثانی به مصاف شمس آذر بروند. این دیدار با وجود تساوی خوب سپاهان به دلیل فشرده سازی می تواند بسیار خطرناک باشد.

2002903

خلاصه عملکرد سپاهان بعد از 6 بازی
به احتمال زیاد بعد از این 6 دیدار و حتی در جریان این دیدارهای مهم سپاهان می توان نتیجه ای منطقی در مورد موفقیت یا ناکامی پوشان طلایی اصفهانی در لیگ برتر و جام حذفی گرفت و آنچه مسلم است در 9 امتیاز قرار دارند. از بالای جدول و عملکرد ضعیفی که تا چند روز پیش ادامه داشت و شکست مقابل پیکان چاره ای جز شکست تراکتور در تبریز و سپس پیروزی در سایر دیدارها برای تصاحب استقلال در صدر و همچنین سبقت گرفتن ندارند. پرسپولیس و تراکتور که مقام های دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند.
در این بین نبود جانشین های مناسب به دلیل ستارگانی که در اولین فصل از این تیم جدا شدند و نبود یارگیری مطمئن کار مورایس را در این چند دیدار و در کل ادامه رقابت ها را سخت می کند.
با این توصیف، سپاهانی ها از امروز به این برنامه فشرده فکر می کنند که چند روز تعطیل دارند و آرامشی را که سایر تیم ها در روزهای اول سال 1403 تجربه می کنند، احساس نمی کنند. مورایس و شاگردانش از قبل روی تراکتور تمرکز کرده اند. در تبریز برگزار می شود و کادر فنی باید در فرصت باقی مانده روی تعویض های خود کار کنند تا بتوانند به جای بازیکنان اصلی به میدان بروند و در دیدارهای حساس و فشرده پیش رو راهگشا باشند.

مجله اخبار فوتبال داخلی