نقش “الماس” هاروی الیوت چگونه تغییر کرده است – و بعد چه می شود؟ – لیورپول اف سی

این که یک بخش محوری از تیمی باشید که در اوج رقابت می کند لزومی ندارد که هر هفته یک بازیکن ثابت در ترکیب اصلی باشد، فقط از هاروی الیوت بپرسید.

مصدومیت ها و فشارهای عمومی یک کمپین بی امان دیگر در سراسر رقابت ها باعث شده است که یورگن کلوپ در مجموع به 35 بازیکن روی آورد تا خود و بازیکنانش را به سرانجام برساند.

یکی از بازیکنانی که تا جایی که به بازی‌های 2023/24 مربوط می‌شود، در صدر فهرست قرار می‌گیرد، الیوت است، اما تاثیر او تا حد زیادی محدود به دعوت شدن از روی نیمکت ذخیره‌ها بوده است.

تنها کودی گاکپو و داروین نونز در این فصل بارها پیراهن قرمز را پوشیده‌اند، اما تنها 22 مورد از 47 بازی این بازیکن 21 ساله از ابتدا انجام شده است.

با این حال، هیچ طرفدار لیورپول با چشم‌های خوب وجود ندارد که بخواهد استدلال کند که الیوت یکی از مهم‌ترین مشارکت‌کنندگان در بازگشت شگفت‌انگیز تیم به صدر جدول قبل از برنامه‌ای که خیلی‌ها تصور کرده بودند، نبوده است.

الماس در خشن

لیورپول، انگلیس - چهارشنبه، 21 فوریه 2024: هاروی الیوت بازیکن لیورپول پس از به ثمر رساندن گل چهارم در جریان بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال انگلیس بین باشگاه لیورپول و باشگاه لوتون تاون در آنفیلد جشن می گیرد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

این که سرمربی تیم به بازیکنی که دستیارش، پپین لیندرز، که زمانی به عنوان “الماس کوچک قرمزها” توصیف می‌شد، اعتماد زیادی کرده است، جای تعجب ندارد.

الیوت همچنین 46 بار در طول فصل 2022/23 در ترن هوایی به میدان رفت و به طور تحسین برانگیزی پس از آسیب دیدگی که امیدهای او را برای نقشی مشابه در حمله چهارگانه فصل قبل از بین برد، بازگشت.

او قبل از شکست خطرناک شغلی اش در جاده الند در سپتامبر 2021، در سن 18 سالگی یک نقطه شروع ثابت برای خود ایجاد کرد، اما او زمان را در کنار خود داشت و روحیه تزلزل ناپذیرش اطمینان حاصل کرد که این شرایط او را مشخص نخواهد کرد.

اکنون، ما به بازیکنی نگاه می کنیم که به اندازه هر بازیکن دیگری که در این فصل در اختیار کلوپ است، عملکرد ثابتی داشته است، بازیکنی که اجازه نداده است کمبود نسبی دقایق شروعش به هیچ وجه روی او تأثیر منفی بگذارد.

لوتون، انگلستان - یکشنبه، 5 نوامبر 2023: هاروی الیوت، تعویضی لیورپول، قبل از بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال بین باشگاه فوتبال لوتون تاون و باشگاه لیورپول در خیابان کنیلورث.  این بازی با تساوی 1-1 به پایان رسید.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

اگر هر یک از هواداران را از میان جمعیت روز مسابقه می گرفتید و نقش الیوت را در کنار به او می دادید، آن شخص به تک تک ثانیه هایش در زمین احترام می گذاشت و از قلب و روح خود برای این فرصت استفاده می کرد.

شما احساس می کنید که این دقیقاً همان چیزی است که شماره 19 لیورپول با این وضعیت برخورد می کند. به هر حال، او یک طرفدار دوران کودکی است و رویای همه ما را زندگی می کند، در حالی که ترکیب دقیقی از شور و کیفیتی را که ما از هر بازیکن ارشد می خواهیم نشان می دهد.

او مانند یک هوادار با توانایی خود بازی می کند، واقعاً چه چیزی بیشتر می توانیم بخواهیم؟

یک هوادار در بدن یک بازیکن

لندن، انگلیس - یکشنبه، 25 فوریه 2024: هاروی الیوت از لیورپول گل پیروزی تیمش را در وقت اضافه جشن می گیرد تا جام را در جریان بازی فینال جام حذفی فوتبال بین باشگاه چلسی و لیورپول در ورزشگاه ومبلی جشن بگیرد.  لیورپول بعد از وقت اضافه 1-0 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

با وجود استعداد بی چون و چرای او، هیچ نشانه ای از منیت وجود ندارد، و می توان تصور کرد که او کاملاً آگاه است که در 21 سالگی، هنوز زمان زیادی برای نقش آفرینی دقیقی که می خواهد وجود دارد.

به راحتی می توان فراموش کرد که چقدر جوان 21 ساله است، به ویژه زمانی که آن بازیکن قبلاً از یک قرن حضور در تیمی که پیرو آن بزرگ شده است، فراتر رفته است.

در طول فصلی که از جوان‌های اطرافش خواسته می‌شود در موقعیت‌هایی قدم بگذارند که هرگز رویای یافتن خود را در آن نمی‌دیدند، الیوت اغلب شبیه یکی از سرهای با تجربه به نظر می‌رسید، که حتی فکر کردن به آن ناپسند است.

12 ماه پیش این بار به نوعی ویژگی های او زیر سوال رفت و اگرچه خاطرات ما به عنوان هواداران فوتبال اغلب کوتاه است، اما این چیزی است که نمی توان انکار کرد.

لندن، انگلستان - شنبه، 9 دسامبر 2023: هاروی الیوت از لیورپول پس از به ثمر رساندن گل دوم برد در جریان بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال انگلیس بین باشگاه کریستال پالاس و باشگاه لیورپول در سلهرست پارک جشن می گیرد.  لیورپول 2-1 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

ویژگی‌های فیزیکی او تنها تردیدی است که در بین وفاداران لیورپول باقی مانده است، اما او تاکنون بیش از آن را با تعهد محض خود به هدف و حجم بی‌امان کار به حساب آورده است.

در حالی که آنهایی که او را با وجود سن و سالش و کاهشی که ناشی از بدشانسی او در لیدز بود، کنار گذاشتند، هنوز یک مرد وجود دارد که او ناامید خواهد بود که توجه او را از هم اکنون تا خط پایان به خود جلب کند.

لیورپول تا جایی که به جاه‌طلبی‌های سه‌گانه‌اش مربوط می‌شد، وقتی دو بار در چهار روز در آنفیلد شکست خورد و در ۱۸۰ دقیقه از شاید دردناک‌ترین دقایقی که تاکنون در این رقابت دیده‌ایم، نتوانست گلی به ثمر برساند، محکم پشت توپ هشت قرار گرفت.

آتالانتا اولین شروع الیوت در شش بازی بعد از بازی هومدینگر مقابل منچسترسیتی یک ماه قبل بود، اما او یک بار دیگر مجبور شد 82 دقیقه ابتدایی را از روی نیمکت تعویض ها تماشا کند زیرا قرمزها ابتکار مسابقه قهرمانی را به آرسنال دادند (که بعداً آن را به آرسنال منتقل کردند. من سیتی) با شکست در خانه مقابل کریستال پالاس.

بعدش چی؟

2WHJ53R هاروی الیوت، بازیکن لیورپول، در جریان مسابقه فوتبال لیگ برتر انگلیس بین لیورپول و برنلی، در ورزشگاه آنفیلد در لیورپول، انگلستان، شنبه، 10 فوریه 2024، نشانه‌های مثبت را نشان می‌دهد. (AP Photo/Jon Super)

کلوپ به طور معمول مدیری بوده است که به کسانی که در صورت لزوم قدم می گذارند پاداش می دهد، الیوت در چه مقطعی می تواند انتظار داشته باشد که این امتیاز با نقش بزرگ تری به او تعلق گیرد و آیا واقعاً برای او مفید خواهد بود؟

ممکن است کسی استدلال کند که 2337 دقیقه با توجه به آنچه که هافبک با آمادگی جسمانی خود پشت سر گذاشته است و این واقعیت که او هنوز در مراحل ابتدایی دوران حرفه ای خود است، بازگشتی کاملاً کافی است.

در حالی که فقدان نسبی بدنی چیزی است که همچنان در مورد او وجود دارد، دیگران قبلاً این سؤال را مطرح کرده بودند که آیا او موقعیت طبیعی در سیستم 4-3-3 کلوپ دارد یا خیر.

یک مدیر جدید بدون شک ایده های تازه ای را به ارمغان خواهد آورد، و همچنین ممکن است تصمیم بگیرد با ترکیبی بازی کند که بهتر با قابلیت های الیوت مطابقت داشته باشد.

تاثیر او از روی نیمکت غیرقابل انکار بوده است، اما این به طور همزمان این ایده را به وجود آورده است که این ممکن است موثرترین راه برای استفاده از الیوت در این مقطع زمانی باشد.

پراگ، جمهوری چک - پنجشنبه، 7 مارس 2024: هاروی الیوت از لیورپول در زمین بازی قبل از بازی مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا بین اسپارتا پراها و لیورپول اف سی در ورزشگاه لتنا.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

سرمربی در ماه فوریه اصرار داشت که وضعیت او به عنوان یک سوپر ساب برای همیشه با او نمی ماند، اما توانایی او در تغییر بازی ها و دادن بعد جدیدی به خط هافبک او را به گزینه ایده آلی تبدیل می کند که لیورپول به چیزی کمی متفاوت نیاز دارد.

فوتبالیست‌های با کیفیت الیوت می‌خواهند بازی‌ها را شروع کنند، و بازی‌های او تقریباً به طور قطع بیش‌تر از 8 دقیقه‌ای است که در مقابل کریستال پالاس به او داده شد (به‌علاوه هفت دقیقه خنده‌دار که داور چهارم به آن اضافه کرد).

اینکه آیا این به معنای شروع های بیشتری در دوره جدید باشگاه فوتبال است که فصل آینده آغاز خواهد شد، باید دید، اما رقابت سخت و درخشش خود او روی نیمکت، عاملی در تعیین نقش او در زیر نظر سرمربی جدید خواهد بود. هر که ممکن است باشد

https://www.thisisanfield.com/2024/04/how-diamond-harvey-elliotts-role-has-changed-and-what-comes-next/ منبع: