هرج و مرج بازار؛ مهلت ارائه پیشنهاد برای تصاحب منچستریونایتد تمدید شد!/ شیخ قطری، ثروتمندترین مرد بریتانیا یا نفر سوم؟

شیخ جاسم بن حمد آل ثانی، تاجر ثروتمند قطری، در ابتدا پیشنهادی بی سابقه 5 میلیارد پوندی برای تصاحب منچستریونایتد ارائه کرد. اما با تمدید 48 ساعته مهلت ثبت نام توسط گروه بانک باران، شیخ برای حضور در مناقصه جدید کنار کشید. ثروتمندترین مرد بریتانیا، سر جیم رتکلیف، نیز قرار بود پیشنهاد خود را در حدود 5 میلیارد پوند تا ساعت 9 شب روز چهارشنبه ارائه دهد، اما پس از تمدید مهلت، آن را به تاخیر انداخت.

در معاملات اولیه دیروز، قیمت سهام یونایتد در بورس نیویورک با بیش از 4 درصد افزایش به 3.33 میلیارد پوند رسید.

باید منتظر ماند و دید که آیا این پیشنهادات می تواند گلیزرها را متقاعد به فروش کند یا خیر. آنها برای فروش باشگاه 6 میلیارد پوند می خواهند. برخلاف گروه پتروشیمی Ineos Ratcliffe که می‌خواهد 69 درصد از گلیزرز را خریداری کند و شیخ جاسم که در نظر دارد تصاحب کامل آن را در دست بگیرد، الیوت صرفاً به دنبال انتقال وجوه به خریداران بالقوه است. این احتمال وجود دارد که سایر علاقه مندان نیز به جای تصاحب باشگاه به دنبال تامین مالی باشند.

هواداران به تمدید مهلت درخواست منچستریونایتد واکنش نشان دادند و یکی از کاربران نوشت: “این مانند یک کابوس بی پایان است، فقط معامله را انجام دهید و بیایید دوران جدیدی را در منچستریونایتد آغاز کنیم.” دیگری نوشت: “گلیزرها هیچ جا نمی روند.” دیگری اضافه کرد: «واقعاً مهلت چه بود؟

سر جیم رتکلیف

شیشه بر

شیخ جاسم و رتکلیف هر دو مشتاق تصاحب اولدترافورد هستند. شیخ جاسم رئیس یکی از بزرگترین بانک های قطر به نام QIB است که 42 میلیارد پوند سرمایه دارد. او همچنین فرزند نخست وزیر سابق قطر و از اعضای خاندان سلطنتی حاکم این کشور خلیج فارس است. او در سال 1992 هوادار یونایتد شد، به همین دلیل است که بنیاد او، بنیاد Nine Two نامیده می شود، که اشاره ای به کلاس معروف 92 است. اما پیشنهاد او سوالاتی را در مورد ارتباط احتمالی با پاری سن ژرمن، که متعلق به پوند است، ایجاد خواهد کرد. 370 میلیارد سازمان سرمایه گذاری قطر

این مطلب را نیز بخوانید: رکورد پیشنهاد شیخ جاسم برای خرید منچستریونایتد



سرویس اخبار فوتبال خارجی

بر اساس اعلام گروه باران، احتمالا 8 پیشنهاد برای تصاحب منچستریونایتد تا آخرین مهلت جمعه شب ارائه خواهد شد. در این میان تنها گروه الیوت از آمریکا شناخته شده است و شیخ قطر و انگلیسی های ثروتمند مدعی اصلی باقی مانده اند.

در همین حال، رتکلیف نیز از حامیان شیاطین سرخ است. او رئیس و مدیر اجرایی گروه Ineos Chemicals است که مالک نیس در فرانسه، لوزان در سوئیس و همچنین یک سوم تیم فرمول 1 مرسدس بنز است. فهرست ثروتمند ساندی تایمز ثروت شخصی راتکلیف را در سال 2022 6.1 میلیارد پوند تخمین زده است. طبق گزارش بلومبرگ، کل دارایی خالص او حدود 11.3 میلیارد پوند است.