ساکت: ما هیچ تیمی را مقصر نمی‌دانیم، اما…

ساعتی بعد از آن بازی با محمدرضا ساکت مدیرعامل سپاهان صحبت کردیم که به شدت به تصمیمات داور اعتراض کرد. وی در این گفت و گو ضمن حمایت از جامعه داوران کشور به تاثیر اشتباهات حسن اکرمی در نتیجه مسابقه اشاره می کند. او معتقد است که نه تنها به فکر سلامتی بازیکنان بود، بلکه در جریان بازی مقابل سپاهان اشتباهات مهلکی را به همراه دستیارانش مرتکب شد.


سرویس خبر شماره: 1899739
19 آوریل 1402 ساعت 08:47
4.3K |

0نقطه نظر

حفظ سلامت بازیکنان نیز برای داور بی ربط بود.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، تیم سپاهانی در یکی از حساس ترین لحظات فصل مقابل تراکتورسازی با یک پنالتی شکست خورد که معتقد است دو پنالتی خود در این بازی از دست رفت و بلافاصله پس از پایان بازی با بیانیه ای به آن پرداخت. مطابقت.P

مشروح گفتگو با محمدرضا ساکت مدیرعامل سپاهان را در ادامه می خوانید.

*سلامت بازیکنان برای داور مهم نبود
در طول مسابقه چندین نفر از لیزر استفاده کردند که بی تفاوتی داور و برگزارکنندگان را زیر سوال می برد. زیرا این امواج می تواند به طور مستقیم به سلامت ورزشکاران آسیب برساند. تا زمانی که یک پنالتی برای سپاهان صادر شد، حداقل 14 لیزر روی بدن، چشم و صورت آقای پیام لازم بود. اینکه داور چندان به آن توجه نمی کند جای سوال دارد، امنیت بازیکنان بر عهده اوست و از این مشکل چشم پوشی می کند.

*در صورت عدم آمادگی قاضی به کمیته داوران اطلاع دهید
وی در نهایت در پاسخ به اینکه چقدر امیدوار است اتفاقات و اشتباهات داوری هفته های باقیمانده در سرنوشت قهرمان لیگ تغییری نکند، اینگونه توضیح داد: واقعیت این است که همیشه یکی از دعاهای من این است که در مسابقاتی که فلانی اتفاقی رخ نمی دهد. ببازد یا برد امیدوارم با درایت کمیته داوران و آقای افشاریان هیچ تیمی نبازد و هیچ تیمی برنده نشود. داوران باید با آمادگی بیشتری بیایند. اگر داور ظرفیت بازی 65 هزار نفری را ندارد باید به کمیته داوران بگوید که آمادگی حفظ شخصیت خود و آسیب رساندن به تیم های دیگر را ندارد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

* از هواداران سپاهانی تشکر می کنم
باید از تماشاگران سپاه تشکر کنم که زحمت سفر را کشیدند و این مسیر را طی کردند و در ورزشگاه حضور داشتند. به ویژه به دلیل اینکه آنها به دلیل شرایط امنیتی ورزشگاه در طبقه دوم قرار داشتند. همچنین از استقبال تماشاگران سپاهان از هواداران تراکتورسازی تشکر می کنیم.

* این چند نفر نمی توانند تراکتور باشند
حفظ سلامت بازیکنان یکی از وظایف مهم داوران است و در این بازی شاهد تاکید فیفا بر قوانین فوتبال برای حفظ سلامت بازیکنان بودیم. عجیب است که داور نسبت به این سوال بی تفاوت بود. حتی در طول بازی. در طول بازی چندین بار توسط چند نفر مشکوک. به نظر من این افراد نمی توانند هوادار تراکتور باشند. چرا که ما هواداران تراکتور و مردم تبریز را افرادی فهمیده، متخصص فوتبال، با شخصیت و عاشق تیم خود می دانیم. باید اذعان داشت که این اتفاق توسط افراد مشکوک انجام شده است اما اینکه داور به سادگی از کنار این اتفاق گذشت جای سوال دارد.

* در این بازی حق ما ضایع شده است
ما به توانایی تیم، بازیکنان و غیرت آنها ایمان داریم و با اتکا به افکار عمیق و فنی خوب مورایس و معاونانش و اراده قوی بازیکنانمان پیش می رویم. امیدواریم همانطور که در مصاحبه های امروز هم گفته شد هیچکس از داوری ضرر نکند و هیچ تیمی از آن سود نبرد. ما در این دیدار شکست خوردیم، چون دو حق مسلم را از دست دادیم، اما می دانیم که داوری کشور و تیم تراکتورسازی تمیز است و هیچ شکی نداریم. اما ما با این سوال مخالفیم.

مدیرعامل تیم فوتبال سپاهان گفت: اشتباهات ناخواسته حسن اکرمی و دستیارانش باعث شکست سپاهان در مقطعی بسیار حساس شد.

ساکت: ما هیچ تیمی را مقصر نمی‌دانیم، اما...

*این رقابت برای تراکتورسازی و سپاهان مایه مباهات بود
بازی امروز نشان داد که قطب های جدید دیگری در فوتبال ایران به وجود آمده اند. حضور بیش از 65 هزار تماشاگر با شخصیت تبریزی به دلیل حضور سپاهان در تبریز، هم مایه مباهات سپاهان و هم برای تراکتور است. باعث افتخار ماست که هواداران زیادی برای تماشای بازی سپاهان به ورزشگاه می آیند.

پیامی برای هواداران سپاهان دارم
بازیکنان سپاهان را تحسین می کنم که با تمام وجود بازی کردند و شخصیت خود را نشان دادند. کادر فنی که با تمام وجود کار می کنند. از همین جا می خواهم به هواداران سپاهان این پیام را بدهم که تعصب، حمایت و غیرت مردم تبریز برای حضور در ورزشگاه و حمایت از تیم خود را دیده اید که قابل تحسین است.

با لپ تاپ به دفتر جلال مرادی رفتم
وی سپس درباره گفتگو و دیدار خود با جلال مرادی توضیح داد: پس از بازی با لپ تاپ به دفتر آقای جلال مرادی مسئول برگزاری مسابقه رفتم. من چند صحنه را به آنها نشان دادم و آنها فقط مشاهده کردند و بدون اظهار نظر مرا به آرامش دعوت کردند. جا دارد از آقای جلال مرادی بابت این رفتار حرفه ای تشکر کنم و رفتار ایشان را تحسین می کنم. او هیچ نظری نداد و فقط از ما خواست آرام باشیم.

1839819

*ما کسی و هیچ باشگاهی را متهم نمی کنیم اما…
موضوع این است که روزهای سختی در لیگ وجود دارد. ما کسی را متهم نمی کنیم. ما هیچ باشگاهی را به خاطر اشتباهات داوری مقصر نمی دانیم و معتقدیم این اتفاقات در روند فوتبال رخ می دهد. اما برای تیم هایی که در یک موقعیت خاص قرار دارند، برخی از اشتباهات می تواند مرگبار و ناامید کننده باشد. می توان گفت آنچه در بازی با تراکتور اتفاق افتاد اشتباهات داوری بود و هیچ اتهامی به باشگاه محترم تراکتورسازی و مرجع داوری کشور وارد نمی کنیم. اما ما به شدت شاکی و اعتراض می کنیم و می دانیم که پس از بازی نمی توان مطالبه حقمان را برد.

* در این فصل 7 نامه اعتراضی نوشته ایم
دو صحنه پنالتی واضح برای سپاهان رقم خورد که متاسفانه کم توجهی و کمک داور انجام نشد و این تصمیمات جای تامل و شکایت دارد. در لیگ امسال حداقل 7 نامه اعتراضی به کمیته داوران درباره داوری ها علیه سپاهان نوشتیم و به کمیته داوران اعتراض کردیم. اعتراض جدی خود را فردا به صورت کتبی به فدراسیون فوتبال اعلام می کنیم و به عملکرد و تاثیر منفی داور اعتراض می کنیم. هر چند ما قوه قضائیه و قضات کشور را افراد سالم، پاک و شایسته می دانیم. با این حال نمی توانیم از حق تیم خودمان بگذریم. تا کنون 7 بازی در بازی های مختلف داشته ایم و در مورد این بازی نیز همین اتفاق خواهد افتاد.