گابلین ها باعث شدند از فوتبال دوری کنم/ گله علی دایی، مهدی تاتار و حسین عبدی دارم/ می خواستند یکی گوشه ها را سوراخ کند.

بله، چند روز پیش جلسه ای در باشگاه برگزار شد و محمد پنجعلی از ما خواست که در این جلسه شرکت کنیم. من هم شرکت کردم تا ببینم چطور و چقدر می توانم به باشگاه کمک کنم.

هنوز نه، به باشگاه اعلام می کنند که برای هفته آینده قرارداد می بندیم.

دقیقا. خدا را شکر هرکسی که به آنها دستور داد که چه کنند زنده هستند. می خواستند بیژن طاهری روی گوشه ها سوراخ بنویسد. یا همین حسین کرمانشاهی زنده است دستور دادند پشت دروازه حریف ادرار کند. از این افراد بپرسید چه اتفاقی افتاده است. من هم دوست نداشتم با شیاطین برخورد کنم و به همین دلیل به مربی پیشنهاد دادم که با آن برخورد کند.

آیا این پیشنهاد در برنامه می گنجد و زمان می برد یا اجرایی می شود؟

من اینطور فکر نمی کنم. همه ما هنوز مصاحبه می کنیم و می گوییم باشگاه به فکر ما نیست. خداروشکر از همه مدعیان سرمربیگری پرسپولیس. خب وقتی باشگاه از ما دعوت می کند باید برویم و ببینیم آیا می توانیم کاری انجام دهیم. من کاری به پیشنهاد مالی ندارم که هنوز مورد بحث قرار نگرفته است. من همانی هستم که هنوز می گویم خدا خیر بدهد هر چه می دهند بدون نگاه. چه زمانی که خیلی از تیم های دیگر مرا می خواستند و بدون اینکه چک بلندمدت پرسپولیس را ببینم، به علی آقا می گفتم برکت بده و برو امضا کن یا حالا. بنابراین اگر بتوانم کاری انجام دهم، انجام خواهم داد. همه. مگر اینکه با پری ها سر و کار داشته باشم.

جالبه که کسی متوجه نشد.

اینطور که من فهمیدم قرار است برخی از پیشکسوتان از سوی باشگاه تعیین تکلیف شوند و به شهرهای مختلفی که مدرسه فوتبال دارند بروند و نخبگان مدرسه را شناسایی کنند. من روی بازیکنان نخبه تمرکز می کنم، نه بازیکنان خوب. سپس حدود 50 بازیکن نخبه را از سراسر کشور جمع آوری می کنیم و به تهران می آوریم و در آزمون نهایی شرکت می کنیم و با 30 بازیکنی که انتخاب نهایی می شوند، جبهه محکمی برای پرسپولیس می سازیم. درست مانند کاری که در مدارس فوتبال آژاکس، بارسا و برخی از تیم های استعدادیابی اروپایی انجام می شود.

باید موضوع جالبی باشد که بهروز درفرد بعد از سال ها به فوتبال بازمی گردد.

آره. من و آقای بیژن با آقای فرهاد کاظمی بودیم. من به مربیگری علاقه زیادی داشتم و با مدرک B در کلاس های A شرکت می کردم، اما صحبت های جادویی زیاد بود و در محل کار فنی این مسائل را دیدم، خسته شدم. همزمان چند بار گفتم ولی کسی توجه نکرد.

می توانید بگویید چه اقدامی انجام خواهد شد؟

راستش را بخواهید قطعا نمی توانم هیچ تیمی را در بین تیم های رقیب قهرمان معرفی کنم. از هیچ کدام از تیم های رقیب سپاهان، استقلال و گل گهر چیزی ندیدم. حتی پرسپولیس هم با این همه میلیارد خرج مثل بقیه تیم ها یک گل را به زور و با تفاضل گل می برد. به همین دلیل نمی توانم هیچ تیمی را قهرمان لیگ اعلام کنم.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

پری؟

البته این روزها باشگاه پرسپولیس از بهروز لیدر فرد دعوت به همکاری کرد. همین مشکل باعث شد به سراغ بهروز، رئیس فرد برویم و با او صحبت کنیم.

بهروز درش فرد قصد دارد پس از سال ها به میادین فوتبال بازگردد. او که روزی در کنار بیژن طاهری در کادر فنی استیل آذین از همه هم دوره ای های خود جلوتر بود، کم کم محل تمرین را ترک کرد.

*سوال آخر مربوط به لیگ برتر فعلی است. به نظر شما کدام تیم شایسته قهرمانی است؟

خودت گفتی بعد از سال ها به فوتبال برمی گردم. بله، بعد از استیل آذین فوتبال را در آغوش گرفتم و آن را رها کردم. دلیلش جادوگری و پری بود.

نه بابا، ما دعوا نمی کنیم، شکایت می کنیم. مثلا من بارها از مهدی تارتار شاکی بودم، وقتی این همه سال مربی بود، چرا یک نفر از پرسپولیس کنارش نیست؟ خوب وقتی او را در جلسه می بینم این را به او می گویم. این یک شکایت است، نه دعوا.

خب علی دایی هم همینطور بود و به جای استفاده از پیشکسوتان پرسپولیس از استقلالی ها استفاده می کند.

به نظر می رسد از سوی پرسپولیس و محمد پنجعلی برای همکاری دعوت شده اید؟

علی دایی هم همینطور. در پرسپولیس از غلامپور، یحیوی و برادرش استفاده کرد. حسین عبدی هم همینطور. یحیی هم همین عادت را دارد. ببینید یحیی دو سال است که از کریم باقری استفاده می کند. وقتی یحیی آمد کریم در پرسپولیس بود. شاید اگر کریم باقری اهل دوره برونکو نبود، هرگز از او استفاده نمی شد. فراموش نکرده ایم که مجتبی حسینی در دوره اول دستیار یحیی بود. در هر صورت، این یک شکایت قدیمی است. حسین عبدی با بهروز سلطانی در یک محوطه زندگی می کند اما برای تیم ملی جوانان از آن استفاده نمی کند. آیا بهتر از سلطانی در رده های پایه داریم؟ اینها شکایت است نه دعوا. پس نگران نباشید. بدون شک.

شما و بیژن طاهری دستیاران فرهاد کاظمی در فولاد آذین بودید.

بخدا همانطور که محمد پنجعلی خاطرنشان کرد مرحله برنامه ریزی را پشت سر گذاشته و به زودی اجرایی می شود.

آیا قراردادی منعقد شده است؟

یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که می گوید هرگاه چند پیشکسوت پرسپولیس در مراسمی دور هم جمع می شوند، با هم دعوا می کنند. در جلسه باشگاه بحث نکردید؟