آیا استقلال شانس حضور در لیگ برتر آسیا را از دست می دهد؟/ وضعیت آبی ها بحرانی تر از پرسپولیس است!



یکی از خواسته های کنفدراسیون فوتبال آسیا از فدراسیون فوتبال ایران تفکیک مالکیت تیم های استقلال و پرسپولیس است. طبق قوانین حرفه ای یک سازمان، موسسه، شرکت یا شخص نمی تواند دو تیم لیگ برتری داشته باشد. در این صورت تیم های استقلال و پرسپولیس شانس حضور در لیگ برتر آسیا را از دست خواهند داد.

بر اساس اعلام سازمان خصوصی سازی، دو تیم پرسپولیس و استقلال در تاریخ 21 فروردین و استقلال 31 فروردین ماه، سهام آنها توسط سازمان خصوصی سازی عرضه می شود. آخرین مذاکرات برای واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت و سهام باشگاه استقلال به بانک تجارت انجام شد.

واگذاری سهام باشگاه استقلال قرار است 31 فروردین ماه جاری باشد، چون گفته می شد آخرین مهلت تعیین تکلیف دو تیم تا 21 فروردین است، برخی می گویند آبی ها شانس حضور در دیدارهای این دو تیم را از دست خواهند داد. لیگ قهرمانان آسیا!

بررسی های ما از سوی فدراسیون فوتبال به این نتیجه رسید که 22 فروردین آخرین فرصت باشگاه ها برای پرداخت بدهی هایشان است و از طرفی با تفکیک مالکیت باشگاه پرسپولیس در 20 فروردین، قطعا این مشکل برطرف می شود. زیرا کنفدراسیون فوتبال آسیا بر مالکیت باشگاه تاکید دارد و اگر هر یک از باشگاه ها زیر نظر وزارت ورزش و جوانان بماند مشکلی وجود ندارد. این در حالی است که دولت معتقد است استقلال نیز مانند پرسپولیس باید به بخش خصوصی واگذار شود.



سرویس داخلی اخبار فوتبال