اردوی تیم ملی: خط حمله با 88 گل!


سرویس خبر شماره: 2009820
29 مارس 1402 ساعت 11:00 ق.ظ.
3000 |

3نقطه نظر

6 مهاجم دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتبال ایران مشمول شرایط قابل توجهی هستند.

اردوی تیم ملی: خط حمله با 88 گل!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، در فهرست 29 نفره تیم ملی فوتبال ایران تغییرات قابل توجهی رخ داده است، اما در یکی از مهم ترین تغییرات، نام شهریار مغانلو و رضا اسدی، دو گل سپاهانی ها به چشم می خورد. رنگ خودش اسم این دو نفر را از لیست حذف کرد.

علاوه بر این دو نفر، کادر فنی تیم ملی ایران، کریم انصاری فرد، یکی دیگر از مهاجمان ملی پوش سال های اخیر را از لیست خارج کرد و همانطور که انتظار می رفت مهدی طارمی و سردار آزمون دو چهره خوب شناخته شده بودند. فوتبال ایران در لیست بازیکنان هجومی حضور دارند.

اقدام قابل توجه سرمربی تیم ملی ایران دعوت از 4 مهاجم جوان فوتبال ایران است; چهار مهاجمی که در لیگ برتر فوتبال ایران بازی می کنند و تجربه حضور منظم در تیم شمال آفریقا را ندارند.

مهدی لیموچی از آلومینیوم، سعید سحرخیزان از گل گهر، محمدرضا آزادی از نساجی و جواد آقایی پور از استقلال خوزستان برای حضور در این تیم در دو دیدار مقابل ترکمنستان و به نمایش گذاشتن توانایی های فنی خود دعوت شدند. طارمی و آزمون در سال های اخیر نوروز را از دست می دادند اما حالا این چهار بازیکن باید نوروز 1403 را در تیم ملی پشت سر بگذارند تا شرایط خاصی را پشت سر بگذارند. اکنون به بررسی عملکرد این 6 رقم در سال 1402 می پردازیم که به هر ترتیبی از آن گذشتند.

مهدی طارمی
تابستانی که گذشت برای ستاره بوشهری تیم ملی ایران، تابستان متفاوتی بود. نام مهدی به کلیدواژه ثابت اخبار فوتبال ایتالیا تبدیل شده بود و انتظار می رفت او برای فصل جدید به میلان برود اما این اتفاق نیفتاد. این مشکل تاثیر مستقیمی بر فصل 2023/24 طارمی داشته است و به ثمر رساندن سه گل لیگ برای پورتو گواه بر سختی روزهای مهدی است. با این حال مهاجم 31 ساله ایرانی به درخشش در لیگ قهرمانان اروپا عادت کرده و دو گل و ثبت دو پاس گل، فرم متفاوتی را در لیگ نشان می دهد. در مجموع در سال 1402 15 گل برای پورتو و 15 گل برای تیم ملی به ثمر رساند تا در سالی که مهدی فرم ایده آل خود را از دست داد، تعداد گل ها به 30 گل رسید.

1985795

سردار آزمون
آزمون در ابتدای سال مصدوم شد و نتوانست کمکی به تیم لورکوزن کند، پس از آن با انتقال به آ اس رم و همکاری با ژوزه مورینیو، در اکثر دیدارها نیمکت نشین بود و به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت اما سردار توانست. از نظر امتیاز دهی متفاوت عمل کند. سردار 10 گل برای تیم ملی و 4 گل در فوتبال باشگاهی به ثمر رساند اما در تعداد پاس گل به 27 گل رسید که نسخه جدیدی از او را به ما می دهد.

1988189

محمدرضا آزادی
او در تابستان به همراه سید مهدی رحمتی از استان مرکزی به مناطق شمالی کشور سفر کرد تا امید شهر برای گلزنی به پایان برسد. آزادی در 6 بازی لیگ قهرمانان آسیا 4 بار گلزنی کرد و این عدد را در لیگ برتر نیز تکرار کرد. البته او در هفته آخر لیگ قبل هم 1 گل زد تا مجموع گل های آزادی در سال 1402 به 9 گل رسید!

1956609

سعید سحرخائزان
مهاجم گلزن تیمی که از تورس، زیندروح و علیزاده تغذیه می شود، کار ساده ای پیش روی خود دارد: گلزنی، اما بار دیگر دقت بالای او در زدن ضربات آخر باعث شده تا این مهاجم دهه 80 با شرایط متفاوتی روبرو شود. . او در لیگ بیست و سوم در 19 بازی 5 گل و 2 پاس گل داد و در سال 1402 نیز مانند آزادی 9 گل به ثمر رساند.

2001426

جواد آقایی پور
مهاجم آبی های خوزستانی تنها ملی پوش این تیم در هشت سال اخیر است و مهاجم 24 ساله استقلال خوزستان در 20 بازی لیگ برتر 5 بار گلزنی کرده است. او در روزهای سی و سوم و سی و چهارم لیگ یک نیز سه گل به ثمر رساند تا آقایی پور در سال 1402 8 گل به ثمر برساند!

1946490

مهدی لیموچی
مهاجم اراکی در شرایطی مشابه سعید سحرخائزان قرار گرفته است. او در لیگ بیست و سوم 5 گل و 2 پاس گل برای ایرالکو به ثبت رساند و در هفته آخر لیگ سی ام با پیراهن پیکان دروازه مس را باز کرد، به طوری که این آماری است که لیموچی در سال 1402 ترک کرد.

1999064

مجله اخبار فوتبال داخلی