از شفافیت ماموریت لذت ببرید (عکس)

انتشار قرارداد اسپانسر بین پرسپولیس و استقلال نشان می دهد که خواسته های مدیران دو باشگاه با آنچه روی کاغذ نوشته شده تفاوت زیادی دارد.


سرویس خبر شماره: 1813908 |
15 ماه 1400 ماه 10:32 |
2,486 |

0نظرات

نگاهی گذرا به قرارداد حمایت مالی Magpies

در تبلیغات محیطی سازمان لیگ علاوه بر اینکه 15 درصد درآمد از دلال است، طبق قانون 30 درصد نیز خواهد داشت، بنابراین درآمد خالص آبی ها بسیار کمتر از حد انتظار خواهد بود. البته هنوز مسئولان باشگاه نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداده اند. پیش از این درودگر، مدیر امور تبلیغات لیگ، گفته بود که استقلال به تعهدات خود عمل نکرده است.

استقلالی ها هنگام اعلام قرارداد دلالی خود در اطلاعیه ای نوشتند کف قرارداد 500 میلیارد تومان خواهد بود و در ادامه تاکید کردند: طبق این قرارداد کف تعهد دلال برای فصل جاری 500 میلیارد تومان است. و در صورت درآمد دلالی “باشگاه سهم زیادی از این درآمد خواهد داشت.”

استقلال نیز برای پرداخت دستمزد اعضای تیم به 160 میلیارد نیاز دارد اما مشخص نیست دلال این باشگاه چه میزان تعهد “صفر تا 500 میلیارد” را تامین می کند، بنابراین استقلال علاوه بر پرداخت مطالبات جاری بازیکنان و هزینه مشارکت در لیگ برتر سال ها نیاز است. گذشته را پرداخت کنید.



مجله اخبار فوتبال داخلی

این در حالی است که پرسپولیس برای پرداخت مطالبات بازیکنان و کادرفنی خود حداقل به 140 میلیارد تومان نیاز دارد و هزینه های جاری مربوط به اسکان و جابجایی اعضای تیم برای انجام مسابقات خارج از خانه احتمالا نیاز باشگاه را به 200 میلیارد تومان می رساند. . علاوه بر این، پاداش بازیکنان و پرداخت بدهی های گذشته نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت، بنابراین حتی دسترسی به حداکثر مبلغ این قرارداد دلالی نیز نمی تواند مبلغ مورد نیاز پرسپولیس را تامین کند.

این در حالی است که روز گذشته سامانه کدال قرارداد دلال باشگاه استقلال را منتشر کرد و در این برگه که به امضای آجورلو رسید، برای فصل اول، محدوده درآمد خالص «از صفر تا 500 میلیارد تومان» نوشته شده است که در آن 15 درصد سهم شرکت کارگزاری خواهد بود. یعنی نه تنها مبلغ قرارداد کمتر از رقم وعده داده شده 500 میلیارد است، بلکه در بهترین حالت این رقم درآمدزایی خواهد داشت و تعهدی برای دلال وجود ندارد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، چند ماه از امضای قرارداد اسپانسر بین پرسپولیس و استقلال می گذرد و هر دو تیم همچنان با مشکلات مالی مواجه هستند. در حالی که انتظار می رفت قرارداد با «ایده پروان تبلیغ» مصطفی آجورلو و «ایده پوریان مج» ساخته مجید صدری و سپس ادامه همکاری با رضا درویش به رونق اقتصادی سرخابی ها منجر شود، اما گزارش های رسمی حاکی از آن است که بازیکنان دریافتی استقلال حدود 35 تا 40 درصد و درآمد بازیکنان پرسپولیس 45 درصد است.

بر اساس نامه منتشر شده در کدال و با امضای رضا درویش آمده است که «طبق اسناد قرارداد در خوشبینانه ترین حالت، کف درآمد شرکت 247 میلیارد تومان است» و همچنین در «بدبینانه ترین حالت 60» اعلام شده است. میلیارد و 500 میلیون تومان» خواهد بود.

از طرفی شرایط چندان برای باشگاه پرسپولیس مساعد نیست. در زمان انعقاد قرارداد، باشگاه پرسپولیس از گردش مالی 630 میلیارد تومانی رونمایی کرد که البته در آن زمان مشخص بود که 300 میلیارد مربوط به حق پخش اجرا نمی شود، اما اکنون ابهاماتی در این موضوع ایجاد شده است. 330 میلیارد باقیمانده