امیل اسمیت برو؟ | آرسبلاگ … وبلاگ آرسنال

توضیح کامل آن دشوار است، اما گاهی اوقات، فقط این احساس را به شما دست می دهد که یک مدیر، برای افراط در اصطلاح فوتبالی، «نداشتن» یا «دوست ندارد» بازیکن است. همچنین درست است که هنگامی که شخص شروع به سرگرم کردن این حدس و گمان کند، می‌توانیم در همه جا تأیید اعتبار را ببینیم – حتی زمانی که لزوماً وجود نداشته باشد.

با این حال، من همیشه این احساس را داشتم که میکل آرتتا و امیل اسمیت روو قرار نیست ازدواج طولانی مدتی داشته باشند. البته هنوز زمان برای اشتباه کردن من در این مورد وجود دارد، اما حضور نامناسب اسمیت رو در تیم پس از بازگشت از مصدومیت در ژانویه، من را به اندازه برخی از هواداران آرسنال شگفت زده نکرده است.

هنگامی که او در دسامبر 2020 پس از یک دوره قرضی در هادرزفیلد و مصدومیت بعدی به صحنه بازگشت، شرایط برای شکوفایی او فراهم شده بود. آرسنال آنقدر از حضور خلاقانه برای بازی بین خطوط محروم بود که ویلیان و الکس لاکازت در اوایل فصل 2020-21 به عنوان شماره 10 بازی کردند.

اسمیت رو در طول آن دوره، میله فوق‌العاده پایینی را که همکارانش تعیین کرده بودند برطرف کرد، اما این امر مانع از آن نشد که میکل آرتتا در ژانویه 2021، مارتین اودگارد را به صورت قرضی به خدمت بگیرد، قبل از اینکه تابستان آن قرارداد دائمی شود. واضح است که یک تیم به بیش از یک شماره 10 نیاز دارد، اما اسمیت رو از بهار 2021 به سختی در این پست بازی کرده است.

او فصل بسیار پرباری را سپری کرد، به خصوص در مقابل دروازه، و در فصل 2021-2022 نقش فوروارد چپ را با گابریل مارتینلی به اشتراک گذاشت. تصمیم نهایی برای انجام عمل جراحی بر روی یک مشکل طولانی مدت (!) لگن، اسمیت رو را در ابتدای این کمپین برای چند ماه از تیم خارج کرد. با این حال، خریدهای آرتتا همیشه به من نشان داده است که او ESR را به عنوان یک بازیکن محوری برای تیم نمی بیند.

فابیو ویرا و لئاندرو تروسارد در دو پنجره اخیر به خدمت گرفته شده‌اند و فکر نمی‌کنم اگر آرتتا نقش برجسته‌ای را برای اسمیت رو در نظر می‌گرفت این اتفاق می‌افتاد. از زمان خرید زینچنکو، تصور اینکه او دیگر در پست فوروارد چپ بازی کند برایم سخت است. مارتینلی بسیار بالا و پهن می ماند و این واقعاً بازی اسمیت رو نیست.

بازی او بیشتر به سمتی است که کایرن تیرنی دوش های همپوشانی را از دفاع چپ انجام می دهد زیرا اسمیت رو به داخل حرکت می کند و تا حدودی آینده این دو بازیکن تا حدی به هم مرتبط است. شاید شما ممکن است استدلال کرده باشید که اسمیت رو در آن موقعیت تنوع ارائه می دهد، اما ویژگی های او تفاوت زیادی با تروسارد ندارد و من فکر نمی کنم که آرتتا اسمیت رو را به عنوان چالش برانگیز تروسارد برای هر نقشی ببیند.

گمانه زنی هایی وجود دارد مبنی بر اینکه آرسنال در حال آموزش مجدد او برای پست هشتم چپ گرانیت ژاکا است، اما این فابیو ویرا است که آرتتا بیشتر مایل است این موقعیت ها را در واقعیت به او بدهد. همه اینها برای من کمی خیالی به نظر می رسد، مثل اینکه ما سعی می کنیم دلایلی ابداع کنیم که زمان بازی اسمیت رو اخیراً آنقدر محدود شده است، غیر از نتیجه گیری Occam’s Razor که آرتتا بیش از حد شیفته بازیکن نیست.

من فکر می‌کنم همیشه در اظهارات عمومی آرتتا در مورد ESR یک حس احتیاط وجود داشته است، حتی اگر سرمربی معمولاً نسبت به بازیکنان جوان خود کمی متعصب و خواستار باشد. وقتی اسمیت رو در می 2021 مقابل وست بروم گلزنی کرد، آرتتا تقریباً عصبانی به نظر می رسید که گفت: «او از زمانی که در دسامبر شروع به بازی کرد، فصلی باورنکردنی را پشت سر می گذارد.

اما او اولین گل خود را در لیگ برتر به ثمر می رساند. یک فصل باورنکردنی برای شماره 10 آرسنال به این معنی است که او باید 15 گل بزند و 10 پاس گل بدهد.” با نگاهی به گذشته، جالب است که اودگارد تقریباً به این اعداد در این فصل رسیده است و واضح است که سرمربی احساس می‌کرد پتانسیل با کاپیتانش وجود دارد، به نحوی که من فکر نمی‌کنم با اسمیت روو داشته باشد.

زمانی که اسمیت رو در تابستان 2021 قراردادش را تمدید کرد، حتی وقتی بازیکن پیراهن شماره 10 را بر تن کرد، احساس بی میلی کردم. من بازیکنانی را ترجیح می‌دهم که بیشتر از چیزی که می‌خواهند بخواهند، اما اگر معتقدند می‌توانند این کار را انجام دهند، محدودیتی برای آن قائل نشوید.» این می تواند نشانه ای از سوگیری تاییدی از جانب من باشد. اما من همیشه این را کمی گویا می دانستم که آرتتا مایل بود بگوید که اساساً فکر نمی کرد بازیکن برای این مسئولیت آماده باشد.

اظهارات عمومی آرتتا با گذشت زمان به تدریج آزمایش‌کننده‌تر شده است، زمانی که در ماه گذشته در مورد کمبود زمان بازی برای اسمیت روو سؤال شد، آرتتا پاسخ داد: «در فوتبال، مهم این نیست که یک سال یا یک ماه پیش چه کرده‌اید، بلکه به کاری که شما انجام داده‌اید مربوط می‌شود. اکنون انجام دهید، کاری را که دیروز انجام دادید و کاری را که قرار است فردا انجام دهید. بازیکن باید این طرز فکر را داشته باشد و اکنون باید به تیم کمک کند تا ما را بهتر کند و بازی ها را ببریم.

این تا جایی که می توانید به یک سرزنش عمومی نزدیک است. کیفیت دقایقی که او پس از بازگشت از مصدومیت کسب کرده، پایین بوده است. فکر می‌کنم با توجه به سطح آمادگی جسمانی‌اش در آن زمان، می‌توانیم 47 دقیقه بازی او را در بازی مقابل بورنموث نادیده بگیریم. از آن زمان، او 9 دقیقه مقابل اورتون با نتیجه 4-0 بازی کرد.

به او 20 دقیقه در بازی خارج از خانه در اسپورتینگ در لیگ اروپا داده شد، مسابقه ای که مت ترنر شروع کرد و یاکوب کیویور اولین بازی خود را در آن بازی کرد. هشت دقیقه مقابل کریستال پالاس با نتیجه 4-1. شش دقیقه مقابل لیدز با نتیجه 4-1 و دقیقه 20 مرده مقابل منچسترسیتی که آرسنال 3-0 شکست خورد. او در بازی 0-1 مقابل برایتون انصافاً 13 دقیقه وقت داشت اما بعد از تروسارد، پارتی و نلسون وارد زمین شد.

وقتی نوبت به آن زیرمجموعه ها رسید، من در Arsecast Extra این هفته نظری مشابه به جیمز داشتم، احساس کردم که آنها از احساسات ناشی می شوند. اگرچه جیمز فکر می‌کرد که آیا آرتتا از اودگارد و عیسی ناامید شده است، برداشت / حدس من این است که او اسمیت رو و نکتیاه را به چالش می‌کشید تا بروند و بازی را تغییر دهند، اما به‌گونه‌ای که فکر نمی‌کرد آن‌ها این کار را انجام دهند و می‌خواستند او را تأیید کنند. سوء ظن این روانشناسی ماهی است، مطمئناً و من ممکن است اشتباه کنم، اما کاملاً تصور من است.

تمام آن بازی‌های فرعی به جز یکی از بازی‌ها زمانی رخ داد که بازی کاملاً و کاملاً مرده بود، او در بازی اول مقابل اسپورتینگ 20 دقیقه وقت داشت و در بازی برگشت هیچ‌کدام، حتی اگر آن بازی به وقت اضافه رفت. شاخص شماره یک احساس یک مربی نسبت به یک بازیکن در الگوی انتخاب است. این فقط در مورد کمبود دقیقه نیست، بلکه به وضعیت بازی در زمانی که دقایق پراکنده رخ می دهد نگاه کنید.

این کاری نیست که یک مدیر با یک بازیکن مورد اعتماد انجام می دهد. حالا، البته ممکن است همه اینها مربوط به تناسب اندام باشد. اما اسمیت رو ماه‌ها پیش از عمل جراحی بازگشت، اگر او هنوز برای تناسب اندام تلاش می‌کند، شرط می‌بندم که آینده او در آرسنال احتمالاً در خطر است، البته نه کاملاً به دلایلی که در اینجا مطرح می‌کنم.

علاوه بر جذب تروسارد و ویرا، می دانیم که آرسنال نیز به رافینیا و مادریک علاقه مند بوده است و برای من سخت است که باور کنم این اقدام مربی ای است که روی ادغام اسمیت روو سرمایه گذاری کرده است. موسیقی حال و هوا از حس کمی پیش‌بینی به موسیقی از Requiem for a Dream منتقل شده است. اصلا تعجب نمی کنم که ببینم او در تابستان فروخته می شود.

من را در توییتر دنبال کنید @Stillmanator



https://arseblog.com/2023/05/emile-smith-go/ منبع: