به یاد قهرمانی چلسی در لیگ برتر 2016/17 – Talk Chelsea

رقابت قهرمانی لیگ برتر در این فصل به خوبی داغ می شود، با سه تیم در رقابت واقعی برای پایان دادن به صدر جدول.

لیورپول، منچسترسیتی و آرسنال در حال حاضر در یک نبرد سه جانبه برای کسب عنوان قهرمانی لیگ 2023/24 در فصلی به یاد ماندنی می جنگند.

مدعیان قهرمانی لیگ برتر 2023/24

با توجه به الف شرط بندی در لیگ برترمن سیتی در حال حاضر 11/10 مدعی کسب چهارمین عنوان متوالی خود است. لیورپول با اختلاف 11/5 دنبال می‌شود در حالی که آرسنال سومین مورد علاقه‌مندی است، با امتیاز 5/2 برای اولین بار از فصل 2003/04 قهرمان لیگ.

نبرد در پایین به همان اندازه جالب است. شانس سقوط لیگ برتر در فصل 2023/24 نشان می دهد که برنلی در 1/14 به عنوان برنلی مورد علاقه سقوط است، در حالی که لوتون تاون (8/13) و ناتینگهام فارست (5/4) هر دو با هم مبارزه می کنند تا ببینند چه کسی به رده دوم سقوط می کند.

چلسی از نظر امتیاز به لوتون نزدیکتر است تا من سیتی در فصلی که برای آبی ها فراموش شده بود.

چندی پیش نبود که آنها می توانستند خود را قهرمان انگلیس بنامند و آخرین پیروزی آنها در فصل 2016/17 بود.

آنتونیو کونته چلسی را به یک قهرمانی خیره کننده هدایت کرد

ژوزه مورینیو در فصل 2014/15 تیم استمفوردبریج را به چهارمین قهرمانی در لیگ برتر رساند و دومین دوره او در لندن بود.

قراردادهایی مانند دیگو کاستا در فرم درخشانی بودند و به نظر می‌رسید که سرمربی پرتغالی می‌توانست به همان اندازه موفقیت‌آمیز اولین بازیکن خود بین سال‌های 2004 و 2007 باشد.

کمتر از شش ماه بعد، مورینیو اخراج شد. چلسی دهم شد و به طور کامل از اروپا باز ماند.

کونته استخدام شد تا باشگاه را به اوج برگرداند و او در اولین فصل خود به عنوان سرمربی جادویی خود را انجام داد.

سه برد از سه پیروزی در ماه آگوست شروع خوبی بود، با این حال باشگاه فقط یک بار در ماه سپتامبر به پیروزی رسید و آرسنال در پایان ماه یک شکست 3-0 را متحمل شد.

پس از آن تحقیر، کونته با استفاده از دو بال بک، ترکیب خود را به 3-4-3 تغییر داد و ثابت کرد که این یک ضربه استادانه توسط تاکتیکیست ایتالیایی است.

شایان ذکر است، آبی ها پس از شکست آرسنال، 13 بازی متوالی لیگ را بردند و آنها را به قله جدول رساندند، موقعیتی که از آن دست برنداشتند.

ترکیب جدید کونته معجزه می کرد زیرا چلسی در سه ماه اول سال 2017 در لیگ برتر بدون شکست متحمل شد و به دنبال کسب عنوان قهرمانی بود.

شکست مقابل کریستال پالاس و منچستریونایتد در ماه آوریل تنها یک ضربه بزرگ در راه بود. بازدید از زالزالک در 12 مه تعیین کننده بود، زیرا میشی باتشوایی یک گل دیرهنگام به ثمر رساند برای پایان دادن به یک قهرمانی معروف با دو بازی باقی مانده.

چلسی در این فصل از انتظارات کوتاهی کرده است زیرا به نظر می رسد مائوریسیو پوچتینو ممکن است برای ورود به نیمه اول با مشکل مواجه شود. با این حال، اگر باشگاه به سرمربی سابق تاتنهام هاتسپر بچسبد، می تواند فصل آینده را انتخاب کند و در نهایت دوباره به مسیر کسب مدال های بزرگ بازگردد.

بدون جام از سال 2021، این بی‌ثبات‌ترین مسابقه آنها بدون ظروف نقره از سال 2003 است، چیزی که زودتر باید اصلاح شود.

اگر می خواهید در Talk Chelsea حضور داشته باشید اینجا کلیک کنید.



https://www.talkchelsea.net/news/remembering-chelseas-2016-17-premier-league-title-triumph/ منبع: