جولیان وارد “ابزار” معامله الکسیس مک آلیستر – با انتقال کوتینیو نیز کلیدی – باشگاه لیورپول

جولیان وارد به دلیل تأثیر او در آوردن الکسیس مک آلیستر به لیورپول شناخته شده است و گفته می شود که جذب فیلیپه کوتینیو نیز یکی از این عوامل بوده است.

انتقال 35 میلیون پوندی مک آلیستر به لیورپول بامداد پنجشنبه تایید شد و هفته ها گمانه زنی ها در مورد این هافبک با آنفیلد به پایان رسید.

این هافبک پس از سه سال و نیم حضور چشمگیر با برایتون به این تیم ملحق شد که در طی آن مدال جام جهانی را با آرژانتین در قطر به دست آورد.

قرار است این یکی از آخرین اقدامات جولیان وارد به عنوان مدیر ورزشی باشگاه باشد و اقامت او در این باشگاه در تابستان امسال به پایان برسد.

نقش وارد در این انتقال توسط “ابزاری” توصیف شد را بار پل جویس، با تحویل او به جانشین یورگ اشمادکه اکنون گفته می شود که کامل شده است.

دبی، امارات متحده عربی - یکشنبه، 11 دسامبر 2022: جولیان وارد، مدیر ورزشی لیورپول در جریان بازی سوپرکاپ دبی 2022 بین باشگاه لیورپول و المپیک لیون در ورزشگاه آل مکتوم.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

جدایی این مدیر ورزشی در ماه نوامبر تایید شد و تنها در تابستان گذشته این سمت را از مایکل ادواردز گرفته بود.

اشمادکه پس از تایید انتصاب کوتاه مدت او در ماه گذشته، اکنون وظیفه رسیدگی به نقل و انتقالات لیورپول را بر عهده خواهد داشت.

به همراه ایجنت و پدرش کارلوس مک آلیستر، این بازیکن 24 ساله توسط خوان مانوئل جملی، که به تسهیل خرید کوتینیو از اینترمیلان در سال 2013 کمک کرد، نمایندگی شده است.

جویس گزارش داد که رابطه ای که بین باشگاه و ایجنت ایجاد شد برای لیورپول در به خدمت گرفتن برنده جام جهانی مفید بود.

لیورپول، انگلیس - چهارشنبه، 6 دسامبر 2017: فیلیپ کوتینیو کوریا، بازیکن لیورپول در جریان بازی گروه E لیگ قهرمانان اروپا بین لیورپول اف سی و اسپارتاک مسکو در آنفیلد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

علیرغم اینکه بیش از یک دهه پیش بود، ارتباطاتی که در طی آن انتقال شکل گرفت، یکی از اجزای کلیدی توانایی لیورپول برای تضمین امضای مک آلیستر بوده است.

این بازیکن آرژانتینی قراردادی 5 ساله با قرمزها امضا کرد و پیراهن شماره 10 را که قبلا توسط کوتینیو در اختیار داشت، به همراه بازیکنانی مانند سادیو مانه، مایکل اوون و جان بارنز به تن کرد.

مک آلیستر اولین خرید تابستانی قرمزها شد، در ابتدای فصل نقل و انتقالات پرمشغله ای که انتظار می رود برای اصلاح کاستی های فصل گذشته باشد.

اشمادکه نقشی حیاتی در خریدهای بعدی در هفته‌های آتی خواهد داشت، اما وارد توانست قبل از حرکت به سمت هواداران، هدیه‌ای را از طرف خود دریافت کند.

https://www.thisisanfield.com/2023/06/julian-ward-instrumental-to-alexis-mac-allister-deal-with-coutinho-transfer-also-key/ منبع: