رنکینگ جهانی استقلال بالاتر از پرسپولیس و سپاهان است


سرویس خبر شماره: 2010961
8 آوریل 1403 در 9:38 ب.ظ.
4.5 هزار |

25نقطه نظر

سه ایرانی در بین بیست تیم برتر آسیا

در جدیدترین رده بندی سایت اپتا، استقلال توانست بالاتر از پرسپولیس و سپاهان در رده نهم آسیا قرار گیرد.

رنکینگ جهانی استقلال بالاتر از پرسپولیس و سپاهان است

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، روز فیفا در ماه مارس به پایان رسید و حالا همه منتظر از سرگیری رقابت های باشگاهی در سراسر جهان هستند. در سال جدید مسابقات لیگ یک فوتبال ایران با برگزاری مسابقات تاخیری آغاز می شود. سپاهان با 2 بازی تاخیر برنامه شلوغی دارد سپس تیم های استقلال و پرسپولیس نیز دیدارهای خود را در سال 1403 برگزار خواهند کرد.

سه تیمی که امسال رقابت بسیار سخت و فشرده ای را در صدر جدول رده بندی داشته اند و هر کدام برای کسب عنوان قهرمانی تلاش می کنند. در حال حاضر سپاهان با دو بازی کمتر نسبت به مغربی ها در رده پایین تری قرار دارد اما می تواند با برد و کسب شش امتیاز فاصله خود را نزدیک کند و به جمع مدعیان قهرمانی اضافه شود. اما نباید از نام تراکتور به راحتی گذشت چرا که شاگردان خمس نیز یک دیدار معوقه را پیش رو دارند و می توانند با پیروزی در این دیدار، مثلث مدعیان را به چهارضلعی تبدیل کنند.

سایت اپتا مانند هر هفته رده بندی جدیدی از تیم های باشگاهی جهان را منتشر کرد که طی آن استقلال به عنوان تنها تیم ایرانی موفق شد در بین 10 تیم برتر قاره آسیا قرار بگیرد. آبی پوشان که فصل بسیار عجیب و هیجان انگیزی را پشت سر گذاشت با شگفتی همگان سال را با رتبه اول به پایان رساند و اکنون مدعی اصلی عنوان قهرمانی محسوب می شود. البته این چیزی نیست که در ابتدای فصل و با توجه به سطح جذب تیم های قهرمان تصور می شد.

استقلال که امسال فقط یک بار در لیگ شکست خورده است، آن هم در هفته سوم مقابل سپاهان و در اصفهان، پس از باخت برابر مس رفسنجان در مرحله اول جام حذفی، حالا می تواند با برنامه سبک تر و زمان بیشتری بازی کند. برای استراحت، مسابقات قهرمانی از سر گرفته می شود که می تواند یک نقطه مثبت برای تیم Nkonam باشد که شگفتی خود را در پایان سال گذشته تکمیل می کند.

این عملکرد خوب شاگردان نکونام باعث شد تا در رده بندی سایت اپتا بالاتر از تیم های پرسپولیس و سپاهان قرار بگیرند و مقام نهم آسیا و 246 جهان را کسب کنند. جالب اینجاست که استقلال توانست بالاتر از تیم فوتبال ژاپن کاوازاکی که به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان امسال راه پیدا کند، اما با شکست مقابل چینی ها از شاندونگ از دور حذفی جدا شود.

2004879

پرسپولیس همچنین در رده یازدهم آسیا و 260 جهان قرار دارد. قرمزها در مقایسه با رده بندی هفت روز گذشته در رده بندی جهانی چهار پله صعود کرده اند و استقلال یک پله از دست داده است. جالب اینجاست که تیم فوتبال العین امارات که راهی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شده و قرار است به مصاف الهلال عربستان برود، در رده چهاردهم قرار دارد. یعنی پایین تر از استقلال و پرسپولیس.

تیم فوتبال سپاهان در رده بیستم آسیا و سی و سی و یکم جهان، دیگر تیم ایرانی است که نامش در بین بهترین تیم های قاره قرار دارد. تراکتور همچنین توانست رتبه 40 آسیا و 549 جهان را به خود اختصاص دهد. چهار تیمی که امسال به نظر می رسد قهرمان لیگ برتر شوند به یکی از آنها می رسند.

مجله اخبار فوتبال داخلی