روشن: بحث سربازی اصلا مهم نیست!

روشن با اشاره به اینکه اولویت ها در فوتبال متفاوت است، خاطرنشان کرد: فوتبال با گذشته متفاوت است. می گفتند مربی کیست؟ گفتند رایکوف. گفتند بازیکنانش چه کسانی هستند، گفتند حسن و حسین. بعد گفتند حال روحی شان چطور است، گفتند بد نیست و خوب است. سپس در مورد قدرت بدنی خود پرسیدند. حالا برعکس است. حالا اول قدرت بدنی است، بعد مسائل روحی، بعد مربی و بازیکن. اگر برانکو اینجا موفق می شد یک مربی بدنساز داشت که تیم را خوب می ساخت، خودش روانشناس بود و ده سال در ایران کار می کرد. او تیم را از نظر روانی ساخته بود و بازیکن داشت و چندین بار پیروز شد. اگر یادتان باشد یک بار که خوب شدند، پنجره شان بسته شد، کمتر بازیکن آوردند و آنجا غذا خوردند. مورد سوم که بازیکن است اگر ضعیف باشد مشکل ایجاد می کند. حالا اما هر مربی بزرگی که وارد می شود باید ابتدا تیمش را از نظر فیزیکی بسازد. بعد باید مثل برانکو روی مسائل روانی کار کند. خودش هم بعد از سال های موفق در ایران به عربستان رفت اما به دلیل نداشتن این تماشاگر و مشکلات روحی نتوانست سه ماه دوام بیاورد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، بحث سربازی مرادمند و یزدانی در چند وقت اخیر به یکی از مهم ترین مسائل فوتبال ایران تبدیل شده است. حسن روشن در گفت و گو با خبرنگار ما با دانستن اینکه چنین اتفاقی طبیعی است، گفت: اتفاقی که اینقدر بزرگ شود، رخ نداده است. هر دو بازیکن سرباز بودند و باشگاه باید قبل از رد نام آنها در نظر می گرفت چه زمانی باید آنها را ترک کنند. با تماس هایی که آقای آجورلو با مسئولان نظام وظیفه از جمله آقای مهری داشت، باید از بازیکنانی که تاکنون بازی کرده اند می خواست در پایان فصل حضور داشته باشند و سپس به سربازی بروند. این کار انجام نشد و سیستم حقوق کار خود را انجام داد زیرا درخواستی ارائه نشد. یا از سازمان لیگ بخواهیم که سربازان همه تیم ها فصل را تمام کنند و بعد به سربازی بروند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه توجه بیش از حد به این موضوع باعث تضعیف روحی تیم می شود، خاطرنشان کرد: این موضوع آنقدر حساس نیست که فوتبال ایران به خاطر آن آشفته شود. هر دو بازیکن سرباز می شوند، برو بازی کن و برگرد. الان هم کسانی که جایشان را گرفته اند، تفاوت چندانی با هم ندارند. اگر این مشکل را حل کنیم تیم از نظر روحی ضعیف می شود. ما باید بگوییم این قانون است و ما به آن عمل کرده ایم و بازیکنانی به جای آنها داریم. اگر صحبت از این شود که دو بازیکن برای ضربه زدن به تیم مانده اند، کل تیم متضرر می شود. بچه ها الان فوتبال بازی می کنند، چه اشکالی دارد؟ آنها فقط باید از نظر روحی تیم را تقویت کنند.

پیشکسوت استقلال معتقد است آبی ها نباید مشکل سربازی دو بازیکن خود را بزرگ نمایی کنند چرا که این مسئله باعث آسیب روحی تیم می شود.

وی با اشاره به زمانی که مجیدی در جریان بازی خود از استقلال جدا شد و به آن توجه زیادی کرد، به این تیم ضربه زد و گفت: استقلال باید بگوید با تمام احترامی که برای همه قائل هستم، دو بازیکن ما زحمت کشیدند و حالا به خاطر قانون. ما اطاعت می کنیم آنها سرباز شده اند و تیم را ترک کرده اند ما این بازیکنان را جایگزین می کنیم و جای نگرانی نیست باشگاه باید طوری رفتار کند که تیم دچار مشکل روحی نشود بقیه بچه ها کار خودشان را می کنند و دارند. زمانی که خود مجیدی بازیکن بود، زمان افتضاح تیم در آستانه قهرمانی بود اما فرهاد به قطر رفت، وقتی رفت همه گفتند اوه اوه! و این باعث شد تیم به جای قهرمانی سوم شود. اوه اوه نه، ما می رویم و می آییم هیچ اتفاقی نیفتاد. دو نفر که رفتند
ستاره سابق تیم ملی و استقلال درباره بازی این هفته آبی ها و گل گهر که بسیار حساس است، تاکید کرد: این بازی هم مثل بازی های قبل یک بازی عادی است. گل گهر تیم خوبی است اما استقلال فقط باید روی مسائل روحی و روانی کار کند. این تیم لیاقت بالا بودن را دارد. هر دو تیم در بازی رفت نمی خواستند ببازند اما این بار فرق می کند.



مجله اخبار فوتبال داخلی

پیشکسوت استقلال در پاسخ به این سوال که آیا تیم مجیدی می تواند بدون دو سرباز به روند خوب خود ادامه دهد، پاسخ داد: چرا که نه؟ فقط فوتبال نیست. این چیزها نباید به درد فرهاد بخورد. اگر دارد ما نمی دانیم و اگر ندارد باید دو سه مشاور مخفی داشته باشد که در صورت بروز این مسائل به او کمک کنند. بحث سربازی اصلاً مهم نیست و حالا که اینطور شد، حرفی نزنند که نگویند با رفتنشان ضعیف شدیم. باید گفت دو بازیکن از اردو رفته اند اما بازیکنانی داریم که با آنها تیم را هدایت می کنیم. آنها نباید از نظر روحی تیم را شکست دهند. دو بازی خوب بود و نتیجه هم گرفت.


سرویس خبر شماره: 1813639 |
13 اسفند 1400 ساعت 16:33 |
4,774 |

4نظرات

وقتی فرهاد از استقلال رفت همین کار را کردند