سرمربی اسکاتلند “درخواست” یورگن کلوپ را قبل از مصدومیت اندی رابرتسون نادیده گرفت – باشگاه لیورپول

در حالی که تیم لیورپول او به سمت تعطیلات ملی می رفت، یورگن کلوپ درخواست امیدوارکننده ای از مدیران آنها کرد – اما اندی رابرتسون اکنون مصدوم شده است.

لیورپول در این ماه در مجموع 25 بازیکن برای تیم های ملی خود فراخوانده شد که 17 نفر از آنها از تیم اصلی بودند.

اکثر کشورها به جای بازی های مقدماتی معمول، در دو بازی دوستانه شرکت کردند که در یک برنامه نابخشوده برای باشگاه های سراسر اروپا به پایان رسید.

پس از اینکه لیورپول با شکست 4-3 مقابل منچستریونایتد در جام حذفی انگلیس به میدان رفت، کلوپ ابراز امیدواری کرد که مدیران تیم ملی مراقب بازیکنان خود باشند.

او به خبرنگاران گفت: «فکر می‌کنم بیشتر آنها بازی‌های دوستانه دارند، اما من نمی‌توانم این تصمیم‌ها را برای مدیران بگیرم، بیشتر آنها به یک زبان صحبت نمی‌کنیم.

آنها آنها را در بهترین فرم ممکن برای تابستان می خواهند، اکثر آنها (در تورنمنت های تابستانی) بازی می کنند، بنابراین امیدوارم که مجبور نباشند دو بازی، 90 دقیقه انجام دهند.

“این می تواند مفید باشد، اما در دست من نیست.”

استیو کلارک، سرمربی اسکاتلند یکی از کسانی است که زبان مشترکی با کلوپ دارد، اما رابرتسون هر دو بازی دوستانه کشورش را در این ماه آغاز کرد.

گلاسگو، اسکاتلند - سه شنبه، 12 سپتامبر 2023: اندی رابرتسون اسکاتلندی در جریان یک مسابقه دوستانه بین المللی بین اسکاتلند و انگلیس در همپدن پارک.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

کاپیتان در روز جمعه در باخت 4-0 مقابل هلند 90 دقیقه بازی کرد و بعد از 37 دقیقه در باخت 1-0 مقابل ایرلند شمالی در روز سه شنبه به دلیل مصدومیت از ناحیه مچ پا مجبور به بازی شد.

دو شروع در پنج روز، با رابرتسون به عنوان یک مدافع چپ در سیستم 3-4-2-1 کلارک، در حالی که مدافع چپ سلتیک، گرگ تیلور، حتی یک دقیقه هم نتوانست بازی کند.

رابرتسون اکنون در مرسی ساید اسکن خواهد شد تا میزان مصدومیتش مشخص شود، با واکنش او در حین خروج از زمین در همپدن پارک، گمانه زنی ها در مورد پایان زودهنگام فصلش ایجاد شده است.

با توجه به اینکه اسکاتلند در تابستان امسال در یورو شرکت خواهد کرد – برای چهارمین بار در تاریخ خود – ممکن است نگرانی در مورد حضور او در آلمان وجود داشته باشد.

گلاسگو، اسکاتلند - 22 ژوئن: استیو کلارک، سرمربی اسکاتلند، قبل از مسابقه گروه D قهرمانی یورو 2020 یوفا بین کرواسی و اسکاتلند در همپدن پارک در 22 ژوئن 2021 در گلاسکو، اسکاتلند، نگاه می کند.  (عکس از یان کروگر - یوفا)

زمانی که نوبت به روند انتخاب کلارک برای دو بازی دوستانه می‌رسد که در نهایت بی‌معنی هستند، خود را شکست می‌دهد.

مطمئناً موردی برای سرحال نگه داشتن او نبود، زیرا اسکاتلند هنوز دو بازی تدارکاتی مقابل جبل الطارق و فنلاند قبل از مسابقات در ژوئن انجام می دهد.

رابرتسون تنها بازیکن لیورپول نبود که در این ماه دو بازی را برای کشورش آغاز کرد و ویرجیل فن دایک، لوئیس دیاز، دومینیک زوبوسلای، کانر بردلی و کوستاس تسیمیکاس نیز این کار را انجام دادند.

فان دایک و سوبوسلای در هر دو بازی به ترتیب 90 دقیقه به عنوان کاپیتان برای هلند و مجارستان بازی کردند، در حالی که تسیمیکاس 210 دقیقه مقابل قزاقستان و گرجستان بازی کرد و فینال پلی آف یونان در وقت اضافه به پایان رسید.

https://www.thisisanfield.com/2024/03/scotland-manager-ignored-jurgen-klopp-request-before-andy-robertson-injury/ منبع: