شوک سال جدید برای استقلال زود خنثی شد!


سرویس خبر شماره: 2010949
8 آوریل 1403 ساعت 7:50 ب.ظ.
3000 امتیاز خبر|

2نقطه نظر

فیفا پنجره ای را باز می کند که از سانتا کلارا می خواهد پرداخت کند

علت بسته شدن پنجره نقل و انتقالات استقلال مشخص شد. هر چند که مسئولان باشگاه نگران این موضوع نیستند و مشکل به زودی برطرف می شود.

شوک سال جدید برای استقلال زود خنثی شد!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، در شرایطی که هواداران استقلال بی صبرانه منتظر حل مشکلات و موانع پیش آمده در واگذاری این باشگاه به سازمانی غیر از وزارت ورزش هستند تا مشکل اتحادیه متعلق به سرخابی ها و دریافت مجوز حرفه ای برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا ظهر امروز خبر نقل و انتقالات آبی ها نگرانی های جدیدی را در این زمینه ایجاد کرد.

ماجرا از این قرار است که نام استقلال دوباره در سایت فیفا آمده است. سیستمی که هر دوشنبه به روز می شود و اسامی تیم هایی که پنجره نقل و انتقالاتشان در سراسر جهان بسته است ثبت می شود. آبی ها که چند ماه است به دستیاران ریکاردو ساپینتو بدهکار بودند، حالا در شرایطی که زمان زیادی تا پایان مهلت تعیین شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای پرداخت بدهی ها باقی نمانده، بار دیگر با مشکلی مشابه مواجه شده اند. باشگاه ها

در این سیستم به بسته بودن پنجره نقل و انتقالات استقلال برای سه دوره اشاره شده است. مشکلی که قابل پیش بینی بود و نگرانی چندانی در بین آبی ها ایجاد نخواهد کرد چرا که باشگاه استقلال مدت ها درگیر پرونده مرتبط با سانتا کلارای پرتغال بوده و رایزنی های لازم را با فیفا و فدراسیون فوتبال ایران انجام داده است. طلب خود را به این باشگاه پرداخت کند.

در جریان انتقال محمد محبی به استقلال و از آنجایی که سران وقت آبی ها نتوانستند درخواست خود را به موقع به سانتا کلارا پرداخت کنند، آبی ها با شکایت این باشگاه پرتغالی مواجه شدند که در نهایت این شکایت دادگاه عالی ورزش استقلال را به ۵۰۰ هزار یورو محکوم کرد و این تیم برای دریافت جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا تا 20 فروردین ماه فرصت دارد آن را پرداخت کند.

مسئولان استقلال با هدایت علی خطیر ماه هاست که به دنبال پرداخت مطالبات خود به باشگاه پرتغالی هستند و اقدامات لازم را در این زمینه انجام داده اند. مدیرعامل آبی ها شخصا به سوئیس سفر کرد تا فیفا را متقاعد کند تا 300 هزار یورو از درخواست های استقلال به فدراسیون جهانی فوتبال را به حساب باشگاه سانتا کلارا واریز کند.

1901112

از سوی دیگر استقلال و فدراسیون فوتبال توافق کردند که فیفا 200 هزار یورو اضافی از مطالبات فدراسیون را برای تکمیل 500 هزار یورو بدهی آبی ها به باشگاه پرتغالی پرداخت کند و از سوی دیگر استقلال این مبلغ را پرداخت کند. 200000 یورو از درخواست هایش به کنفدراسیون. فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال ایران بازگشت.

این همان راه حلی است که علی خطیر و سران استقلال برای پرداخت بدهی سانتا کلارا از قبل اندیشیده بودند و گفته می شود کارهای مربوط به آن در شرف اتمام است تا استقلال مجبور نشود. نگران بستن پنجره اش در نهایت باید گفت روال اداری و بانکی مبنی بر واریز 500 هزار یورو به حساب سانتا کلارا همچنان پابرجاست تا علاوه بر باز شدن پنجره نقل و انتقالات استقلال، این تیم بدهی خارجی هم نداشته باشد و از این رو وی نداشته باشد. هر گونه مشکل در اخذ مجوز حرفه ای پس از دو سال غیبت می توانند در بالاترین سطح مسابقات باشگاهی قاره ای شرکت کنند.

مجله اخبار فوتبال داخلی