قانون تغییر لیگ برتر که به ایجاد “لحظه بارسلونا” لیورپول کمک کرد – لیورپول اف سی

با رسیدن لیگ برتر به مرحله حساس 10 بازی باقی مانده، آنها دستورات جدیدی به پسران و دختران توپ داده اند تا از برتری خانگی “ناعادلانه” جلوگیری کنند.

همه ما در طول سال ها شاهد لحظات عالی و غیرقابل دفاعی با پسران و دختران توپ بوده ایم، از درگیری ادن هازارد تا کرنر ترنت الکساندر-آرنولد که به سرعت گرفته شده است.

باشگاه‌ها از تشویق توپ‌ها برای واگذاری سریع به تیم خود خجالت نمی‌کشند، و عاقلانه از مزیت داشتن دستیاران توپ در کنار خود بهره می‌برند.

با این حال، لیگ برتر در حال توقف است که در مسیر خود برای اجرا در، با تلگراف دستیاران گزارشگر توپ دیگر نمی توانند در طول مسابقه توپ ها را به بازیکنان برگردانند.

در عوض، سیستم چند توپی بازیکنان را ملزم می‌کند که خودشان یک توپ را از نزدیک‌ترین مخروط جمع‌آوری کنند و پسران و دختران توپ حتی اجازه ندارند در کنار مخروط‌ها باشند.

لیورپول، انگلستان - شنبه، 1 فوریه 2020: یک پسر توپ لیورپولی (دستیار توپ) در جریان بازی لیگ برتر FA بین باشگاه لیورپول و ساوتهمپتون در آنفیلد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

رقابت متفاوتی بود، اما کرنر الکساندر-آرنولد به سرعت در پیروزی برگشت مقابل بارسلونا بدون فکر سریع پسر توپ و بازیکن آکادمی Oakley Cannonier ممکن نبود.

اکنون، در لیگ برتر، این امکان پذیر نخواهد بود، زیرا اگر بازیکنان بخواهند بازی را به سرعت ادامه دهند، مسئولیت آن بر عهده بازیکنان است.

قانون جدید، که این آخر هفته اجرایی می‌شود، پس از برخی اتفاقات مهم در کاونتری و فولام آمده است، اما گفته نمی‌شود که تنها کاتالیزور این تغییر باشد.

اکنون این قانون بیان می‌کند: «وقتی توپ مسابقه از بازی خارج می‌شود و به سرعت قابل بازیابی نیست، بازیکنان باید به نزدیک‌ترین مخروط بروند تا خودشان یک توپ جایگزین جمع کنند تا بازی را دوباره شروع کنند.

دستیاران توپ مجاز به بازگرداندن توپ به بازیکن نیستند. دستیاران توپ موظفند هر بار که از توپ جایگزین استفاده می شود، یک توپ را به مخروط خالی برگردانند.

دستیاران توپ نباید در کنار مخروط‌ها قرار بگیرند تا مشخص باشد که توپ‌ها را به بازیکنان برنمی‌گردانند (و در صورت امکان پشت تخته‌های LED قرار بگیرند).

در حالی که این امر به نفی مزیت خانه کمک می کند، مطمئناً این امر به نفع کسانی است که می خواهند با قدم زدن آرام به سمت مخروط کنار زمین که انتخاب می کنند، وقت خود را تلف کنند.

دستیاران توپ لیورپول از اعضای آکادمی این باشگاه هستند، درست مانند Jayden Danns، که اخیراً عکس او در آنفیلد مربوط به کمتر از دو سال پیش در فضای مجازی منتشر شد.

https://www.thisisanfield.com/2024/03/premier-league-change-rule-that-helped-create-liverpools-barcelona-moment/ منبع: