مدافع رئال مادرید: من داعشی نیستم!

آنتونیو رودیگر ستاره آلمانی باشگاه رئال مادرید از روزنامه نگاری به نام جولیان ریچلت به دادگاه برلین شکایت کرده است. دلیل این شکایت این است که این خبرنگار با استفاده از یکی از عکس های رودیگر، رودیگر را به گروه تروریستی داعش مرتبط کرده و انگشت رودیگر در آن عکس را «انگشت داعش» خوانده است.

این عکس را رودیگر به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان منتشر کرده است و با این عکس نوشته است: عبادات و روزه های ما را خداوند متعال قبول فرماید. رودیگر در توضیح این عکس در گفتگو با روزنامه بیلد گفت: ژستی که گرفتم توحید آنگو نام دارد در اسلام نماد وحدت خداوند است این ژست در بین مسلمانان جهان رواج دارد و طبق قوانین آلمان این مشکلی نیست.”

ستاره باشگاه مادریدی ادامه داد: من به عنوان یک مسلمان معتقد به وظایف دینی خود عمل می کنم و از هر گونه افراط گرایی و این گونه اتهامات فاصله می گیرم، خشونت و تروریسم از نظر من غیرقابل قبول است و از صلح در جهان دفاع می کنم.

مدافع رئال مادرید: من داعشی نیستم!

به گفته رودیگر، اعضای خانواده او اعتقادات مذهبی متفاوتی دارند: «بسیاری از اعضای خانواده من دارای مذاهب مختلفی هستند. ما به یکدیگر احترام می گذاریم و مناسبت های مذهبی را با هم جشن می گیریم. احترام و مدارا بخشی از اصول اساسی خانواده ماست.

وی ادامه داد: این عکس این فرصت را به عده ای داد که پیام تفرقه انگیز من را به اشتباه تفسیر کنند. به همین دلیل تصمیم گرفتم بعد از دو بازی دوستانه آلمان این موضوع را روشن کنم و اجازه نخواهم داد کسی به من توهین کند و من را عضو داعش بداند. به همین دلیل لازم دیدم در مورد این موضوع توضیح دهم. نوعی تبلیغ و تفرقه است. من همیشه در برابر این سوالات از خودم دفاع می کنم و امیدوارم این شفاف سازی به رفع سوء تفاهم ها و آشکار شدن حقیقت کمک کند. من همچنین از فدراسیون فوتبال آلمان برای حمایت از من تشکر می کنم.

بیشتر بخوانید: عکس الکس فرگوسن افسانه ای با اسب میلیون دلاری خود در سراسر ایران

سرویس اخبار فوتبال خارجی