نیمکت نشینی بیرانوند تصمیم خوبی بود/می خواهند استقلال را نابود کنند!/نکونام باید جایگاه این بازیکن را عوض کند.



منصور رشیدی، دروازه بان سابق استقلال و تیم ملی در گفت و گو با خبروشی، درباره بازی تیم ملی مقابل ترکمنستان، حسور حسین حسینی در دروازه تیم ملی، وضعیت استقلال و شرایط واگذاری از طرف این تیم به بانک تجارت، موارد زیر را اعلام کرد:

دیدار تیم های ملی ایران و ترکمنستان در دور دوم را چگونه ارزیابی کردید؟
تیم ترکمنستان نتوانست مقابل تیم ایران بایستد. آنها در آسیا از بحرین و عراق پایین تر هستند و به همین دلیل نتوانستند برای ما بجنگند. دیدیم در تهران چهار گل زدند و چند گل هم نزدند. آنها می توانستند در بازی برگشت گل های بیشتری به ثمر برسانند. اما در مجموع این دیدار برای آماده سازی و تمرین تیم ملی خوب بود.

از نظر فنی، مسابقه را چگونه دیدید؟
بازیکنان تعویض شده کاملا با انگیزه بودند. فرصت خوبی بود تا امیر قائله نوی از بازیکنانی که کمتر در تیم استفاده می کرد بهره ببرد و آنها را در شرایط رقابت بین المللی قرار دهد.

حضور حسینی در دروازه های تیم ملی واکنش های ضد و نقیضی را در پی داشته است. برخی این اقدام قلعه نویی را اشتباه و عده ای نیز آن را تایید کردند. نطر شما چی هست؟
وقتی فهمیدم حسینی در دروازه تیم ملی ایستاده خیلی خوشحال شدم. حق با اوست. او تجربه دارد و این فصل در شرایط روحی و جسمی بسیار خوبی قرار دارد. او چند سالی است که در تیم استقلال بازی می کند و در طول دوران فوتبالش در مقابل تماشاگران بالای 70 یا 80 هزار نفر بازی کرده است. بنابراین قطعا می تواند برای تیم ملی فوتبال مفید باشد.

اینکه سیستم استفاده از دروازه بان در دروازه تیم ملی چرخشی است یا یک نفر همیشه ایستاده توسط کارشناسان با دیدگاه های مختلف تحلیل می شود. تو در مورد آن چه فکر می کنی؟
معتقدم تمام دروازه بان های حاضر در اردوی تیم ملی باید به تناوب در دروازه بایستند. البته همه ما دوست داریم بهترین ها در مسابقات بین المللی برای دفاع از دروازه تیم ملی حضور داشته باشند، آنجا رنگ ها معنایی ندارد اما من با ادامه حضور یک نفر در دروازه مخالفم و معتقدم دروازه بان ها باید همه چیز را انجام دهند. در شرایط مسابقه باشد.

وضعیت استقلال را با نزدیک شدن به بازگشتش به لیگ برتر چگونه ارزیابی می کنید؟
خوشبختانه استقلال در شرایط خوبی به پایان نیم فصل و در نهایت آخرین بازی سال 1402 رسید. این نشان می دهد که بچه ها برای قهرمانی مصمم هستند اما همچنان در خط دفاعی مشکلاتی را می بینیم و متاسفانه گاهی اوقات اشتباهات فردی خطرناک می شود. در خط هافبک وضعیت بد نیست اما در خط حمله هنوز بازیکن شش نفره یا زوج خوبی مثل دیابه قائدی یا قیدی محبی نداریم. این ممکن است تاثیر کمی در بازی های باقی مانده داشته باشد، اگرچه اینها قطعاً به مشکلات باشگاه مرتبط است.

کدام مشکلات؟
جای تاسف است که جواد نکونام مدعی می شود بازیکنانی را می خواهد که باشگاه برای او جذب نکرده است. استقلال و لیدرهایش باید تا حد امکان شبیه مربی خوبی باشند که در این شرایط و با این همه مشکلات تیم را در صدر جدول قرار دهد. امیدوارم همه این مشکلات در نهایت منجر به قهرمانی تیم شود.

در مورد مهاجم نهایی و بازیکنان سرعتی، آیا نیمکت نشینی ثابت مهرداد محمدی و بازی کم تاثیر در ماه های اخیر برای شما سوال برانگیز نیست؟
نمی دونم چه اتفاقی افتاده ؟ این دو برادر همیشه در تیم ملی یا در باشگاه های قبلی خود خوب بوده اند. شاید مشکل جسمی دارد. حتی اگر این کار در چت تیمی موثر نباشد، نکونام می تواند با تغییر موقعیت از این بازیکن در جاهای دیگر استفاده کند و چنین قطعه تاثیرگذاری را از دست ندهد. مشخصا مهرداد محمدی آماده می تواند تیم استقلال را در فاز حمله و گل تقویت کند.

در نهایت در خصوص انتقال استقلال به بخش خصوصی و اینکه گفته می شود بانک تجارت برای این تیم در نظر گرفته شده است، چه حرفی دارید؟
کارشناسان اقتصادی قطعا باید در مورد این تغییر قدرت صحبت کنند، اما به هر حال ما در این کشور زندگی می کنیم و می دانیم که کدام بانک ها ضرر می کنند و کدام سودآور هستند. البته از این گونه تصمیمات خیلی تعجب نمی کنیم چرا که در سال های اخیر صحنه های مشابهی در مورد پرسپولیس و استقلال رخ داده است. این بار تصمیم گیری به گونه ای پیش می رود که استقلال ببازد و این تیم به سمت نابودی برود. متاسفم که جایگاه میلیون ها نفر از تیم استقلال در کشورمان نادیده گرفته می شود.



سرویس داخلی اخبار فوتبال