پاسخ دستیار قالنویی به انتقاد از جوانگرایی


سرویس خبر شماره: 2010913
8 آوریل 1403 ساعت 2:50 ب.ظ.
2.8K امتیاز خبر|

دهنقطه نظر

بازیکنان جوان باید در لیگ آموزش ببینند.

حمید مطهری به اظهارات و انتقادات پیرامون لیست تیم ملی واکنش نشان داد.

پاسخ دستیار قالنویی به انتقاد از جوانگرایی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، حمید مطهری پس از بازگشت ملی پوشان ترکمنستان در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: بازی سختی بود. ایران پس از مدت ها توانست خود را تثبیت کند. زمین واقعا کار را برای ما و ایده های تاکتیکی ما سخت کرد، اما خدا را شکر توانستیم با این پیروزی به جام ملت های 2027 عربستان و مقدماتی جام جهانی صعود کنیم. در کل با وجود مشکلات برد خوبی بود.

او درباره سه بازیکنی که اولین بازی های ملی خود را انجام دادند، گفت: تمام کادر فنی به سرپرستی آقای قلانوی به دنبال نظارت بر تمامی بازیکنان جوان لیگ هستند. البته این بستگی به این دارد که چرخه تولید متوقف نشود. جوانان باید در باشگاه ها آموزش ببینند و ما بهترین انتخاب ها را داریم. این جوانان باید در لیگ بازی کنند و ما به عنوان سرمربی تیم ملی باید آنها را زیر نظر داشته باشیم و بهترین انتخاب ها را انجام دهیم. اینکه همچنان می گویند باید تیم ملی را جوان کنیم با حرف من تناقض دارد. اینطوری نیست. جوانان باید در لیگ تولید شوند و می توانیم آنها را انتخاب کنیم.

1979384

سرمربی تیم ملی گفت: شرایط بازی روی چمن مصنوعی بی کیفیت واقعا سخت بود. پای همه بازیکنان ما مصدوم بود و شرایط خیلی سخت بود. من از همه تشکر می کنم. بچه ها با دل بازی کردند و توانستند سه امتیاز بگیرند.

مطهری در واکنش به شکست دیشب عربستان مقابل تاجیکستان گفت: من تجربه بازی در تاجیکستان با پرسپولیس را داشتم. واقعا کار در این زمینه ها سخت است. واقعا دشوار است که بتوانید ایده های تاکتیکی و برنامه های بازی خود را پیاده کنید.بازم ممنون بچه ها. آنها بسیار صادقانه و متعهد بازی کردند و توانستند یک امتیاز کسب کنند.

وی درباره برنامه تیم ملی توضیح داد: باید لیگ را با دقت تماشا کنید. در فیفا بعدی، دو بازی بعدی ما برابر هنگ کنگ و ازبکستان خواهد بود و صعود به گروه برای ما بسیار مهم است. در حال حاضر برنامه ریزی کوتاه مدت ما به شرح زیر است.

دستیار امیر قلعه نویی درباره حواشی پیرامون فهرست تیم ملی گفت: هرکسی حق دارد در مورد تیم ملی کشورش اظهار نظر کند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد اما در این سال ها هر لیستی که از سوی مربیان خارجی یا ایرانی اعلام می شود با این نظرات و انتقادات همراه بوده است. سعی می کنیم بهترین ها را انتخاب کنیم. ما ممکن است در دیدگاه ها و نظرات خود اشتباه کنیم، اما واقعاً هیچ قصدی وجود ندارد. این بحث ها همیشه وجود دارد، اما ما سعی می کنیم بهترین انتخاب ها را انجام دهیم.

1979383

مطهری در خصوص بیانیه روز قبل از بازی باشگاه استقلال مبنی بر حضور بازیکنان در این تیم گفت: من الان به عنوان مربی تیم ملی صحبت می کنم اما همه می دانیم که از پرسپولیس آمده ام. اگر بخواهم درباره بیانیه باشگاه استقلال صحبت کنم، متأسفانه به این موضوع مربوط می شود. اما مطمئن باشید کادرفنی تیم ملی و در رأس آنها آقای قلانی هیچ توجهی به این اظهارات ندارند و ما در عمل به آنچه می بینیم توجه می کنیم و سعی در اجرای آن داریم. این گفته می توانست از باشگاه دیگری باشد، اما در هر صورت، ما اهمیتی نمی دهیم و با پروژه های خود پیش می رویم.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا از نسل جدید دعوت شده به تیم ملی راضی هستند؟ کودکان با استعداد هستند، اما به زمان نیاز دارند. مثلا دیروز محمد قربانی بازی کرد. محمد در نساجی با من بوده و در آن سال ها در سپاهان عملکرد خوبی داشت، اما مثل دیروز نبود که انتظار داشتیم فوق ستاره شود. این بچه ها باید در کنار بازیکنان بزرگی مثل سردار، طارمی، جهانبخش، بیرانوند و… بازی کنند که زحمت کشیده اند و به بازیکنان بزرگی تبدیل شده اند. اینکه آنها به اردو می آیند و در کنار این بازیکنان هستند به آنها کمک می کند تا از نظر کیفی و مهارتی بهتر باشند.

مجله اخبار فوتبال داخلی