پروفایل امضای جدید: Jakub Kiwior

پس از به خدمت گرفتن لئاندرو تروسارد، آرسنال زمان کمی را برای بازگشت به بازار نقل و انتقالات تلف کرد تا قراردادی را برای جاکوب کیویور، مدافع اسپزیا تکمیل کند.

اما بازیکن ملی پوش لهستان کیست، چه چیزی را به تیم خواهد آورد و چرا بیش از 20 میلیون پوند هزینه دارد؟ فیل کاستا گزارش می دهد.

فوتبال این توانایی فوق‌العاده را دارد که به شما یادآوری کند که پیشرفت با سرعت‌های متفاوتی برای بازیکنان اتفاق می‌افتد. اولیویه ژیرو در سن 22 سالگی در دسته سوم فرانسه بازی می کرد، اما اکنون بهترین گلزن تاریخ کشورش است. بویان کرکیچ نتوانست رکورد شکستن را در نوجوانی متوقف کند اما دهه بعدی خود را در مسابقات قهرمانی، کانادا و اکنون ژاپن گذراند. مشابه این موضوع در مورد یاکوب کیویور نیز صدق می‌کند که ناگهان خود را در آرسنال، رهبر لیگ برتر می‌یابد، در حالی که در اندرلخت، دو باشگاه اسلواکی و اسپتزیا، قهرمان ایتالیایی کار کرده است.

این داستان موفقیت یک شبه نبود و اسپزیا به خاطر شهود اولیه خود سزاوار اعتبار است، پس از اینکه MŠK Žilina مجبور شد در طول همه گیری کروناویروس ورشکستگی خود را اعلام کند، با 2 میلیون یورو قرارداد امضا کرد. کیویور از زمان پیوستن به این باشگاه، تحت تأثیر قرار گرفته است و دید که فرم داخلی او با فراخوانی برای جام جهانی 2022 پاداش داده شده است، جایی که او هر چهار بازی را برای لهستان شروع کرد. شهرت رو به رشد او به سرعت با علاقه چندین باشگاه بزرگ همزمان شد. از جمله میلان، یوونتوس و بوروسیا دورتموند.

چیزی که با تماشای کیویور فوراً مشخص می شود این است که چقدر طبیعی از مسئولیت مرحله اول استقبال می کند. کسانی که این نقش به آنها سپرده می شود، معمولاً بازیکنان ارشدتری هستند که وظیفه دارند سرعت بازی تیم هایشان را دیکته کنند و در عین حال از آنها انتظار می رود که از نظر بدنی نیز از عهده خودشان برآیند. پس از امضای قرارداد با اسپزیا، این بازیکن 22 ساله مستقیماً توسط تیاگو موتا، مدیر سابق تیم، به یازده تیم اصلی آنها وارد شد و به سرعت به نقطه مرجع دروازه بان و شرکای دفاعی خود تبدیل شد. او به‌عنوان عمیق‌ترین مدافع در سه خط دفاعی – یا به عنوان مرد یدکی در خط میانی – می‌چرخد و مورب‌ها را در سراسر زمین با دقت دقیق اسپری می‌کرد.

به دلیل مسئولیتی که بر عهده مدافعان میانی آنها برای پیشرفت بازی گذاشته شده است، این یک عامل اصلی در جلب نظر پیشاهنگان باشگاه بوده است. البته، ویلیام سالیبا و گابریل از نظر آماری برای پاس‌های انجام شده، پاس‌های تکمیل‌شده و پاس‌های پیشرونده در هر 90 این فصل برتر هستند، اما کیویور در حال حاضر میانگین 44 پاس در هر بازی با نرخ موفقیت 85 درصد برای I Aquilotti – داده‌های WhoScored – رتبه‌های دوم و اول را دارد. به ترتیب در برابر سایر هم تیمی ها. پاس‌های او نیز با وجود مورب‌های بلند برجسته، با پاس‌های رانده به خط میانی و تراشه‌های ظریف در خط میانی، همه بخشی از کتاب بازی او هستند.

این بازیکن 22 ساله همچنین یک حامل توپ ماهر است که به توضیح بازی های قبلی در دفاع چپ و هافبک کمک می کند و وقتی بازیکنان گذشته را تا یک سوم میانی هدایت می کند به طرز شگفت انگیزی زیبا به نظر می رسد و شباهت هایی با نمانیا ماتیچ در نحوه کنترل بدن بلندترشان دارد. او در حال حاضر در صدک 90 برای دریبل‌های تکمیل شده (0.4 در هر 90) در میان همتایان موقعیتی سری آ قرار دارد، و اغلب از او خواسته می‌شود تا در صورت تلاش برای عبور از یک سوم، یک «توپ بیرون» برای اسپزیا ارائه کند. تحرک و تندی در حرکت او وجود دارد که کادر او را نادیده می گیرد، که به او اجازه می دهد علیرغم احساس گاه به گاه بازی بیش از حد، به راحتی از فشار فرار کند.

مهمتر از همه این که کیویور علیرغم رویکرد مدرنش در دفاع، استقبال خوبی از فولاد دارد. تنها دو بازیکن بیشتر از بازیکن ملی پوش لهستانی (18) در این فصل در سری آ ضربات خود را مهار کرده اند، در حالی که هیچ هم تیمی دیگری در اسپتزیا نمی تواند 1.4 توپ قطعی خود را در هر 90 توپ بهتر کند – مهارت او در بالا بردن فشار، تماس محکم با مهاجمان و وادار کردن آنها به عقب را برجسته می کند. هدف آنها از نظر سبک، او یک چهره بزرگ و با ابهت با ظرفیت ورزشی برای دفاع در فضا را ارائه می دهد که به راحتی نقش فعلی گابریل را منعکس می کند که اغلب در پشت اولکساندر زینچنکو هنگام فشار دادن به خط میانی منزوی می شود.

جای تعجب نیست که برای یک بازیکن جوان با تجربه سطح بالا محدود، پیچیدگی هایی در بازی او وجود دارد که نیاز به اتو کردن دارند. اسپزیا یکی از تیم‌های ضعیف‌تر ایتالیا است و بیش از هر تیم دیگری در هر بازی (16.9 شوت) شوت می‌دهد، که به این معنی است که مدافعان آنها مرتباً برای مداخله دعوت می‌شوند. کیویور با بلوک‌ها یا تکل‌های پایانی بیگانه نیست، اما باید عادت خود را برای رفتن به زمین خیلی راحت در زمانی که دور کردن بازیکنان از دروازه به همان اندازه مؤثر است، مهار کند.

یک احساس خفیف “همه یا هیچ” در بازی او وجود دارد که میکل آرتتا به خوبی از آن دور شد – به خصوص در دفاع – اگرچه این می تواند ناشی از فشار زیادی باشد که هر هفته با آن مواجه می شود. این بازیکن 22 ساله همچنین باید تهاجمی خود را به طور موثرتری مدیریت کند زیرا مهاجمانی وجود دارند که می توانند او را در این فصل (و چرخاندن او) در این فصل، به ویژه در برابر اینتر و لاتزیو – با روملو لوکاکو و چیرو ایموبیله که هر دو می توانند این خامی را آشکار کنند. .

اخیراً یک تغییر واقعی در نحوه شناسایی بازیکنان آرسنال رخ داده است که اکنون بر روی ویژگی ها و ویژگی های خاص تمرکز می کنند و برخلاف خود افراد. سیستم واضح است، آنچه مهمتر است این است که شما در چه موقعیتی قرار می گیرید – در پشت یا جلوی توپ – و چگونه ویژگی های شما به نقش تبدیل می شود. هنگام تماشای کیویور، بر اساس سطح فنی، توزیع چپ پا و ظرفیت بدنی برای دفاع در انزوا، سخت است که به شایستگی او برای این تیم نگاه کنیم. مواد اولیه وجود دارد، اما انگیزه اکنون روی مدافع حرکت می کند و توانایی او افزایش می یابد.

شایان ذکر است که کیویور علیرغم صعود سریع خود تنها هجده ماه را در پنج لیگ برتر اروپایی سپری کرده است و تنها 43 بازی برای اسپتیا انجام داده است. اما او و باشگاه از این که چگونه محیط کنونی در لندن کولنی یک انتقال آرام را به سطحی بالاتر ارائه می‌کند و در عین حال رقابتی باقی می‌ماند، راحت می‌شوند، جایی که مدافع می‌تواند بدون احساس تقاضای آنی برای تسویه حساب، سازگار شود.

هیچ فرمول جادویی برای قمار بالقوه وجود ندارد. اما واضح است که پیشاهنگان تکالیف خود را انجام داده‌اند، با نماینده بازیکنان حتی نشان می‌دهد که چگونه مشتری او توسط آرتتا در طول مکالمه‌های قبل از حرکت «طلسم» شده است. اعتماد کامل در این فرآیند وجود دارد و به سادگی: چه کسی نمی خواهد بخشی از این باشد؟



https://arseblog.com/2023/01/new-signing-profile-jakub-kiwior/ منبع: