چه کسی بهتر از بازیکنان من است، آقای اسکوچیچ!

اعلام لیست نهایی تیم در چنین مواقعی همواره با حواشی، اعتراضات و انتقادات گسترده ای همراه بوده است. این بار انتظار داریم شرایط مشابهی را شاهد باشیم و مطمئنا دراگان اسکوچیچ با مشکل مواجه خواهد شد. او در این مدت به دلیل دعوت/عدم دعوت از شخصیت‌های خاص مورد انتقاد رسانه‌ها و فوتبالدوستان قرار گرفت.

به دلیل برگزاری مسابقات پاییزی، لیگ های باشگاهی از اواسط فصل آینده متوقف و پس از جام جهانی از سر گرفته می شود. در چنین شرایطی، برخلاف فصول گذشته، رقابت برای پوشیدن پیراهن 32 تیم حاضر در جام جهانی در اوایل و نه اواخر فصل باشگاهی برگزار می شود و تمامی بازیکنانی که تیم هایشان در قطر حضور دارند، در طول مدت طولانی تلاش کرده اند. زمان ارتقاء کیفیت فنی، رسیدن به سطحی که سرمربی تیم ملی آنها می خواهد. برای اینکه نظر مربیان مورد نظر را جلب کنند باید همین کیفیت را تا پاییز امسال حفظ کنند.

بخشی دیگر از صحبت های نکونام شباهت زیادی به صحبت های چند ماه پیش مجیدی داشت. سرمربی تیم فوتبال فولاد شب گذشته گفت: “چه کسی در این فوتبال بهتر از بازیکنان من است؟ هر کسی که بهترین قهرمانی است اشتباه نمی کند، اما حق دارد برنده شود. بازیکنانی که خارج از ایران بازی می کنند کیفیت بالایی دارند.” آنها چند بازیکن در داخل دارند و کیفیت خوبی دارند، اما بقیه بازیکنان 10 درصد با هم تفاوت دارند و فوتبال بازی می کنند یا نه.”

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، تیم ملی ایران قرار است کمتر از هفت ماه دیگر جام جهانی 2022 را برگزار کند. این تیم پس از صعودی آرام، حالا منتظر اردوهای خوب و دیدارهای دوستانه با تیم های بزرگ است تا برای حریفان خود در گروه دوم جام جهانی آماده شود. جایی که آمریکا، انگلیس و یکی از سه تیم اسکاتلند، ولز یا اوکراین منتظر هستند. علاوه بر این، گرد هم آوردن بهترین بازیکنان فوتبال ایران برای کسب موفقیت های بزرگ، وظیفه خطیر کادر فنی تیم ملی است.

جواد نکونام در نشست خبری پس از بازی مقابل گل گهر، صحبت های مهمی درباره تیم ملی فوتبال ایران بیان کرد.

در چند ماه گذشته مربیان باشگاهی بارها به دعوت نشدن بازیکنان خودشان به تیم ملی اعتراض کرده اند. شدیدترین اعتراض را چند ماه پیش دیدیم. جایی که فرهاد مجیدی دفاع تیمش را بهترین دفاع ایران می دانست و اسکو را مقصر بازی نکردن و دعوت نکردن شاگردانش می دانست. نکونام شب گذشته در نشست خبری بعد از بازی فولاد و گل گهر انتقادات مشابهی را به اسکوچیچ مطرح کرد. سرمربی جوان فولاد که برخلاف مجیدی سابقه حضور در تیم ملی را دارد، گفت: “خیلی ها لیاقت حضور در تیم ملی را دارند، اما نیستند. خیلی ها لیاقت این را ندارند، اما هستند.” جام جهانی با پیراهن تیم ملی یک تیم ملی داشته باشید.

مجیدی بهمن ماه سال گذشته در نشست خبری پس از بازی با یک هوادار علیه سرمربی تیم ملی موضع گیری کرد و گفت: نمی دانم چه اتفاقی باید بیفتد که استقلال بازیکنانش را به تیم ملی دعوت کند. بهترین نتایج در نیم فصل اول.” ما در حمله و دفاع بهترین بودیم. همه ایران فهمیدند مشکل تیم ملی چیست.


سرویس خبر شماره: 1822791 |
15 ارديبهشت 1401 ساعت 12:05 |
899 |

0نظرات

این بار نوبت نکونام بود که به شاگردانش نشان دهد.

نکونام در چند جا تاکید کرده است که نظر نهایی را سرمربی تیم ملی خواهد داد و حرف های او اگرچه شباهت زیادی به صحبت های مجیدی دارد اما به گونه ای گفته شد که زیاد جنجالی نشود. نکته جالب اینکه سرمربی آبی ها شب گذشته پس از تساوی مقابل سپاهان این بار به اهداف ملی پوشان خود پرداخت و گفت: اعتقاد شخصی من این است که آقایان حسینی و رضایی می توانند در تیم ملی بازی کنند و هر دو در ملی پوش هستند. گلزنان تیم ملی باید در جام جهانی باشند. رضایی دروازه بان جوان و بسیار خوبی است. مطمئناً با حمایت بهزاد غلامپور و شخص آقای حسینی در آینده حرف های زیادی برای گفتن دارد.» البته انتقادات از دعوت نشدن بازیکنان به تیم ملی به مجیدی و نکونام محدود نشد و در چند وقت اخیر. مربیان تیم های لیگ برتری نیز در صحبت های خود از این سوال پرهیز کرده اند، باید دید در شرایطی که بخش قابل توجهی از بازیکنان تیم ملی لژیونر خواهند بود، لیگ برتر و تیم های موفق آن چندین نماینده خواهند داشت. در قطر 2022. عجیب نیست که هر مربی، بازیکنان خود را به عنوان بهترین ها می شناسد، اما باید دید وقتی بهترین ها با بهترین های سراسر کشور در موقعیت مورد نظر مقایسه شوند، چه اتفاقی می افتد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

نکونام که رابطه خوبی با وحید هاشمیان یکی از مربیان تیم ملی ایران دارد، انتخاب نهایی را حق سرمربی می داند اما معتقد است تیمش باید حداقل سه لباس داشته باشد.تیم ملی.