چگونه 66 روز را تا فیفادی بعدی بگذرانیم


سرویس خبر شماره: 2011020
9 آوریل 1403 در 11:21 ق.ظ |
1.7 هزار |

8نقطه نظر

بازی با ترکمنستان به پایان رسید اما آنچه امروز بیش از همه اهمیت دارد برنامه های فدراسیون و سرمربی تیم ملی تا فیفادی بعدی است.

چگونه 66 روز را تا فیفادی بعدی بگذرانیم

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، عکس های منتشر شده در بین دو نیمه بازی ترکمنستان و ایران وضعیت عجیب زمین ورزشگاه عشق آباد کپه داغ را نشان می دهد که واکنش قلانوی امیر را بیشتر در جریان مطبوعات پس از بازی برانگیخت. کنفرانس. بازی

بازی در چنین سطحی در زمین چمن مصنوعی با این سطح کیفی می تواند هر تیمی را به چالش بکشد، کما اینکه اگر ملی پوشان لحظه ای غافل شوند امکان ثبت نتیجه ای غیر از پیروزی وجود داشت و سرنوشت شکست ناپذیری ترکمن ها در میدان، خود آنها همچنان پابرجا هستند.

به هر حال دو بازی تیم ملی در روز اخیر فیفا مقابل ترکمنستان با برتری تیم ملی ایران به پایان رسید که باعث شد تا ما به عنوان یکی از دو تیم برتر گروه در بین 18 تیم نهایی مقدماتی جهان صعود کنیم. جام حذفی و همچنین حضور در جام ملت های آسیا که البته قابل پیش بینی بود.

در واقع باید گفت پس از 5 بار حضور تیم ملی ایران در دوره های قبلی جام جهانی، تنها صعود گروه می تواند باعث خوشحالی مردم شود که قلعه نویی و بازیکنانش مدام بر آن تاکید دارند. ، و دستیابی به این هدف دشوار منوط به برنامه ریزی دقیق و اجرای آن به بهترین شکل ممکن است.

در حالی که ساعاتی پیش هواپیمای حامل ملی پوشان از عشق آباد در تهران به زمین نشست و به محض فرود بازیکنان به اردوهای تیم های باشگاهی خود پیوستند تا پس از اولین فیفا پس از آسیایی، یک سوم پایانی لیگ را تکمیل کنند. جام ملت ها که مهمتر از هر چیز دیگری است اینها برنامه های چند روز آینده تیم ملی است که امیدواریم فدراسیون فوتبال و کادر فنی تیم ملی هر لحظه قدردان آن باشند.

طبق برنامه قرار است تیم ملی در روز آینده فیفا در روزهای 17 و 22 ژوئن با تیم های هنگ کنگ و ازبکستان به مصاف تیم های هنگ کنگ و ازبکستان برود و به عبارتی اردوی بعدی تیم ملی از 12 خرداد ماه با اختلاف آغاز خواهد شد. که کادر فنی از حرکت رو به جلو ترسی ندارد. او گروهی ندارد که به امیر قلعه‌نویی اجازه دهد راحت‌تر پروژه‌های تغییر نسل یا جوانان خود را دنبال کند.

2004969

1- یک مینی کمپ ترتیب دهید

سرمربی تیم ملی پیش از دو دیدار مقابل ترکمنستان از امکان برگزاری مینی کمپ در مرکز تیم ملی فوتبال خبر داد که تا حد زیادی به همکاری باشگاه های لیگ برتری بستگی دارد. از سوی دیگر باید این نکته را نیز در نظر گرفت که در هفته های آینده لیگ برتر به روزهای حساس خود نزدیک می شود و این موضوع می تواند برگزاری مینی کمپ ها را به بعد از مسابقات قهرمانی موکول کند، پس باید منتظر ماند تا چه تصمیمی اتخاذ شود. در پایان ساخته شود. پیش از این در دوران حضور کارلوس کی روش بر روی نیمکت تیم ملی شاهد چنین مینی کمپ هایی بودیم که نتایج قابل قبولی به همراه داشت.

2- اعتماد به کادر فنی

موضوع دیگری که در این 66 روز می توان به آن پرداخت، بحث کادر فنی است که پس از پایان جام ملت ها مورد هجمه عجیبی قرار گرفت تا جایی که سرمربی تیم ملی از افشین قطبی برای کمک به تیم ملی دعوت کرد. یکی از برنامه های تلویزیونی که در نهایت با مخالفت ضمنی قطبی همراه شد. شاید این دوره بهترین فرصت برای حمایت از کادر فنی باشد که در این مدت نقش ویژه ای در تیم ملی داشتند و حالا نوبت امیر قلانوی است که با اعلام موضع دقیق در این زمینه به این شبهات پایان دهد.

3- نظارت لیگ و جستجوی بازیکنان دو ملیتی

یکی دیگر از برنامه هایی که کادر فنی تیم ملی می تواند به همین مناسبت پیگیری کند، پیگیری دقیق مسابقات لیگ برتر و رصد بازیکنانی است که قطعا تا کنون آن را تماشا کرده اند. با این حال این 9 هفته باقی مانده آخرین فرصت برای بازیکنانی است که می خواهند پیراهن تیم ملی را بر تن کنند.

البته فراموش نکنیم که سرمربی تیم ملی می تواند با جست و جوی دقیق بین بازیکنان دو ملی پوش یا بازیکنان ایرانی الاصل که در لیگ های معتبر اروپایی بازی می کنند و شایسته دعوت به تیم ملی هستند، اردو را فراخواند. بار دیگر شاهد حضور بازیکنانی چون فریدون زندی، اشکان دژاگه و سامان قدوس در تیم ملی خواهیم بود که بدون شک نقش مهمی در موفقیت تیم ملی ایران داشتند. اگر بر اساس چنین تصمیمی باشد، بهترین زمان ممکن است.

1994107

مجله اخبار فوتبال داخلی