گزارش؛ پنج سهمیه جام جهانی آفریقا مشخص شد

سنگال 1 (0) – مصر 0 (1) / پنالتی: سنگال 3 – مصر 1
تکرار فینال جام ملت های آفریقا که با دوئل صلاح و مانه نیز به پایان رسید، بازی مصر و سنگال را به حساس ترین بازی این مرحله تبدیل کرد. دیدار دو تیم با برتری یک بر صفر شاگردان کی روش به پایان رسید اما سنگال در بازی برگشت موفق شد با نتیجه یک بر صفر حریف را شکست دهد و در وقت اضافه و سپس از روی نقطه پنالتی کار را در دست بگیرد. همه چیز شبیه فینال جام ملت های آفریقا بود و بقیه کار با برد سنگال شبیه همان مسابقه بود.
هر دو تیم دو پنالتی اول خود را از دست دادند زیرا تماشاگران حاضر در ورزشگاه با ضربات پنالتی کنترل خود را بر بازیکنان مصری سخت کردند. صلاح اولین پنالتی را مقابل مصر از دست داد، سپس مصری ها موفق به زدن یک پنالتی خوب نشدند، بنابراین سنگال با پیروزی سه بر یک ضربه های حذفی را انجام داد و با تماشاگران مصری صعود را جشن گرفت.

الجزایر 1 (1) – کامرون (0) 2
در یکی از حساس ترین دیدارهای مرحله مقدماتی جام جهانی آفریقا، تیم های کامرون و الجزایر به مصاف هم رفتند. الجزایر که تنها با یک گل اسلام سلمانی بازی را برد، در بازی برگشت به دنبال تساوی بود، اما شوپوموتینگ در دقیقه 22 برای کامرون گلزنی کرد تا همه چیز به نتیجه برسد. بازی با همین هدف به وقت اضافه کشیده شد. در حالی که دو دقیقه به وقت اضافه 30 دقیقه مانده بود، احمد دروازه کامرون را باز کرد تا برتری الجزایر قبل از ضربه پنالتی تضمین شود. این پایان کار نبود و آکامبی گل دوم میهمان را در دقیقه 4+120 به ثمر رساند، بنابراین به دراماتیک ترین حالت این کامرون خواهد بود که با گل های بیشتری در خانه به جام جهانی 2022 راه یافت.

دیدارهای برگشت مقدماتی جام جهانی قطر در آفریقا امشب برگزار شد و نتایج این دیدارها منجر به صعود تیم ها شد.

با تعیین 5 سهمیه آفریقایی، تنها 5 جای خالی از 32 تیم برای جام جهانی 2022 باقی مانده است.



مجله اخبار فوتبال خارجی

امشب حساس ترین شب فوتبال آفریقا بود. پنج سهمیه این قاره برای جام جهانی 2022 مشخص شد، زیرا سنگال پس از فینال جام ملت‌های آفریقا، دوباره در بازی برگشت با مصر پیروز شد تا کیروش و صلاح را با کمبود بلیط قطر مواجه کند.

تکلیف پنج تیمی که از قاره آفریقا راهی جام جهانی 2022 می شوند مشخص شد.

نیجریه 1 (0) – غنا 1 (0)
نیجریه در دیداری نزدیک با آفریقای جنوبی از گروه G خارج شد و به مصاف غنا رفت. بازی دو تیم در ورزشگاه بابا یارا با تساوی بدون گل به پایان رسید تا همه چیز به بازی برگشت موکول شود. ورزشگاه ابوجا میزبان بازی برگشت بود. جایی که غنا با تساوی 1-1 و گلزنی در خانه قهرمان جام جهانی شد. این تیم آخرین بار در سال 2010 طعم جام جهانی را چشید.

تونس 0 (1) – مالی 0 (0)
سران گروه های B و E در بازی رفت مرحله مقدماتی در تاریخ 26 مارس در ورزشگاه به مصاف مالی میزبان رفتند و این تیم با گل خود سیسوکو به میهمان باخت که در ادامه بازی نیز اخراج شد. تونس امشب با ذخیره ارزشمندی از بازی برگشت. دیدار دو تیم 90 دقیقه گل نشد تا تونس در خانه صعود کند.

مراکش 4 (1) – کنگو 1 (1)
کنگو با 11 امتیاز در صدر گروه J قرار گرفت که یکی از آسان ترین گروه ها در دور دوم مقدماتی بود. طبق قرعه کشی این تیم قرار بود به مصاف مراکشی برود که در دور دوم مقدماتی هر 6 بازی را برده بود. دیدار دو تیم به میزبانی کنگو با تساوی به پایان رسید اما در بازی برگشت شاهد برتری مطلق مراکش بودیم. این تیم در خانه آتش بازی به راه انداخت و حریف خود را 4-1 شکست داد و مسافر بلامنازع قطر شد.


سرویس خبر شماره: 1817264 |
10 تیر 1401 ساعت 02:58 |
5,102 امتیاز خبر|

0نظرات

پایان تلخ برای مصر؛ کامرون از دریا عبور کرد.