گل تاریخی خوش شانسی استقلال/درگیری بزرگان استقلال و پرسپولیس در برنامه 90



در دهمین روز از بهار 86 دو تیم استقلال و پرسپولیس برای برگزاری دربی برگشت ششمین لیگ حرفه ای به مصاف هم رفتند. بازی ای که انصافا از آخرین بازی این دو تیم در اسفند ماه سال گذشته جذابیت بیشتری داشت و اتفاقات جالبی در آن رخ داد.

اول از همه علیرضا نیکبخت، ستاره ای که بلافاصله پس از قهرمانی با استقلال در لیگ پنجم به پرسپولیس پیوست و از تابستان 85 پیراهن قرمز را بر تن کرده بود، توانست دروازه آبی ها را باز کند. تنها گلی که نیکبخت در تاریخ دربی به ثمر رساند. البته استقلال قبل از پایان نیمه اول موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند. این گل به نام علی علیزاده مهاجم سابق پرسپولیس ثبت شد اما برخی از بازیکنان دو تیم همچنان معتقدند که توپ به شیث رضایی برخورد کرده و به دروازه پرسپولیس برخورد کرده است، بنابراین باید آن را اردوی گل به خودی دانست.

همان شب برنامه 90 پخش شد و اتفاق عجیبی افتاد. صمد مرفاوی سرمربی استقلال و محمدحسن انصاری فرد مدیرعامل وقت پرسپولیس با هم درگیری لفظی پیدا کردند و اوضاع تا جایی پیش رفت که عادل فردوسی پور سعی کرد اوضاع را آرام کند. نکته جالب توجه این است که مرفاوی و انصاری فرد سال‌هاست که در تیم ملی با هم بازی می‌کنند و در بازی‌های آسیایی 1990 پکن و مقام سوم جام ملت‌های قطر 1988 به مقام سوم دست یافته‌اند و در کشاورز نیز با هم بازی کردند. در حالی که حساسیت دربی باعث شد هر کدام برای دفاع از تیم خود به پا خاستند و این ماجرا به درگیری لفظی تلویزیونی منجر شد.



سرویس داخلی اخبار فوتبال