اگر بازیکنی عوض شود مرتضی در تیم اصلی است

یحیی گل محمدی برای اولین بار در نفت تهران از مرتضی پورعلیگنجی که هافبک دفاعی محسوب می شود در قلب دفاع استفاده کرد و این ژست بابلی را خوشحال کرد.

اگر بازیکنی عوض شود مرتضی در تیم اصلی است

به گزارش مجله اخبار فوتبال و به نقل از ایران ورزشی، مرتضی از نفت تهران به تیم ملی و جام ملت های 2015 رسید و خوش درخشید و البته لژیونر شد. 5 سال بازی در چین، قطر و بلژیک و کسب تجربه زیاد و همچنین درآمد عالی، پورعلیگنجی را به یک مدافع برتر تبدیل کرده است. او با این گرافیک باشکوه در جام جهانی 2018 در لیست اصلی تیم ملی قرار گرفت و عملکرد تحسین برانگیزی داشت. مرتضی در جام ملت‌های 2020 هم حضور داشت تا اینکه در چین مصدوم شد و یک سال از میادین دور بود.

بر اساس این عملکرد، شماره 8 در بازی سه شنبه شب مقابل آمریکا به نظر می رسد و مدافع میانی مورد اعتماد کی روش باقی می ماند. در واقع به نظر می رسد هر بازیکنی جایگاه خود را در تیم ملی از دست می دهد، مرتضی یکی از مهره های اصلی تیم کی روش محسوب می شود. تصور کنید تا الان لژیونرهایی مثل جهانبخش، عزت اللهی و آزمون جای ثابتی در ترکیب نداشته اند یا بازیکنانی مثل امیری و قدوس اصلا بازی نکرده اند، عده ای مثل چشمی و کریمی تعویض شده اند اما پورعلیگنجی تعمیر شده است. و لمس نشد

در حالی که شجاع و کنعانی مقابل انگلیس آماده به نظر می رسیدند، مرتضی مانند بازی های 2018 در کنار مجید حسینی بازی کرد و البته روزبه چشمی را نیز در کنار خود دید. مرتضی مانند دو مدافع دیگر روز تلخی را مقابل انگلیس سپری کرد و تغییر هر یک از این بازیکنان قابل پیش بینی به نظر می رسید اما با وجود تغییراتی که روی آرنج اصلی تیم ملی اعمال شد، پورعلیگنجی در ترکیب ماند و با در دیدار مقابل ولز عملکرد بسیار خوب و بی نقصی ارائه داد. .

این اصلاح پورعلیگنجی در حالی اتفاق افتاد که او یک سال تمام با مصدومیت دست و پنجه نرم می کرد و بعد از پیوستن به پرسپولیس و غیبت در دو سه بازی اول، نشانه هایی از ناآمادگی در او دیده می شد اما خوب شد و کم کم در شرایط مسابقه و جام جهانی قرار گرفت. . صورت گرفت. برای اینکه علیگنجی در دو بازی اخیر تیم ملی فیکس شده بود، در بازی های مقدماتی اصلا حضور نداشت و شاهد درخشش زوج شجاع و کنعانی بود، اما به نظر می رسد علاقه خاص کی روش و اعتقاد او به این مدافع است. باعث شد بر خلاف حدس و گمان در آستانه جام جهانی به تیم ملی بپیوندد و برگردد و در این مسابقات فیکس شود.



مجله اخبار فوتبال داخلی


سرویس خبر شماره: 1856241
8 دسامبر 1401 ساعت 10:20
27 هزار امتیاز خبر|

6نقطه نظر

بازگشت به فوتبال ایران و انتخاب پرسپولیس برای بازگشت او به تیم ملی و حضور دوباره در فهرست جام جهانی بود، اما شاید نمی توانست احتمال ترمیم او را پیش بینی کند.