بیانیه سوال برانگیز استقلال علیه تیم ملی


سرویس خبر شماره: 2010569
6 آوریل 1403 ساعت 12:23 |
15.2K امتیاز خبر|

48نقطه نظر

به امیر می گویم جواد را گوش کن!

بیانیه شب گذشته باشگاه استقلال در حمایت از ملی پوشان خود یکی از مشکوک ترین رفتارهای ممکن از سوی یک نهاد رسمی فوتبال بود.

بیانیه سوال برانگیز استقلال علیه تیم ملی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، در این بیانیه لزوم استفاده از سه ملی پوش استقلال در ترکیب تیم ملی مطرح شد و از این رو برای اولین بار یک باشگاه به خود اجازه می دهد تا برای تیم ملی کشور شما بازی کند. ! این گفته زمانی عجیب‌تر می‌شود که می‌بینیم در دنیای فوتبال، باشگاه‌ها عموماً تمایلی به استفاده از بازیکنان خود در مسابقات داخلی ندارند، زیرا خطر مصدومیت و خستگی به نتایج باشگاه‌ها در لیگ آسیب می‌زند. اما استقلال در جهت مخالف شنا می کند و می خواهد بازیکنانش به هر قیمتی برای تیم ملی بازی کنند.

اظهارات تکان دهنده و بی سابقه باشگاه استقلال از چند جهت قابل بررسی است:

پیچ استقلالبه امیر می گویم جواد را گوش کن!
اول: فرضیه اول این است که گیرنده این گفته جواد نکونام است تا امیرقلانوی! سرمربی استقلال با وجود قهرمانی در لیگ، بارها به کاستی های تیمش اشاره کرد و گفت ترکیب تیمش با دیگر مدعیان مثل پرسپولیس، سپاهان و تراکتورسازی قابل مقایسه نیست.

نکونام پس از پیروزی مقابل استقلال خوزستان مستقیماً با مدیران باشگاه صحبت کرد و گفت: هرکس در باشگاه و خارج از باشگاه بگوید تیم باید برد، به استقلال خیانت کرده است. ما چه تیمی هستیم، رقبایمان پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و حتی استقلال خوزستان با هفت بازیکن قرارداد بسته اند. کدام یک از این تیم ها آنقدر خوب هستیم که بتوانیم قهرمان شویم؟ »

2004166

در شرایطی که اختلاف سلیقه کادر فنی و مدیریت باشگاه کاملاً علنی شده است، این اظهارات شاید به نوعی پاسخ غیرمستقیم مدیران استقلال به نکونام باشد که بر اساس آن تیم او چندان «بدون ستاره و خالی» نیست. به عنوان مربی او گفت و بازیکنان مطرح ایران در پست های مختلف در حال حاضر پیراهن آبی به تن دارند.

پیچ استقلالحمل تیم ملی کافی نیست، آنها باید بازی کنند
دوم: استقلال از جام ملت های آسیا تا کنون دو ورود و یک خروج برای تیم ملی داشته است. روزبه چشمی احتمالا از عملکرد ضعیفش مقابل سوریه به تنگ آمده و از تیم ملی جدا شده است اما صالح حردانی و ابوالفضل جلالی به تیم ملی بازگشتند.

صالح حردانی که برای اولین بار در دوران اسکوچیچ به تیم ملی دعوت شد در دیدار مقابل ترکمنستان با تعویض صادق محرمی مصدوم عملا یک قدم جلوتر رفت و در حالی که رامین رضاییان روی نیمکت بود در زمین حاضر شد. به عنوان بازیکن اصلی ابوالفضل جلالی که در جام جهانی با کارلوس کی روش همبازی بود، جایگزین احسان حاج صفی در تیم ملی شد. اما این برای نویسندگان بیانیه استقلال کافی نیست و قرار است جلالی در تیم ملی فیکس بازی کند.

2004168

سید حسین حسینی در حال حاضر دروازه بان دوم تیم ملی است. اما باشگاه استقلال به این موضوع راضی نیست و معتقد است سرمربی تیم ملی باید حسینی را بر بیرانوند ترجیح دهد، چرا که در برنامه «شب های فوتبالی» رای خوبی به دست آورده است! توصیه به استفاده از دروازه بان دوم تیم ملی زمانی بیشتر طعنه آمیز می شود که می بینیم محمدرضا خالدآبادی دروازه بان دوم استقلال در این فصل حتی یک دقیقه هم در لیگ و مرحله یک هشتم نهایی بازی نکرده است!

پیچ استقلالحمایت یا دوستی خاله خرس؟
سوم: فرضیه دیگر این است که باشگاه استقلال می خواهد از بازیکنان ملی پوش خود حمایت کند و آنها را از نظر روحی شارژ کند. این دقیقا همان چیزی است که در بیانیه دوم باشگاه استقلال آمده است. آنچه شب گذشته درباره تیم ملی استقلال در رسانه های رسمی باشگاه منتشر شد به منزله دخالت در کار کادر فنی تیم ملی نبوده و صرفا برای حمایت از بازیکنان ارزشمند استقلال بوده است.

اگر چنین است، این بدترین و خطرناک ترین راه برای حمایت از یک بازیکن است.

اگر امیرقلانویی بنا به دلایلی می خواست در بازی برگشت از بازیکنانی چون سید حسین حسینی و ابوالفضل جلالی استفاده کند، حالا در شرایط سختی قرار گرفته که می تواند او را محل تمسخر و کنایه قرار دهد چرا که با ورود این دو بازیکن در بازی برگشت، ترکیب اصلی، شیبه او “توصیه پذیری” را تقویت می کند و در فضای بی رحم هواداران به “مربی شنونده” ملقب می شود.

از طرفی رویکرد قلانوی در تیم ملی حداقل در دوره جدید مخالف باشگاهی نیست. وگرنه اگر می خواست مثل کارلوس کی روش رفتار کند، حسینی، جلالی و حردانی امروز در راه بازگشت به ایران بودند!

مجله اخبار فوتبال داخلی