گزارش: تیم ملی و مسیر پیش به سوی آمریکا 2026


سرویس خبر شماره: 2010561
6 آوریل 1403 در 11:53 ق.ظ.
2.4K |

4نقطه نظر

جوان سازی یا تغییر نسل واقعی را نشان دهید

بازی خارج از خانه مقابل ترکمنستان به دلایلی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم بسیار مهم بود.

گزارش: تیم ملی و مسیر پیش به سوی آمریکا 2026

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، دیدار مقابل تیمی از ترکمنستان که حدود یک سال است موفق به شکست هیچ تیمی نشده است، قطعا از نظر فنی نتوانست تیم ملی را به چالش بکشد، اما فراموش نکنیم که با وجود افزایش در سهمیه تیم های آسیایی در جام جهانی شرکت نکنند. مجموع 48 تیم نهایی را باید ساده در نظر گرفت. این در حالی است که تیم ملی با تمام تدابیر، معیارها، امکانات و تدارکات، هیچ هدفی جز خروج از گروه برای جام جهانی 2026 نمی تواند داشته باشد و هیچ نتیجه ای جز این، فارغ از کیفیت، نداشته باشد. از فوتبال تماشایی که ما ارائه می دهیم و هر درجه سختی گروه باشد تقریباً یک شکست است و این نکته ای است که کادر فنی تیم ملی و به خصوص بدنه فدراسیون فوتبال کاملاً تشخیص می دهد حتی اگر کمتر در مورد آن صحبت کنند. آی تی.

با توجه به مصادف شدن روزهای اول سال جدید با اعلام لیست تیم ملی و البته بسته شدن روزنامه های رسمی و عدم پخش برنامه های ورزشی در تلویزیون، لیست تیم ملی به اندازه کافی پوشش داده نشده است. اما لیست 29 نفره برای بازی با ترکمنستان نشان دهنده از سرگیری پرواز تیم ملی به جام جهانی بعدی است.

لیست بیش از حد انتظار تغییر کرده است. به نظر می رسد کادر فنی تیم ملی به سرپرستی امیر قلعه نویی با انتشار این لیست می خواسته نشان دهد که به الزامات دنیای فوتبال احترام می گذارد.

2004166

سرمربی تیم ملی با خط کشی به نام 10 بازیکن حاضر در جام ملت های آسیا و دعوت از 13 بازیکن جدید و جوان، میانگین تیم ملی را از 29.5 به 26.1 کاهش داد.

برخلاف آنچه خود سرمربی تیم ملی در نشست خبری قبل و بعد از بازی با ترکمنستان تاکید کرد، شیب تغییرات تیم ملی در مقایسه با دیدار با قطر و در بازی با ترکمنستان چندان شیرین به نظر نمی رسد. و این در حالی است که این تصمیم می توانست عواقب فاجعه باری مانند کره جنوبی و چین به رهبری برونکو و به نوعی ژاپن برای تیم ملی داشته باشد.

فراموش نکنیم که تا روز قرعه کشی آخرین مرحله مقدماتی جام جهانی آسیا، تیم ملی باید جایگاه خود را در رده بندی آسیا حفظ کند تا با توجه به پراکندگی 18 کشور راه یافته به مرحله نهایی انتخابی. در مرحله جام جهانی 2026 در قالب سه گروه 6 تیمی قرار است تیم ملی ایران در یکی از سه گروه اصلی انتخاب شود. همچنین در نظر داشته باشید که توقف تیم های برتر در مقابل حریفانی مانند ترکمنستان دارای امتیاز منفی بسیار زیادی است و در نتیجه شلختگی در هیچ مسابقه ای مجاز نیست.

2004167

پیچ سپاهانمردم بالاخره با تیم ملی آشتی کردند

یکی دیگر از دلایل اهمیت بازی با ترکمنستان، استقبال هواداران بود که به صورت گسترده احساسات خوب خود را نسبت به تیم ملی ابراز کردند.

در طول 7-8 سال گذشته چنین مسابقه ای در چنین سطحی عموماً مورد استقبال قرار نگرفت، شاید در خوشبینانه ترین حالت بتوان حدود ده هزار نفر را در ورزشگاه آزادی برای رویارویی با یک تیم آسیایی از دسته سوم تصور کرد، اما حضور 25 نفر هزار طرفدار زن و مرد در حالی که تهران این روزها معمولا آرامتر از همیشه است، این موضوع باعث تعجب همه اعضای تیم ملی حتی خبرنگاران شد، نکته ای که برای امیر قلعه نویی اهمیت زیادی دارد. او می داند که سطح استقبال مردم از تیم ملی یکی از شروط لازم برای رسیدن به هدف نهایی است، امیدواریم سرمربی تیم ملی تمام تلاش خود را برای افزایش این روند به کار گیرد تا نرسیم. آن را ببینید. دیگر هیچ پلتفرم خالی در بازی های داخلی وجود ندارد.

پیچ سپاهانکدام نسل را عوض کنیم؟

اولین دیدار تیم ملی پس از پایان جام ملت های آسیا 2023 قطر در ورزشگاه آزادی با حضور 25 هزار تماشاگر زن و مرد با 5 گل به سود تیم ملی به پایان رسید اما همانطور که انتظار می رفت عده ای در طیف مخالف نیز از این بازی انتقاد کرد.

2004168

آنها معتقدند سرمربی تیم ملی تنها در شعار جوانسازی یا تغییر نسلی کرده است، زیرا 11 بازیکنی که از ابتدا مسابقه را آغاز کردند، همان بازیکنان قدیمی بودند. (شاید) انتظار داشتند علاوه بر حضور صالح حردانی و امین حزباوی در دروازه به جای بیرانوند، ارشا شکوری یا گودرزی به جای میلاد محمدی یا حتی به جای طارمی و آزمون، ترکیب سحرخیزان و آقایی پور باشد. در خط حمله استفاده می شود!

برای این دسته از افرادی که از ترکیب اولیه تیم ملی انتقاد می کردند، شاید هیچ نمونه ملموس تر از تیم فوتبال چلسی به رهبری مربی بزرگی مانند پوچتینو وجود نداشته باشد. این تیم با وجود داشتن تعدادی از بهترین ستاره های جوان فوتبال در رده یازدهم جدول لیگ برتر قرار دارد.

کارشناسان بر این باورند که خرید گروهی از بازیکنان جوان و مستعد که همگی دوره‌ای مشابه از تاریخ فوتبال خود را سپری می‌کنند، بارزترین دلیل مانع از موفقیت این تیم است. مدیر عامل آمریکایی این تیم مانند تیم های NFL سعی در جذب بازیکنان جوان داشت که بدون شک هر کدام از آنها عنصر مهمی هستند اما این برای موفقیت کافی نیست زیرا در یک تیم فوتبال به عنوان یک مدیر یا مربی باید بتوانید برای انجام این کار، تیم خود را در جنبه های مختلف متعادل نگه دارید و این هنر یک سرمربی است.

2004169

بدون شک اکثر بازیکنان چلسی از بهترین استعدادهای فوتبال انگلیس یا حتی اروپا هستند اما همگی در آغاز راه دشواری هستند و برای رشد هر چه سریعتر باید در اردوها و تمرینات برجسته شوند. بازیکنانی که این روزها را پشت سر گذاشته اند، این همچنان مانیفستی است که فلورنتینو پرز و آنچلوتی این روزها در رئال مادرید دنبال می کنند. آنها فهمیدند که بازیکنان جوان با استعداد در کنار بازیکنان با تجربه بازی می کنند و ترکیب تیم را نمی توان یکباره از چنین عنصر تعیین کننده (تجربه) خالی کرد.

در واقع، تقاضا برای جوانان افراطی و تغییر نسل بلافاصله پس از پایان جام ملت‌ها در اولین بازی رسمی، ممکن است باعث از دست دادن چند بازیکن مستعد شده باشد که تعداد آنها حتی انگشتان دست هم از حد مجاز نمی‌گذرد. فقدان برنامه ساختاریافته و ساختارمند در تیم های پایه. .

تیم ملی هم اکنون در آستانه بازی برگشت مقابل ترکمنستان است تا با موفقیت خود را برای بازی برگشت گروه مقابل ازبکستان در فیفادی بعدی آماده کند. مسابقه ای که اولین قدم ما به سوی صعود نهایی خواهد بود.

مجله اخبار فوتبال داخلی