تصمیم آلمان برای جدایی از آدیداس ضروری بود!


سرویس خبر شماره: 2010837
8 آوریل 1403 ساعت 07:33
491

1نقطه نظر

تئو زوانزیگر، رئیس سابق اتحادیه فوتبال آلمان معتقد است که تصمیم برای تغییر تامین کننده پیراهن تیم ملی از آدیداس به نایک اجباری بوده است.

تصمیم آلمان برای جدایی از آدیداس ضروری بود!

به گزارش “ورزه سه”، زوانزیگر در گفت و گو با یک هفته نامه آلمانی گفت: عصبانیت هواداران را درک می کنم اما فدراسیون فوتبال آلمان هیچ گزینه اقتصادی و قانونی نداشت.

زوانزیگر افزود که نایک، سازنده تجهیزات و لوازم ورزشی، پنج برابر بیشتر از آنچه آدیداس در طول همکاری خود با اتحادیه فوتبال آلمان بین سال‌های 2006 و 2012 ارائه کرده بود، در اختیار ما قرار داده است.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال آلمان توضیح داد: ما با آدیداس قرارداد بستیم، اگرچه می توانستیم با نایک بیشتر به دست آوریم. در آن زمان زیر سوال بردن آدیداس در اتحادیه فوتبال آلمان دشوار بود.

اتحادیه فوتبال آلمان پنجشنبه گذشته اعلام کرد که به همکاری دیرینه خود با آدیداس پایان می دهد و نایک پیراهن های تیم ملی آلمان را از سال 2027 تا 2034 برعهده گرفت.

روزنامه آلمانی هندلزبلات به نقل از منابع صنعتی اعلام کرد که نایک سالانه بیش از 100 میلیون یورو (108 میلیون دلار) به فدراسیون فوتبال آلمان که از نظر مالی مشکل دارد، دو برابر ارزش قرارداد با آدیداس پرداخت خواهد کرد. 50 میلیون یورو

مسئولان فدراسیون فوتبال آلمان در مقابل انتقادات تند بسیاری از سیاستمداران آلمانی از این قرارداد دفاع کرده اند و زوانسیگر از جمله کسانی است که این انتقادات تند را رد کرده است. زوانزیگر گفت: سیاستمداران تصمیمات یک انجمن مستقل را در صورتی که نتوانند ضرورت اقتصادی و قانونی آن را ارزیابی کنند، مورد انتقاد قرار می دهند.

مجله اخبار فوتبال خارجی