شمارش معکوس تا 11 آوریل؛ دردسر بزرگ استقلال به خاطر سند ورزشگاه!



استقلال بهار سال گذشته به دلیل ماجرای استراماچونی و البته بحث مالکیت مشترک از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم شد و نتوانست مجوز حرفه ای بگیرد. در عین حال به باشگاه استقلال اخطار داده شده که در صورت عدم توافق با آندره آ استراماچونی به لیگ آزادگان سقوط خواهد کرد و اجازه فعالیت در لیگ برتر را نخواهد داشت و به همین دلیل هماهنگی های لازم گرفته شد. بین رهبران وقت باشگاه و وزارت ورزش به درخواست ها پاسخ دهند. این بازیکن ایتالیایی باید از طریق وام یکی از بانک های کشور به استقلال پرداخت می شد و همین اتفاق هم افتاد اما کاملا طبیعی بود که برای دریافت چنین وامی باید ضمانت نامه داده می شد و قباله مرغوبکار می شد. ورزشگاه در رهن بانک قرار گرفت. اواخر تابستان گذشته شایعه ای مبنی بر عدم پرداخت برخی از اقساط او به بانک برای پرداخت مطالبات سرمربی ایتالیایی به گوش می رسید و علی خطیر، مدیرعامل این باشگاه در گفت و گوی تلویزیونی اعلام کرد که نگران وضعیت این بازیکن است و تحت هیچ شرایطی چنین ثروتی را از استقلال نمی خواهد.

حذف به دلیل بدهی های میلیاردی؟

در همین راستا شامگاه 19 فروردین شایعه ای منتشر شد مبنی بر اینکه استقلال به دلیل بدهی سنگین چند میلیاردی به بانک نمی تواند مجوز حرفه ای بگیرد و در صورت عدم تسویه حساب، محروم خواهد شد. از قهرمانان لیگ! در این میان البته یکی از مدیران فدراسیون به شرط فاش نشدن نامش به خبرورزشی گفت: به هیچ وجه نباید وارد چنین سوالی بشوید، زیرا همه چیز طبیعی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا از وضعیت مالی استقلال و پرسپولیس خبر دارد و اخبار این تیم توسط یک شرکت آلمانی که با فیفا قرارداد دارد، هر روز ترجمه و به کنفدراسیون ارسال می شود، اما حتی اگر استقلال هزار میلیارد تومان بدهکار باشد. بانک های داخلی، این پرونده ربطی به لیگ قهرمانان ندارد زیرا کنفدراسیون ربطی به مطالبات داخلی باشگاه ها و بدهی های داخلی آنها ندارد و فقط به پرونده بازیکنان و مربیان خارجی می پردازد. البته اگر بازیکنان داخلی رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال علیه استقلال دریافت کرده باشند و مدارک آن را از طریق وکیل خود در اختیار AFC قرار دهند، می توانند انتظار داشته باشند که از این طریق پول خود را دریافت کنند و استقلال یا هر تیم دیگری که چنین شرایطی دارد. باید مجوز حرفه ای بگیرد و با آنها تسویه حساب کند، اما مطمئناً هیچ بانکی برای دریافت درخواست از استقلال به کمیسیون انضباطی مراجعه نمی کند و خودش ضمانت ملکی دارد که سند ورزشگاه با کیفیت است. در این صورت هیچ پرونده ای برای استقلال باز نشده است و این باشگاه باید همانطور که خودش مدیریت می کند نیازمندی های سیستم بانکی را پرداخت کند اما پرونده منجر به لغو مجوز حرفه ای نمی شود و استقلال در فروردین ماه با مشکلی مواجه نخواهد شد. 11.

ما هم کیفیت نمی دهیم

از سوی دیگر، مدیریت باشگاه استقلال نه تنها بر دریافت مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده تاکید دارد، بلکه اقدامات لازم برای پرداخت تمامی بدهی های بانکی و کیفیت رای استقلال انجام شده است. ورزشگاه به طور قطع حفظ خواهد شد. این باشگاه سال گذشته برای حل پرونده استراماچونی حدود 100 میلیارد تومان وام گرفته بود. رقمی که به احتمال زیاد پس از نهایی شدن مراحل پذیره نویسی و فروش سهام تسویه خواهد شد و بعید است خود باشگاه بتواند چنین مبلغی را به طور کامل تامین کند.

بیشتر بخوانید: خبر خوش برای هواداران استقلال



سرویس داخلی اخبار فوتبال