عبارات رایج با اعتماد به نفس متفاوت؛ یحیی برونکو میشه؟

این جملات تنها بخشی از سخنان تند و عجیب یحیی گل محمدی پس از بازی با آلومینیوم بود که با تساوی بدون گل به پایان رسید. در حالی که پرسپولیس صدر جدول را به سپاهان داد، بازی های این تیم به خصوص در دو هفته اخیر جنجالی شده و البته صحنه های سوال برانگیز داوری هم به پرسپولیس ضربه زده است.

اصلاً بحث فوتبال نیست. متأسفانه اتفاقی که می افتد مشکوک است. شاید اگر من سرمربی این تیم نبودم این اتفاقات نمی افتاد. از هفته آینده با تیم امید در مسابقات شرکت می کنیم! مگر اینکه دستور اخراجم را از طبقه بالا بدهند تا مرا ربودند.

گل محمدی می توانست از این فرصت به بهترین شکل استفاده کند و تیمش را برای قهرمانی متحد کند. کاری که برونکو کرد و در همان فصل با یکی از تیم های کم ارزش پرسپولیس تنها با 12 یا 13 بازیکن به فینال آسیا رفت و قهرمان لیگ شد. حال باید دید یحیی در آینده چه روشی را در پیش خواهد گرفت و در نهایت سرنوشت او و پرسپولیس چه خواهد شد.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

در واقع خود گل محمدی در شرایطی که می توانست بیشتر سیاسی باشد و به تیمش برای دیدارهای آینده آرامش بدهد، با اظهاراتش پرسپولیس را به حاشیه برد. با اینکه هنوز بازی های زیادی تا پایان فصل باقی مانده است اما با این حرف ها می توان فهمید که گل محمدی خیلی سریع دستش را به نشانه تسلیم بالا برد و حالا می گوید تیم من قهرمان نمی شود.

شما می توانید جام های فلزی را بگیرید، اما هرگز نمی توانید شرافت، غیرت و مردانگی را از این تیم بگیرید، زیرا مردم پشت تیم هستند. این یک تیم دولتی نیست، یک تیم محبوب است. حالا بکوب و بکوب و غیره.

نامه ای به باشگاه بفرستید و بگویید نمی توانید قهرمان شوید و ما با آرامش مسابقات را دنبال می کنیم. چرا گل ما را در برابر ماشین سازی قبول نکردند؟ در این بازی در دقایق پایانی نیمه اول دو خطا نمی گیرند و حریف کرنر و اوت اعلام می شود. آنها فکر می کنند ما نمی توانیم این کار را انجام دهیم! ما مربیان بهتر از داوران قضاوت می کنیم. من هر روز در زمین هستم و هر روز داوری می کنم. من درست قضاوت می کنم و عمدا اشتباه قضاوت می کنم، چرا فکر می کنند ما احمقیم!؟

مرد دوست داشتنی پرسپولیس در لیگ هجدهم چندین بار از داوری ها و البته اتفاقات بیرونی صحبت کرد. در این فصل پرسپولیس چند بازی را به خاطر داوری شکست داد و برونکو بعد از یکی از بازی های تیمش دیوانه شد و تند صحبت کرد.

در حالی که یحیی از وجود دستان پشت پرده و وجود اراده بیرونی برای جلوگیری از قهرمانی پرسپولیس در لیگ صحبت می کرد، تیمش در هفته های اخیر فوتبال خوبی به نمایش نمی گذارد و دارای ضعف های فنی است. در واقع تیم گل محمدی در سطح یک تیم قهرمان نبود اما اشتباهات فاحش داوری و قضاوت های ضعیف داوران را نمی توان انکار کرد. صحبت های گل محمدی موجی از نگرانی را در بین هواداران پرسپولیس ایجاد کرد و این تیم را تحت فشار قرار داد.

پروفسور پرسپولیسی ها پس از یکی از بازی های دور سی و دوم تیمش گفت: حیف است که با قهرمان ایران و نایب قهرمان آسیا این گونه برخورد شود. تیمی که هواداران زیادی دارد. نمی توان داوری معمولی در خانه و خارج از خانه داشت.

این در حالی است که پرسپولیس در 3 بازی بعدی خود به راحتی می تواند امتیازات از دست رفته مقابل تیم های انتهای جدول را جبران کند و به صدر جدول بازگردد. وضعیت مشابهی دقیقا در زمان برونکو به وجود آمد.

اعتراضات و صحبت های یحیی و برانکو را می توان به هم نزدیک کرد و مقایسه کرد اما تفاوت صحبت های این دو که هر دو از مربیان پرافتخار باشگاه پرسپولیس هستند به دلیل اعتماد به نفس زیاد برانکو است. برانکو در همان روزی که این حرف ها را زد با قاطعیت درباره قهرمانی تیمش و قهرمان شدنمان صحبت کرد. اما یحیی کمی بی انگیزه به نظر می رسد و امیدی به قهرمانی تیمش ندارد.

هیچکس دوست ندارد فلان تیم قهرمان شود، تنها آرزویش این است که تیم ما نتیجه نگیرد چون من سرمربی آن تیم هستم. این! خیلی واضح گفتم

وی ادامه داد: ما حق داریم برای خود احترام بگذاریم. تیمی که هواداران زیادی دارد دو بار قهرمان لیگ برتر و دو بار قهرمان سوپرکاپ شده است. همه تلاش می کنند که ما برای سومین بار برنده نشویم، اما من می گویم پیروز می شویم.