عکس خبر نگران کننده برای استقلال عربستان

استقلالی ها علاوه بر استراماچونی چند بدهی کلان دیگر هم دارند. به گفته محمد سررشتری مشاور مدیرعامل استقلال این باشگاه برای انتقال مهدی قیدی باید 130 هزار دلار به لئوناردو پادوانی مدافع سابق برزیل و یک میلیون و 200 هزار درهم به شباب الاهلی امارات بپردازد.

با توجه به اینکه یکی از شروط صدور مجوز حرفه ای برای باشگاه ها از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، نداشتن پرونده مفتوح و بدهی معوقه است، باشگاه استقلال احساس نگرانی و خطر فزاینده ای می کند، به ویژه اینکه فرصت ارائه مدارک در روز جمعه به پایان می رسد. و در واقع، شمارش معکوس ادامه دارد. برای استقلال مدت هاست راه اندازی شده است.

استقلالی ها برای تامین مبلغ 120 میلیارد تومان راه های مختلفی را امتحان کردند. سرشتری در این باره می گوید: طرح های اقتصادی زیادی را بردیم که در جاهای مختلف رد شده است. طرح اردوگاه حجازی سه سند دارد که می خواستیم یکی از آنها را برای استراماچونی بگذاریم که این طرح هم رد شد. گفتیم از بانک وام بگیریم، نوشتند وام نده. درخواستی از AFC داشتیم که به دلیل تحریم ها نتوانستیم آن را دریافت کنیم. انگار جلوی باشگاه استقلال ایستاده اند و انگار این باشگاه جزو برنده های ملی نیست. ما پرونده های مشابه دیگری برای باشگاه های دیگر داشتیم که به راحتی حل شد و حتی رؤسای دو کشور مذاکره کردند اما این به استقلال کمکی نمی کند.

عکس خبر نگران کننده برای استقلال عربستان

باشگاه استقلال تهران مدت هاست درگیر پرونده مالی آندره آ استراماچونی، سرمربی ایتالیایی است. استراماچونی پس از حضور موفق در استقلال، کار خود را در آن تیم نیمه کاره رها کرد و به کشورش بازگشت. او با توجه به عدم وصول مطالباتش از استقلال به فیفا شکایت کرد و در نهایت پرونده خود را برد که مبلغ آن به یک میلیون و 800 هزار یورو رسید.

علاوه بر استقلال، سایر باشگاه های غرب آسیا نیز نگرانی هایی دارند، مانند الاتحاد عربستان که گزارش های ضد و نقیضی در مورد پرداخت بدهی این باشگاه منتشر شده است. روزنامه الریاضی که در شهر ریاض منتشر می شود عنوان اصلی خود را به این موضوع اختصاص داده است: «جمعه، آخرین فرصت» که در واقع به بحث مجوز حرفه ای باشگاه ها اختصاص دارد.

آخرین اقدام استقلالی ها تلاش برای کمک گرفتن از یکی از اپراتورهای تلفن همراه بود. روز گذشته قرار بود جلسه ای در این خصوص برگزار شود که به گفته محمد مومنی، عضو هیئت مدیره استقلال، این جلسه لغو شد.

باید دید در چهار روز باقی مانده تا پایان مهلت کنفدراسیون فوتبال آسیا، استقلال می تواند این سنگ بزرگ را در مسیر کسب مجوز حرفه ای از بین ببرد یا اتفاق تلخ فصل گذشته برای تیم فوتبال آسیا تکرار شود. قهرمان لیگ برتر که سهمیه آسیایی اش قطعی به نظر می رسید، خواهد بود



سرویس داخلی اخبار فوتبال

این عنوان که می تواند برای استقلال تهران در زمان روزنامه های ورزشی ایران نیز استفاده شود، حکایت از وضعیت نگران کننده ای دارد که می تواند به دومین حذف متوالی این باشگاه ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا منجر شود.