قطری ها هم منچستریونایتد را می خواهند/ گروه خصوصی ثروتمندان در اولدترافورد!

گلیزرها در نوامبر فاش کردند که آماده بررسی پیشنهاداتی برای خرید بخشی از سهام منچستریونایتد یا خرید کامل باشگاه هستند. تعدادی از خواستگاران ابراز علاقه کرده اند و قرار است این باشگاه با قیمتی نزدیک به 6 میلیارد پوند یا بیشتر فروخته شود و به گران ترین باشگاه ورزشی جهان تبدیل شود.

انتظار می رود آنها در روزهای آینده و در اواسط فوریه قبل از مهلت تعیین شده توسط گلیزرها پیشنهاد خود را ارائه دهند. این گروه سرمایه گذاری متقاعد شده است که پیشنهاد آن با هر رقابتی روبرو خواهد شد و مایل است تیم اریک تنهاچ را به میزان قابل توجهی تقویت کند.

یک منبع آگاه گفت: مقدار قابل توجهی پول در دسترس است. آنها می خواهند تیم را تقویت کنند و آن را به اوج برگردانند، اما می خواهند این کار به نفع جامعه باشد. آنها همچنین می خواهند با میزبانی جام جهانی موفقیت خود را تقویت کنند. آنها می دانند که منچستریونایتد بزرگترین باشگاه فوتبال جهان است و مصمم هستند که باشگاه را بخرند و آن را به جایی که لیاقتش را دارد برسانند.”

علاوه بر پرداخت بیش از 6 میلیارد پوند برای باشگاه، گروه قطری ممکن است با یک پروژه توسعه مجدد یا تخریب اولدترافورد و ساخت یک مرکز جدید پیشرفته روبرو شود. این می تواند 2 میلیارد پوند هزینه داشته باشد، اما این مشکلی برای آنها نخواهد بود. قطری ها همچنین تعامل با هواداران را در قلب پیشنهاد خود قرار داده اند. آنها از هواداران خواهند پرسید که در مورد آینده اولدترافورد چه فکری می کنند.

پیشنهاد برای یونایتد از سوی سرمایه گذاران قطری صورت می گیرد و آنها هیچ علاقه ای به گرفتن بخشی از سهام باشگاه ندارند. کاری که گلیزرها تمایل دارند انجام دهند.

این موارد را از دست ندهید:



سرویس اخبار فوتبال خارجی

اما طبق گزارش نشریه «میل»، یک گروه سرمایه گذاری مستقر در قطر نیز پیشنهاد خرید منچستریونایتد را خواهد داشت. در این گزارش آمده است که “گروه خصوصی از افراد ثروتمند مستقر در این ایالت نفت خیز به باشگاه اولدترافورد چشم دوخته اند”.

اما مانعی که می تواند مانع از تصاحب این شرکت شود، مالکیت پاری سن ژرمن توسط شرکت سرمایه گذاری ورزشی قطر است. یک نهاد نمی تواند مالک دو باشگاه در یک رقابت باشد و یونایتد و پاری سن ژرمن می توانند در اروپا رقابت کنند.

بانک تجاری گروه باران مسئولیت فروش را بر عهده دارد و پیشنهاداتی از خاور دور، خاورمیانه و آمریکا ارائه شده است. سرگیم رتکلیف میلیاردر بریتانیایی که اتفاقاً طرفدار منچستریونایتد است نیز مشتاق خرید باشگاه مورد علاقه خود است.