منچستریونایتد و لیورپول با یکدیگر همکاری می کنند تا به جوانان در مورد تأثیر شعارهای تراژدی آموزش دهند – اخبار من یونایتد و اخبار نقل و انتقالات

منچستریونایتد و لیورپول گرد هم آمده اند تا عادت نفرت انگیز شعارهای تراژدی را که گهگاه سر زشت خود را در بازی های دربی شمال غرب برمی انگیزد، از بین ببرند.

این دو باشگاه نه تنها دو باشگاه موفق در انگلیس هستند، بلکه تجربه وحشتناکی از زندگی در یک تراژدی عظیم را به اشتراک می گذارند.

فاجعه هوایی مونیخ در سال 1958 هنوز به طور گسترده در روحیه یونایتد نقش بسته است، همانطور که می توان در مراسم بزرگداشت اخیر این رویداد در ماه گذشته مشاهده کرد.

این زمانی بود که هواپیمای حامل منچستریونایتد از مسابقات اروپایی در بلگراد، نتوانست از زمین بلند شود و در شرایط وحشتناکی سقوط کرد و هشت بازیکن و 15 نفر دیگر کشته شدند.

خود لیورپول دچار یک تراژدی عظیم انسانی شد، زمانی که 97 نفر از هوادارانش در نیمه نهایی جام حذفی مقابل ناتینگهام فارست به ضرب گلوله هواداران زیادی کشته شدند. این به عنوان فاجعه هیلزبورو شناخته می شود، زیرا در زمین شفیلد ونزدی رخ داد که میزبان نیمه نهایی به عنوان یک مکان بی طرف بود.

علیرغم این واقعیت که هر دو طرف باید چنین رویدادهای جدی را درک کنند، اقلیت کوچکی از طرفداران هر دو طرف در تمسخر رنج طرف مقابل مقصر هستند.

این حتی اخیراً در پیروزی پر تپش یونایتد در جام حذفی مقابل رقبای قدیمی خود در اوایل این ماه رخ داد. یک نفر پس از بازی توسط پلیس منچستر بزرگ به دلیل دست داشتن در شعارهای تراژدی دستگیر شد و اتحادیه فوتبال به حق این وقایع را محکوم کرد.

در نتیجه، این دو باشگاه قبل از بازی بعدی که یونایتد دوباره در اولدترافورد از لیورپول استقبال می‌کند، گرد هم آمده‌اند، این بار در یک بازی لیگ برتر در 7 آوریل.

میرور گزارش می دهد که “بنیادهای هر دو باشگاه گرد هم آمده اند تا یک برنامه آموزشی در مورد تأثیر شعارهای تراژدی ارائه دهند.”

وس براون، مدافع سابق یونایتد و فیل تامپسون، کاپیتان سابق لیورپول – که 12 عنوان قهرمانی لیگ و پنج قهرمانی در جام ملت‌های اروپا را بین آنها به دست آورد – دست اول در این ابتکار عمل داشتند.

این زوج با دانش‌آموزان در مورد تأثیر فاجعه‌های مونیخ و هیلزبورو بر دو باشگاه، حامیان آنها و شهرها صحبت کردند تا به آنها درک بیشتری از تأثیر آنها بدهند.»

“بنیادهای یونایتد و لیورپول این برنامه را با همکاری لیگ برتر توسعه داده اند، که موضع سختی در برابر شعارهای تراژدی هواداران اتخاذ کرده است.”

جان شیلز، مدیر عامل بنیاد منچستریونایتد، گفت: استفاده از تلفات جانی در رابطه با هر فاجعه ای برای کسب امتیاز غیرقابل قبول است و زمان آن فرا رسیده است که آن را متوقف کنیم.

“ما مفتخریم که با بنیاد LFC گرد هم می آییم زیرا معتقدیم آموزش چرخه نسلی را در این موضوع شکسته و به هزاران جوان در سراسر این منطقه کمک می کند تا تاثیر سوء استفاده ناشی از تراژدی را درک کنند.”

تمسخر و تمسخر بخش مهمی از تجربه هواداران فوتبال است و هیچ کس به طور جدی پیشنهاد نمی کند آن را متوقف کنید. با این حال، وقتی به تمسخر تلفات جانی و در واقعیت مسائل بسیار مهمتر از فوتبال می رسد، از مرزهای انسانی عبور می کند.

امیدواریم این دو باشگاه غول پیکر بتوانند به همکاری خود ادامه دهند تا یک بار برای همیشه به صحنه های وحشتناک پایان دهند.


آیا می خواهید اولین کسی باشید که اخبار منچستریونایتد را می شنوید؟ برای به‌روزرسانی‌های مهم و با دقت انتخاب شده، به کانال واتس‌اپ ما بپیوندید: https://bit.ly/United-Breaking-News.

https://thepeoplesperson.com/2024/03/28/manchester-united-and-liverpool-work-together-to-teach-young-people-about-the-impact-of-tragedy-chanting-278119/ منبع: