نه استقلال از آسیا اخراج شد و نه پرسپولیس اجازه دادند!

وی با اشاره به اینکه کنفدراسیون فوتبال هر سال قوانین سخت تری اتخاذ می کند، خاطرنشان کرد: هر سال که سطح مسابقات بالا می رود توقعات جامعه نیز افزایش می یابد و مسئولان استانداردهای بالاتری را تعیین می کنند. یعنی کاری که کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا انجام می دهند، نظرشان این است که می توانند باشگاه ها را ارتقا دهند و به باشگاه ها کمک کنند.

وی در خصوص تاکید وزیر ورزش مبنی بر اینکه هنوز هیچ تیمی حذف نشده است اما خبرهایی مبنی بر حذف استقلال به گوش می رسد، گفت: در حال حاضر هیچ تیمی حذف نشده، حذف شده و هیچ تیمی برکنار نشده است. کمیته اولیه و کمیته استیناف مسئول اعطای مجوز هستند. در حالی که کمیته ها در حال بررسی هستند، این نظرات شخصی است. اما مایه تاسف است، زیرا سال گذشته فکر می‌کردیم سازمان خصوصی‌سازی بیاید و به حل مشکل ریشه‌ای کمک کند. ما خیلی خوشحال شدیم که آقای رئیس جمهور دستور دادند، اما متأسفانه سازمان خصوصی سازی نه تنها مشکل را حل نکرد، بلکه گرهی به گره ها اضافه کرد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، جلسه کمیته صدور پروانه های حرفه ای امروز برگزار شد. کاظم اولیایی از اعضای این کمیته در جمع خبرنگاران گفت: برخی از دوستان طوری اظهار نظر می کنند که انگار خواسته شخصی مردم است. کمیته بدوی یا تجدیدنظر یک قانون دارد که برای ما ملاک است. مقررات مجوز باشگاه برای ما ملاک است. ما توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا هم ممیزی می شویم. باشگاه ها هم زحمت بارگذاری مدارک را کشیده اند اما جاهایی هستند که خارج از اختیار باشگاه و هیئت مدیره است.


سرویس خبر شماره: 1937659
25 مه 1402 در 05:13 ب.ظ
23.3 هزار |

3نقطه نظر

اولیایی: سازمان خصوصی سازی با تعدد خود ما را قربانی کرده است

او توضیح داد که آیا شرکت در مسابقات به بحث مالکیت مربوط است یا خیر؟ من نمی دانم منظور شما از شرکت در مسابقات چیست. باشگاه های شرکت کننده در مسابقات داخلی و لیگ نباید مالک مشترک داشته باشند.

علیعلی درباره اظهارات مهدی تاج مبنی بر جریمه شدن فدراسیون فوتبال به دلیل مدارکی که کمیته صدور مجوز حرفه ای سال گذشته به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرده بود، گفت: حق با آقای تاج است اما این ربطی به کمیسیون های اولیه و بازنگری آیین نامه ندارد. برعکس، بخش مجوزهای حرفه ای شکست خورد. در زمان سهیل مهدی 120 هزار دلار جریمه شدیم که 40 هزار دلار نقدی و 80 هزار دلار را تعلیق کردند. در جلسه ای که هفته گذشته با کولبرها داشتیم، تاج گفت 300 هزار دلار هم وارد شد که با 80 هزار دلار می شود 380 هزار دلار. ما قبلاً 40000 دلار کمک کرده ایم که در مجموع 420000 دلار می شود.



مجله اخبار فوتبال داخلی

اولالی منظور خود را از این موضوع توضیح داد: به دلیل کانکس. خصوصی سازی 10 درصد سهام را فروخت، هزینه ها را به میزان قابل توجهی افزایش داد، همه مدیران را زیر سوال برد و با عدم اطمینان برای همه تصمیم گرفت. ما سایت کدال را باز می کنیم بحثی است و دستور وزیر و معاون وزیر بحث دیگری است. چندگانگی ایجاد شده که حاصل قربانی شدن به جای خصوصی سازی است.

یکی از اعضای کمیسیون مجوزهای حرفه ای در پاسخ به AFC در مورد مهلت ارسال نظر کمیسیون مجوز حرفه ای به AFC: باید 20 خرداد مدارک را بفرستیم اما زمان ها فرق می کند. اما در پایان 18 خرداد، این پرونده از کمیته رسیدگی و استیناف ایران جدا شد و برای تصمیم گیری به کنفدراسیون فوتبال آسیا رفت.

یکی از اعضای کمیته صدور مجوز حرفه ای درباره اینکه آیا باشگاه استقلال ورزشگاه فولاد شهر را به عنوان میزبان لیگ قهرمانان نامگذاری کرده است، توضیح داد. مدارک رو ببینم تا زمانی که من این اسناد را ندیده ام، حق ندارم در مورد آنها صحبت کنم. هر باشگاه حدود 800 صفحه دانلود کرد. شما 16 تا 800 صفحه دارید، این تعداد است، من جزئیات را نمی دانم. اگر دیده بودم از اظهار نظر عذرخواهی می کنم. چون رای ندادیم و باید رای بدهیم.

علیعلی درباره اینکه آیا مالکیت استقلال و پرسپولیس تفکیک شده است، گفت: مدارک آنها را ندیده ام. مدارک رو ببینم امروز جلسه مقدماتی کمیته است. یکی از دوستانم در باشگاه ها می گفت مدارک فرستادیم یا نه. رجوع کنید به ماده 58 آیین نامه کارکنان. همه چیز آنجا موجود است.

وی ادامه داد: بحث مالکیت چیزی نیست که در اختیار هیئت مدیره باشد و مدارک را بارگذاری کنند یا مسائل مالیاتی همین طور است. حالا 2 امتیاز خیلی مهم است. ابتدا باید به عنوان مالک ارجاع داده شود. امروز به دنبال این هستیم که این سند را ببینیم و دیگری بحث سازمان مالیاتی است. این نظرات باید در جلسه مورد توجه کمیته قرار گیرد و پس از این اقدام می توان رای گیری کرد.

یکی از اعضای کمیته صدور مجوز حرفه ای گفته است که کمتر از 50 درصد باشگاه های لیگ برتر مجوز خواهند گرفت.

نه استقلال از آسیا اخراج شد و نه پرسپولیس اجازه دادند!

وی در خصوص وضعیت سایر تیم ها نیز گفت: با مدارکی که دیده ام فکر می کنم کمتر از 50 درصد تیم های ما بتوانند مجوز بگیرند.