واکنش باشگاه استقلال به بسته شدن پنجره نقل و انتقالات



محمدرضا بختیاری در خصوص بدهی باشگاه استقلال به سانتا کلارا گفت: حدود 7 ماه پیش دادگاه CAS رای خود را با مبلغی نزدیک به 500 هزار یورو علیه باشگاه استقلال صادر کرد. بعدها طی مذاکراتی که علی خطیر با مسئولان سانتا کلارا انجام داد، قرار شد این مبلغ از محل منابع مالی استقلال به فیفا پرداخت شود.

معاون حقوقی و بین الملل باشگاه استقلال گفت: سانتا کلارا می توانست در نقل و انتقالات زمستانی پنجره استقلال را ببندد تا نتوانیم بازیکنی جذب کنیم اما با توجه به مذاکرات مثبت خطیر، مسئولان باشگاه پرتغالی این کار را انجام دادند. این کار را نکن.” از آنجایی که پرداخت طلب سانتاکلارا نسبت به مطالبات فیفا زمان زیادی می برد، باشگاه استقلال با سانتاکلارا قرارداد صلح منعقد کرد تا طلب این باشگاه به صورت اقساط پرداخت شود و مجوز حرفه ای این باشگاه استقلال در کنفدراسیون فوتبال آسیا تهدید نشود. . به همین دلیل قرار شد باشگاه سانتا کلارا درخواستی برای اجرای تصمیم و بستن پنجره نقل و انتقالات به فیفا ارائه کند تا بتوانیم اقدامات مربوط به انتقال پول از فیفا به حساب سانتا کلارا را انجام دهیم.

وی افزود: در واقع این بسته شدن پنجره ضمانت اجرایی قسط و قرارداد دوجانبه ای است که باشگاه استقلال با سانتا کلارا امضا کرد. فیفا با پرداخت 300 هزار یورو از بدهی باشگاه استقلال به حساب سانتا کلارا موافقت کرد و فیفا نیز دیروز با پرداخت 200 هزار یورو باقی مانده موافقت کرد.

بختیاری تصریح کرد: به همین دلیل باشگاه استقلال برای گرفتن مجوز حرفه ای مشکلی ندارد. ما همچنین سند پرداخت و توافقنامه صلح سانتا کلارا را داریم. در این زمینه با فیفا نیز مکاتبه کرده ایم. هواداران عزیز هیچ نگرانی بابت بسته شدن پنجره نقل و انتقالات در خارج از پنجره نقل و انتقالات وجود ندارد و با پرداخت کامل درخواست سانتا کلارا پنجره نقل و انتقالات باز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: دستیار نکونام در آستانه عصبانیت و خروج از ایران/ عصبانیت شدید سرمربی استقلال از خیر



سرویس داخلی اخبار فوتبال