چرا توخل دروازه بان چلسی را برای پنالتی عوض کرد؟ تصمیم احساسی یا منطقی؟

توخل قبلاً در سوپرجام اروپا مقابل ویارئال همان تعویض را انجام داده بود، جایی که کاپا با ضربات پنالتی ویارئال به پیروزی چلسی کمک کرد. اگرچه کپا جای خود را در ترکیب اصلی چلسی از دست داده و روی نیمکت است، اما او متخصص ضربات پنالتی آبی هاست و پاییز گذشته هفتمین پنالتی را زد تا رکورد لیگ را بشکند.دروازه بان سابق چلسی، پتر چک. اما کپا نتوانست هیچ یک از 11 پنالتی قرمزهای آنفیلد را در ورزشگاه ومبلی مهار کند و در نهایت چلسی مغلوب او شد و تصمیم توماس توخل ثبت شد.



سرویس اخبار فوتبال خارجی

کپا آریسابالاگا دروازه بان چلسی به سوژه اصلی فینال جام اتحادیه تبدیل شد. او در دقایق پایانی وقت اضافه مقابل لیورپول جایگزین ادوارد مندی شد تا در ضربات پنالتی به تیمش کمک کند.

توماس توخل فکر می کرد کپا یک پنالتی است و در دقیقه 119 تساوی بدون گل دروازه بان اسپانیا بازی کرد، هرچند مندی در جریان بازی عملکرد فوق العاده ای از خود به نمایش گذاشت و یکی از عوامل اصلی عدم گلزنی لیورپول بود. لیورپول تمام 11 پنالتی را تبدیل به گل کرد، از جمله آخرین پنالتی که کلهر دروازه بان توانست آن را به گل تبدیل کند، اما بعد از او کپا پشت پنالتی چلسی رفت و توپ را از بالای دروازه زد.

اما تصمیم توماس توهل، سرمربی چلسی با نتیجه معکوس روبرو شد، زیرا آبی ها شکست خوردند که کپا نه تنها یک پنالتی را از دست داد، بلکه آخرین پنالتی تیمش را نیز گرفت تا بازی به سود لیورپول تمام شود.