کابوس اولدترافورد سانچو در ژانویه به پایان می رسد / چه کسی دیگر شیاطین سرخ را ترک می کند؟

اریک تنهاچ و منچستریونایتد چند ماه پر حادثه را پشت سر گذاشتند. از شکست ناامیدکننده 3-0 خانگی مقابل بورنموث تا آخرین رده بندی در گروه لیگ قهرمانان اروپا، دوران فوق العاده سختی برای تنهاچ و تیمش بوده است. مشکلات داخل و خارج از زمین همچنان گریبانگیر شیاطین سرخ است و بازیکنانی مانند جیدون سانچو و رافائل واران با سرمربی درگیر شدند.

انتظار می‌رود تعدادی از بازیکنان منچستریونایتد در پنجره ژانویه منتقل شوند. قبل از پرداختن به این موضوع، مهم است که بدانیم چرا یک باشگاه باید بازیکنی را بفروشد.

همانطور که میل در روز چهارشنبه گزارش داد، خروج آنها از اروپا پس از کسب رتبه چهارم در گروه A لیگ قهرمانان اروپا، حفره ای 28 میلیون پوندی در بودجه نقل و انتقالات آنها ایجاد کرد. انتظار می رود این رقم به سه ماهه آخر برسد و یونایتد چنین بودجه ای را در نظر گرفته بود. قوانین بازی جوانمردانه مالی (FFP) هزینه‌های یونایتد را در تابستان گذشته محدود می‌کرد و از پیشنهاد ۱۰۰ میلیون پوندی برای هری کین و دکلن رایس جلوگیری کرد. بودجه تابستان آینده نیز به درآمد حاصل از بازی در اروپا بستگی دارد، بنابراین این خبر بسیار بدی برای تنهاچ یا هر کسی که تا آن زمان مسئولیت دارد خواهد بود. اکنون فشار بیشتری برای فروش بازیکنان در ژانویه وجود خواهد داشت تا تعادل حساب ها حفظ شود.

شاید نامحبوب ترین بازیکن در ترکیب تنهاچ جیدون سانچو باشد. این وینگر از زمان جدایی با تنهاچ در ماه سپتامبر از حضور در تیم اصلی محروم شده است. او با حقوق کامل خود به تنهایی در کارینگتون تمرین می کند و به عنوان بخشی از قرارداد هفته ای 275000 پوند برای یونایتد حدود 4 میلیون پوند ارزش دارد. اکنون طبق گزارش‌ها در اسپانیا، سانچو در قراردادی به بارسلونا پیشنهاد شده است که می‌تواند منجر به بازگشت رافینیا به انگلیس شود.

سانچو تنها کسی نیست که با تنهاخ درگیر شده است، رافائل واران مدافع سابق رئال مادرید نیز با این مربی مشکل دارد. او زمانی که در سال 2021 رئال مادرید را به مقصد اولدترافورد ترک کرد، امتیاز بالایی داشت، اما دیگر بازیکن مورد علاقه تنهاچ نیست.

طبق گزارش The Athletic، قرارداد اولیه واران برای چهار سال بود، اما جزئیات دقیق قرارداد نشان می‌دهد که این قرارداد در واقع فقط برای سه سال با گزینه 12 ماه دیگر بوده است. اعتقاد بر این است که یونایتد تمایلی به فعال کردن این گزینه ندارد و واران می تواند در تابستان امسال به عنوان بازیکن آزاد باشگاه را ترک کند. اگر باشگاه بخواهد 42 میلیون پوندی را که دو سال پیش برای او خرج کرده بود، جبران کند، باید در پنجره ژانویه او را بفروشد.

کابوس اولدترافورد سانچو در ژانویه به پایان می رسد / چه کسی دیگر شیاطین سرخ را ترک می کند؟

به همین ترتیب، کاسمیرو می تواند یکی دیگر از مواردی باشد که شیاطین سرخ به دنبال فروش آن در پنجره نقل و انتقالات زمستانی هستند. این بازیکن برزیلی از ابتدای فصل از فرم خارج شده و به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ تا پایان کریسمس به میدان خواهد رفت. او در ماه ژانویه با انتقال به عربستان سعودی مرتبط شده است. حتی اگر او بماند، در تابستان امسال صحبت های زیادی در مورد آینده او وجود خواهد داشت.

در همین حال، دانی فن دی بیک که زیر نظر تنهاخ در آژاکس درخشید، با شرایط شخصی برای پیوستن قرضی به اینتراخت فرانکفورت تا پایان فصل موافقت کرد. این بازیکن 26 ساله در این فصل فقط یک بازی در لیگ برتر انجام داده است، یک بازی کوتاه دو دقیقه ای مقابل کریستال پالاس، و آینده طولانی مدت این هافبک در یونایتد اکنون نامشخص به نظر می رسد.

تعدادی از بازیکنان ممکن است در ماه ژانویه باشگاه را ترک کنند زیرا قراردادهای مربوطه آنها در تابستان منقضی می شود. قرارداد بازیکنانی مانند ویکتور لیندلوف، آنتونی مارسیال، آرون وان بیساکا و هانیبال مایبری در سال 2024 به پایان می رسد، به این معنی که باشگاه باید به سرعت در مورد آینده آنها تصمیم بگیرد. بعید است لیندلوف، وان بیساکا و میبری در ژانویه باشگاه را ترک کنند و احتمالاً قبل از پایان فصل قراردادهای جدیدی به آنها پیشنهاد خواهد شد.

با این حال، طبق گزارش ها، یونایتد قصد ندارد گزینه تمدید قرارداد آنتونی مارسیال را که در پایان این فصل به پایان می رسد، فعال کند. مارسیال در سال 2019 قراردادی 5 ساله جدید با شیاطین سرخ امضا کرد که طبق گزارش ها 250 هزار پوند در هفته ارزش داشت و شامل بندی بود که به یونایتد اجازه می داد اقامت خود را 12 ماه تمدید کند. از آنجایی که یونایتد تمایلی به تمدید قرارداد مارسیال ندارد، این مهاجم ممکن است در ژانویه فروخته شود، اگرچه باشگاه های علاقه مند می دانند که او تابستان امسال به صورت رایگان در دسترس خواهد بود.

جالب اینجاست که دو بازیکنی که به نظر می رسید در تابستان اخیر باشگاه را ترک کنند، باقی مانده اند. هری مگوایر و اسکات مک تومینای هر دو قرار بود تابستان را ترک کنند، اما در نهایت در باشگاه ماندند. مگوایر اخیراً جایزه بهترین بازیکن ماه لیگ برتر را از آن خود کرد، در حالی که مک تومینای در این فصل با 5 گل در 13 بازی شگفت‌انگیز بوده است.

تنها بازیکن دیگر از تیم یونایتد که احتمالاً در ژانویه جدا خواهد شد، دروازه بان سوم، تام هیتون است. وضعیت هیتون 37 ساله از زمان ورود آلتای بیاندیر دروازه بان ترکیه ای به شدت کاهش یافته است. بیاندیر که در تابستان با مبلغ 4.3 میلیون پوند توسط فنرباغچه به خدمت گرفته شد، هنوز به میدان نرسیده است، اما گفته می شود در صورت نیاز جایگزینی برای آندره اونانا خواهد بود.

بیشتر بدانید:

سرویس اخبار فوتبال خارجی