که گواردیولا را نفرین کرد. شما یک قهرمان CL نمی شوید!

ناکامی پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی در رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا، مصاحبه جنجالی با مدیر برنامه یحیی توره را به ذهن متبادر کرد.


سرویس خبر شماره: 1822795 |
15 ارديبهشت 1401 ساعت 12:37 |
3,487 |

0نظرات

یحیی توره دامن سیتی را گرفت؟

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، منچسترسیتی شب گذشته به مصاف رئال مادرید رفت تا دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا را در سانتیاگو برنابئو برگزار کند.
سیتیزن ها در حالی که در بازی رفت موفق شدند 3 بر 4 تیم حریف را شکست دهند، در بازی برگشت با نتیجه 1 بر 3 شکست خوردند تا از راهیابی به فینال بازمانند.
این اتفاق در حالی رخ داد که شاگردان پپ گواردیولا ابتدا با گل ریاض محرز توانستند از حریف پیش بیفتند اما در نهایت با پایان یافتن وقت عادی بازی، دو گل از حریف در وقت های تلف شده دریافت کردند تا به موقع کار کنند. تساوی اضافه و تک گل بنزما از روی نقطه پنالتی در وقت اضافه اول به کار این تیم پایان داد.
این شکست بار دیگر شایعاتی را در شبکه های اجتماعی و رسانه ها در مورد نفرینی که پپ گواردیولا علیه مدیر برنامه های خود دیمیتری سلوک با آن روبرو خواهد شد، به راه انداخت.
گواردیولا تصمیم گرفت در آخرین فصل حضور توره در بین بازیکنان سیتی از توره به عنوان بازیکن اصلی تیمش استفاده نکند و این بازیکن را نیمکت نشین کند. این باعث ناراحتی مدیر تور شد.

سلوک در آن زمان در بیانیه ای عجیب گفت: گواردیولا تمام آفریقا را علیه خود تبدیل کرده است. بسیاری از هواداران آفریقایی از منچسترسیتی رویگردان شده اند. و من متقاعد شده ام که نفرین آفریقا دیگر اجازه نخواهد داد که لیگ قهرمانان را تجربه کند. این طلسم آفریقایی گواردیولا خواهد بود و زندگی نشان خواهد داد که آیا حق با من بود یا نه.
او با ابراز ناراحتی از رفتار سرمربی اسپانیایی با توره گفت: اینکه گواردیولا به دوران حرفه ای یحیی در منچسترسیتی پایان داد یک اشتباه نیست بلکه یک جرم است. اما نتیجه این رفتار به شما بستگی دارد، پپ. شما همیشه با نفرین آفریقا آشنا خواهید بود. “همیشه این را به خاطر بسپار.”
پس از بیان این اظهارات، منچسترسیتی در فصل 19-2018 موفق شد به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یابد اما در این مرحله در مجموع دو بازی خانگی و خارج از خانه با نتیجه 4-4 مقابل تاتنهام متوقف شد. و این تیم به لطف گل به خانه حریف ضربه زد تا برای شکست سیتی به نیمه نهایی برسد.
شاگردان پپ گواردیولا در فصل 20-2019 دوباره به مرحله یک چهارم نهایی رسیدند. رقابت های این فصل به دلیل شیوع ویروس کرونا یک بار حذف شد و سیتی در کمال ناباوری 3-1 مغلوب لیون شد و باز هم از صعود به نیمه نهایی بازماند.

شرایط فصل گذشته برای این تیم متفاوت بود و آنها توانستند با حذف تمامی حریفان به فینال برسند اما به نظر می رسد این نفرین در بازی آخر مانع از پپ نشد و با یک گل مقابل چلسی و در یک قدمی شکست خورد. به اولین لیگ قهرمانان خود برسد.
فوتبال اروپا قبلاً شاهد چنین طلسم هایی بوده است که معروف ترین آنها نفرین بلا گاتمن است. سرمربی مجارستانی برای دو سال متوالی موفق شد با غلبه بر بارسلونا و رئال مادرید در فینال اروپا، بنفیکا را قهرمان این قاره کند.
او سپس درخواست افزایش حقوق کرد که مدیران بنفیکا با آن مخالفت کردند و تصمیم گرفتند تیم را ترک کنند، اما قبل از جدایی او گفت که آنها فقط 100 سال پس از او قهرمان اروپا خواهند شد. نفرینی که به حقیقت پیوست و به نام او معروف شد.
اینکه آیا گواردیولا می تواند طلسمی را که به نظر می رسد او را فرا گرفته است بشکند و سیتی را به رویای دیرینه اش برساند یا خیر، باید دید.



مجله اخبار فوتبال خارجی