کیوتو، سومین صادرکننده هندوراس به ایران


سرویس خبر شماره: 1996676
12 بهمن 1402 ساعت 08:31 |
2.1 هزار امتیاز خبر|

2نقطه نظر

بعد از بنگستون و ادی هرناندز

رومل کیوتو مهاجم جدید تراکتوری ها سومین هندوراسی تاریخ فوتبال ایران شد.

کیوتو، سومین صادرکننده هندوراس به ایران

به گزارش “ورزه سه”، اولین خرید تراکتورسازی در نیم فصل دوم، یک وینگر هندوراسی با 7 سال سابقه حضور در لیگ MLS بود. بازیکنی با قد 177 سانتی متر که برای تیم ملی هندوراس 65 بازی انجام داد و 12 گل به ثمر رساند. جالب اینجاست که کیوتو سومین بازیکن هندوراسی تاریخ فوتبال ایران شد و جالبتر اینکه دو بازیکن قبلی هم مهاجم بودند با این تفاوت که در پست مهاجم مرکزی بازی می کردند و کیوتو ذاتا وینگر است.

اولین هندوراسی که وارد فوتبال ایران شد، جری بنگستون، مهاجم تیم ملی هندوراس در جام جهانی 2014 بود که با آمدنش به پرسپولیس سر و صدای زیادی به پا کرد. این مهاجم 187 سانتی متری در تابستان 1393 توسط برونکو وارد پرسپولیس شد و از دقایقی که بازی کرد عملکرد بدی از خود نشان نداد. او 19 بازی برای پرسپولیس انجام داد و 7 بار با پیراهن قرمز توانست دروازه حریف را باز کند.

1982023
چند لحظه بعد از گل حساس بنگستون استقلال و شادی بی حد و حصر مهدی طارمی – 19 آبان 1393

مهمترین گل او با پرسپولیس گل دقایق پایانی شهرورد 81 بود که پرسپولیس را از یک شکست تلخ و البته برانکو ایوانکوویچ از اخراج زودهنگام نجات داد. بنگستون پس از نایب قهرمانی پرسپولیس به ذوب آهن پیوست و در این تیم نیز عملکرد خوبی داشت و در 27 بازی 8 گل به ثمر رساند.

ادی هرناندز دومین فوتبالیست ایرانی هندوراسی بود که مانند هموطنش بنگستون پیراهن سبز ذوب آهن را بر تن کرد. هرناندز هم مهاجم بدی به نظر نمی رسید اما مصدومیت های پشت سر هم او را از تیم ذوب و در نهایت فوتبال ایران دور کرد.

ادی هرناندز نیز 13 بازی با ذوب آهن انجام داد و تنها 3 گل به ثمر رساند. حال باید دید کیوتو که با سر و صدای زیاد به جمع شاگردان خمس اضافه شد چگونه عملکرد خود را نشان خواهد داد و در پایان فصل رضایت هواداران تراکتور را جلب خواهد کرد یا مانند هموطنان خود حضوری کوتاه در کشورمان خواهد داشت. در ایران.

مجله اخبار فوتبال داخلی