سبقت از پرسپولیس یا قهرمانی بدون درد استقلال؟


سرویس خبر شماره: 1819512 |
24 جولای 1401 18:09 |
642 امتیاز خبر|

0نظرات

برنامه شش هفته پایانی اعلام شد.

حالا اگر پرسپولیس نتایج دور رفت را تکرار کند و دو تساوی دیگر به استقلال بدهد، قهرمانی در اختیار شاگردان یحیی گل محمدی قرار می گیرد اما استقلال همچنان شانس زیادی برای قهرمانی دارد.

* نقش تعیین کننده سپاهان و اصفهان در قهرمانی
در صورت کسب مقام دوم سپاهان و حضور در کورس قهرمانی به طور کامل برای این تیم مهیا خواهد شد: پیروزی نمایندگان اصفهان بر پرسپولیس و پیروزی محرم بر فرهاد مجیدی. در این صورت سپاهان هفته بیست و هشتم را به عنوان تیم دوم آغاز خواهد کرد.

هفته بیست و پنجم
چهارشنبه 4 اردیبهشت
فولاد مبارکه سپاهان اصفهان – استقلال – ساعت 18:30 – ورزشگاه نقش جهان اصفهان
ولی پرسپولیس – پیکان تهران – ساعت 20:40 – ورزشگاه آزادی تهران

12 بازی باقی مانده پرسپولیس و استقلال قهرمان لیگ بیست و یکم را مشخص می کند.

اما استقلال هم در پرسپولیس وضعیت مشابهی خواهد داشت. آبی ها باید امیدوار باشند که ذوب آهن و سپاهان جلوی پرسپولیس را بگیرند که در این صورت اگر استقلال در سه بازی آینده پیروز شود، با تاخیر مقابل فولاد خوزستان جشن قهرمانی خواهد گرفت.

نفت مسجد سلیمان، شهر خودرو، تراکتور و فجرسپاسی چهار تیمی هستند که برای بقا به مصاف پرسپولیس و استقلال خواهند رفت. پیکان، فولاد و مس رفسنجان برای کسب مقام چهارمی زمین را زیر پا می گذارند و سپاهان علاوه بر احتمال قهرمانی و مقام دومی، این دیدار را رقابتی معتبر می داند.

* پرسپولیس – استقلال; بدون بازی تشریفاتی
نگاهی به برنامه های پرسپولیس و استقلال نشان می دهد که این دو تیم بر خلاف فصول گذشته به مصاف حریفانی می روند که همچنان امیدوار به ارتقای جایگاه خود و صدرنشینی در لیگ بیست و یکم هستند.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، سازمان لیگ برنامه هفته های باقیمانده این فصل لیگ برتر را اعلام کرد که استقلال با 56 امتیاز، پرسپولیس با 50 امتیاز و سپاهان با 46 امتیاز تنها تیم هایی هستند که شانس قهرمانی دارند. برد روی کاغذ اما دو تیم سرخابی بیشتر به دنبال لیگ برتر است.

* نتایج بسیار پیش رفته است. قهرمانی آسان استقلال؟
استقلال در دور اول توانست از آن 6 بازی 16 امتیاز بگیرد و حالا در صورت تکرار آن نتایج یک هفته مانده به پایان لیگ قهرمان شود و در هفته پایانی جام حذفی را به دست بیاورد.

هفته بیست و هفتم
شنبه ۲۴ اردیبهشت
ز فولاد خوزستان – استقلال – ساعت 19:45 – ورزشگاه شهدای فولاد اهواز
پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت
پ پرسپولیس – فولاد مبارکه سپاهان اصفهان – 21:50 – ورزشگاه متعاقبا اعلام می شود.

هفته بیست و نهم
سه شنبه ۳ خرداد
پرسپولیس – شهر خودرو مشهد – ساعت 20 – ورزشگاه آزادی تهران
رف مس رفسنجان – استقلال – ساعت 20 – ورزشگاه شهدای مس رفسنجان

*هفته سی ام
یکشنبه 8 ژوئن
🔵 استقلال – نفت مسجد سلیمان – ساعت 20 – ورزشگاه آزادی تهران
🔴 فجر شهیدسپاسی شیراز – پرسپولیس – ساعت 20 – ورزشگاه متعاقبا اعلام می شود.



مجله اخبار فوتبال داخلی

هفته بیست و هشتم
پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت
🔴 تراکتورت تبریز – پرسپولیس – ساعت 19 – ورزشگاه یادگار امام تبریز
🔵 استقلال – آلومینیوم اراک – ساعت 21:15 – ورزشگاه آزادی تهران

پرسپولیس هم از آن 6 بازی خارج از خانه 5 برد و 1 تساوی کسب کرد تا نتایجی مشابه استقلال کسب کند. سرخپوشان با یک سیو بد از شهر خودرو گذشتند.

هفته بیست و ششم
دوشنبه 19 اردیبهشت
ذوب آهن اصفهان – پرسپولیس – ساعت 18:30 – ورزشگاه ذوب آهن اصفهان
🔵 استقلال – شهر خودرو مشهد – ساعت 20:40 – ورزشگاه آزادی تهران

شاید تنها دیدار نیمه تشریفاتی بازی با ذوب آهن (پرسپولیس) و آلومینیوم (استقلال) باشد که برای دو رقیب سبزپوش نیز حساسیت و اهمیت خاص خود را خواهد داشت. مهدی تارتار به عنوان جایگزین نیمکت پرسپولیس به دنبال شکست یحیی خواهد بود و از طرفی مهدی رحمتی باید در بازی مقابل تیم سابقش و فرهاد پیروز شود تا شایستگی خود را به هواداران این تیم نشان دهد. .

پرسپولیس به ترتیب با تیم های پیکان، ذوب آهن، سپاهان، تراکتورسازی، شهرخودرو و فجرسپاسی دیدار خواهد کرد. استقلال با تیم های سپاهان، شهر خودرو، فولاد، آلومینیوم، مس رفسنجان و نفت مسجد سلیمان دیدار خواهد کرد. این در حالی است که سپاهان و شهرخودرو دو تیمی هستند که حریف مشترک مجیدی و گل محمدی خواهند بود.

در 6 بازی آخر فصل، پرسپولیس دو بازی در ورزشگاه آزادی برگزار می کند و استقلال سه بازی را میزبانی می کند. این در حالی است که استقلال دو برابر پرسپولیس سریعتر بازی می کند و پرسپولیس دو بار زودتر از حریف خود به مصاف هم می رود و دو هفته پایانی به صورت همزمان برگزار می شود.

برنامه پرسپولیس و استقلال در ادامه لیگ برتر:

در مقابل، نگاه پرسپولیس به سپاهان است تا بتواند با توقف استقلال در شروع تمرین شش هفته ای، روحیه تیم را تقویت کند تا فاصله را کم کند. نکته جالب این است که استقلال قبل از بازی پرسپولیس – پیکان به مصاف سپاهان می رود و به این ترتیب اگر محرم در خانه از استقلال امتیاز بگیرد، پرسپولیس با انگیزه زیادی وارد زمین می شود.