آقا یحیی ما را بیرون می اندازد; پرسپولیسی ها به من احترام نمی گذاشتند/ آیا می توانم استقلالی شوم؟

وی افزود: من از پرسپولیس می آیم و وقتی به تمرین تیمم می روم انتظار احترام دارم چون برای این تیم زحمت کشیده ام. هواداران از این اتفاقات خبر ندارند و به من فحش می دهند، این همه صدقه آقای گل محمدی و پیروانش است. آنها باید بازیکنان تیم را برای احترام به پیشکسوتان توجیه کنند. به آقای عبدی و پاکدل گفتم برای عکس گرفتن با من بیایند، گفتند: «خدایا این کار را از ما نخواه. آقا یحیی ما را بیرون می کند! دلت را می شکند. وقتی با من اینطور رفتار می شود و دلم می شکند، اینطور صحبت می کنم. آقای محمدخانی هم ناخودآگاه گفت قالیچ آبروی ما را با رفتن به تمرین استقلال برد، من با او تماس گرفتم و توضیح دادم و ابهام برطرف شد.

قالیچ در پایان گفت: چهارشنبه به ورزشگاه می روم اما در جمع هواداران دو تیم نمی نشینم، به VIP می روم و خودم بلیت می خرم، بعد آنجا منتظر هستند.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

وی در خصوص اظهارنظرها و انتقادات مربوط به حضورش در تمرین استقلال، تصریح کرد: به تمرین پرسپولیس رفتم، بازیکنان رفتار مناسبی با من نداشتند، هیچ کدام جلو نیامدند تا با من دست بدهند و سلام کنند! مربی ها انگار آمده بودیم جای آنها را بگیریم. من هیچ جا به آنها اشاره نکرده ام. هواداری که نمی داند؛ او فکر می کند من مستقل شده ام. 12 سال است که در دروازه پرسپولیس هستم، از 9 سالگی پرسپولیسی هستم و زندگی ام به این تیم گره خورده است. آیا می توانم مستقل باشم؟ همه چیز از زمانی شروع شد که در تمرین پرسپولیس با من بدرفتاری شد. مربی و سرپرست این تیم باید به درستی ما را به بازیکنان معرفی می کردند. به این بازیکن خبر داده اند که اگر ببینیم با وحید قلیچ عکس گرفته اید از تمرین اخراج خواهید شد.

قلیچ افزود: وقتی به تمرین استقلال رفتم خدا شاهد است به محض باز شدن دروازه اردوی حجازی آقای ساپینتو و بیژن طاهری به سمت من دویدند. ما به تمرین رفتیم و همه بازیکنان و مربیان به جز آقای غلامپور آمدند. غلامپور هم فکر می کرد من آمده ام جای او را بگیرم با اینکه اجازه نمی داد نگهبان ها بیایند. اما او سرمربی استقلال است و به من ربطی ندارد.

وی افزود: داور باید بی طرف باشد، متاسفانه الان چنین داوری نداریم. به نظر من داوری که نتیجه بازی را با توپ و توپ سرپرست تغییر می دهد، داور سالمی نیست. در فوتبال هرکسی که قدرت و پول بیشتری داشته باشد برنده است. مربی بومی ما که در آستانه سقوط قرار دارد می آید به تمجید از مربی خارجی که در جام باشگاه های اروپا حضور داشت.

وحید قلیچ در خصوص عملکرد پرسپولیس زیر نظر یحیی گل محمدی گفت: عملکرد پرسپولیس عالی بود، بازیکنان درجه یک و بازیکنان خوبی در زمین داشتیم و حتی روی نیمکت هم این تیم با هر مربی دیگری پیروز می شد. 90 درصد قهرمانی بر دوش بازیکنان بود.

پیشکسوت پرسپولیس درباره بازی پرسپولیس و استقلال در فینال جام حذفی گفت: دربی بازی لحظه هاست و هر تیمی از موقعیت های خود بهتر استفاده کند در این بازی پیروز می شود، یک اشتباه تیمی را برد یا باخت. دربی بهترین فرصت برای قهرمانی پرسپولیس است. انگیزه استقلالی ها بیشتر از پرسپولیس است، آنها مصمم هستند در این بازی نتیجه بگیرند.

قلیچ در پاسخ به درخواست باشگاه استقلال برای حضور یک داور خارجی در دربی گفت: داوران ایرانی قدرت قضاوت چنین مسابقاتی را ندارند. داوران ما امسال با وجود آقای افشاریان در سطح لیگ برتر بازی نکردند. امسال در هر بازی عده ای به تصمیم داور اعتراض می کردند. داوری در ایران بد است و حتی می توان گفت سطح داوری ما از بنگلادش هم پایین تر است. در مورد حضور آقای فغانی در این دیدار باید بگویم که ایشان هیچ تفاوتی با داوران داخلی ما ندارند.

وی ادامه داد: آقای گل محمدی دروازه بان های باسابقه پرسپولیس کمتر از مربی برزیلی شما هستند؟ اصلا کجا بازی می کردند؟ این آقا ما را تهدید کرد و به دروازه بان های تیم گفت اگر بخواهید من از آنها مراقبت می کنم! از وقتی این آقا به بیرانوند آمده، در پرسپولیس چه می کند؟ بیرانوند دروازه بان تیم ملی است، باید خوب باشد و کار بزرگی انجام نداد. می توانم بگویم عابدزاده را به فوتبال آوردم. آیا امکان دارد؟ او در فوتبال ما بود، فقط دو سال است که با من کار کرده است.

قالیچ در مورد انتقاد گل محمدی از ساپینتو در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «اسامی نمی‌آورم، اما کسی که چنین ادعایی می‌کند خود فرشته نیست، او کارهای زیادی کرده است. اگر یک نقطه تغییر می‌کرد، او می‌کرد. پدر فوتبال باش.” کار ما تمام شده و فعلاً فوتبال مال آنهاست.