آیا خط حمله ستاره منچستر با رکورد طارمی/رشفورد برابر امباپه و لوا برابری می کند؟

در حال حاضر رشفورد فقط هلند و امباپه وولواندوسکی را بالاتر از خود می بیند، اما تا پایان فصل او این شانس را دارد که این فاصله را نزدیک کند و شاید یک یا دو رده بالاتر برود.



سرویس اخبار فوتبال خارجی

شکی نیست که مارکوس رشفورد در بهترین فرم فوتبالی خود قرار دارد و حالا این سوال پیش می آید که راشفورد در رده بندی بهترین مهاجمان اروپا کجا قرار دارد؟

منچستریونایتد امشب در خانه خود در جام حذفی از ردینگ استقبال می کند و رشفورد برای دهمین بازی متوالی در اولدترافورد این شانس را دارد که گلزنی کند. اگر موفق شود با رکورد ۶۴ ساله دنیس ویولت برابری می کند. راشفورد در این فصل موفق شده 18 گل برای منچستریونایتد در تمامی رقابت ها به ثمر برساند و از این نظر تنها ارلینگ هالند (31 گل برای سیتی)، کیلیان امباپه (25 گل برای پی اس جی) و روبرت لواندوفسکی (22 گل برای بارسلونا) برتر هستند. خودش می بیند. این با رکورد گلزنی هری کین برای تاتنهام در این فصل برابری می کند. در واقع راشفورد در حال حاضر چهارمین گلزن برتر فوتبال اروپاست.

راشفورد همچنین از کریستوفر انکونکو (لایپزیگ) و محمد صلاح (لیورپول) که هر دو 17 گل به ثمر رساندند، برتری دارد. نیمار با 16 گل، لیونل مسی و جاناتان داوید با 13 گل، کریم بنزما (رئال)، چوپوموتینگ (بایرن) و لائوتارو مارتینز (اینتر) با 12 گل نیز زیر ستاره یونایتد قرار دارند. اگرچه مهدی طارمی ستاره ایرانی پورتو و گونچالو راموس از بنفیکا 19 و 18 گل به ثمر رساندند، اما فوتبال پرتغال در بین بهترین های اروپا قرار ندارد.

یونایتد به دنبال هری کین، ویکتور اوسیمان و بنجامین چسکو برای تقویت خط حمله خود در فصل آینده است. رشفورد در حال حاضر با کین برابری می کند اما او از عثیمان و چسکو که 14 و 7 گل زده اند جلوتر است.

ستاره 25 ساله آکادمی یونایتد موفق شد اولین گل بازی را در پیروزی 3-0 مقابل ناتینگهام فارست در اولین بازی نیمه نهایی جام اتحادیه به ثمر برساند. او که 51 بازی داخلی دارد، پس از پایان جام جهانی موفق شد در 10 بازی اخیر یونایتد در تمامی رقابت ها 10 گل به ثمر برساند. هیچ بازیکنی از 5 لیگ معتبر اروپایی (لیگ برتر، لیگ 1 فرانسه، بوندسلیگا، لیگا و سری آ ایتالیا) چنین رکوردی را ندارد.