این 10 عامل قهرمانی را از استقلال گرفت!

* اول: ناکامی بابایی و محبی در دو دیدار متوالی رودررو (2 امتیاز از دست رفته)
استقلال در هفته پنجم قهرمانی به مصاف پیکان رفت. آبی ها با وجود ایجاد موقعیت های فراوان روی دروازه میهمان نتوانستند دروازه ناصری را باز کنند. تیم ساپینتو در کمتر از 60 ثانیه موقعیت های بسیار خوبی داشت. در دقیقه 33 ارسال کوین یاماگا از زمین خودی به این بازیکن برای پیمان بابایی رسید. او با حرکات بدنی تماشایی بهروز نوروزی فرد را از مسیر بازی خارج کرد و در موقعیت تک به تک با ضربه چیپ توپ را روی سر ناصری کوبید اما ضربه او به پایین رفت و دروازه را لمس کرد.

1877525
1877524
در شرایطی که مهری و مطهری در دستان یمگا قرار داشتند و این بازیکن به راحتی می توانست با یک پاس پهن با دروازه خالی مقابل ارسلان قرار بگیرد اما یمگا ترجیح داد خودش دروازه را باز کند و توپ را به درون دروازه بفرستد. پیام نیازمند که از کنار دروازه بیرون آمده بود با واکنشی به موقع توپ را مهار کرد و مانع از باز شدن دروازه تیمش شد تا یاماگا در ناباوری هم تیمی هایش یک موقعیت عالی را از دست بدهد.

استقلال می توانست به جای پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شود اگر فقط چند اتفاق درج شده در این مقاله به سود آبی ها پیش می رفت.

این 10 عامل قهرمانی را از استقلال گرفت!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، اگر فقط نیمی از اتفاقات زیر رخ می داد یا نمی افتاد، استقلال می توانست قهرمان لیگ برتر شود. از اشتباهات داوری که چند پنالتی قاطع به سود تیم ساپینتو اعلام نکرد تا فرصت های بزرگی که باعث از دست رفتن امتیاز شد.

استقلال در هفته چهاردهم با تساوی بدون گل مقابل مس رفسنجان متوقف شد. در نیمه اول ضربه سجاد شهبازادا به دست بازیکن مس برخورد کرد اما عرب براقی داور مسابقه این صحنه را ندید تا آبی های پایتخت 2 امتیاز دیگر را از دست بدهند.

* سوم: چرا معامله نکردید؟ ! (2 امتیاز از دست رفته)
استقلالی ها به راحتی می توانستند دربی خارج از خانه را ببرند اما بی توجهی بازیکنان این تیم باعث شد تا لحظات کلیدی این بازی را از دست بدهند. از اشتباهات سیدحسین حسینی روی دو گل گلسیانی که بگذریم، مهمترین صحنه این دیدار برای آبی ها، از دست دادن توپ شل توسط پیمان بابایی بود.

1877528

آن 2 امتیازی که استقلالی ها برای قائم شهر گذاشتند تاثیر زیادی در سرنوشت آنها داشت. البته در این دیدار صحنه مشکوک پنالتی روی مهدی قیدی هم رخ داد که باز هم عرب براقی اشتباه پنالتی آبی ها را باور نکرد.

* پنجم: یاماگا و باورنکردنی ترین فرصت از دست رفته فصل
یاماگا در دیدار با سپاهان فرصت بزرگی را از دست داد و بازی بدون گل به پایان رسید. این بازیکن فرانسوی با یک چرخش دیدنی در میانه میدان احمدزاده را از بازی خارج کرد. در این موقعیت مدافعان سپاهان که فکر می کردند یمگا قرار است هم تیمی ها را در اختیار بگیرد به دنبال آفساید بودند اما وینگر استقلالی با شروعی انفجاری قلب خط دفاعی حریف را شکست و تقریباً به مصاف هم رفت. یکی با بازیکن در وسط زمین.

1877530
1877531

در لحظاتی که بازی با نتیجه 2-1 به سود استقلال پیش می رفت، آبی ها در یک ضد حمله صاحب موقعیت بسیار خوبی شدند. تقریباً از خط میانی تا دروازه بیرانوند، پرسپولیسی ها نبودند و پیمان بابایی و مهدی قیدی از سعید صادقی و محمد عمری جلو افتادند.

* دوم: سوت داور علیه تیم ساپینتو (4 امتیاز از دست رفته)
طبق آماری که امروز توسط میرزابیگی کارشناس داوری منتشر شد، 14 پنالتی برای استقلال در این فصل حذف شده است. یکی از آنها در بازی با فولاد و در دقایق پایانی بود که حمید حاج ملک اشتباه رضا میرزایی را باور نکرد. این دیدار با تساوی 1-1 به پایان رسید و 2 امتیاز دیگر برای آبی پوشان از دست رفت.

1877526
1877527

* چهارم: تکل سیاوش روی پای مغانلو و پنالتی قاطع! (یک امتیاز از دست رفته)
دیدار استقلال و سپاهان با تساوی یک بر یک به پایان رسید اما تکل سیاوش یزدانی روی پای شهریار مغانلو منجر به خطای پنالتی شد که رامین رضاییان آن را وارد دروازه علیرضا رضایی کرد. خطای غیرضروری که یک امتیاز از تیم ساپینتو گرفت و 2 امتیاز به حریف اضافه کرد و باعث اخراج سیاوش شد.

1877529

در زیر به 10 مورد، اشتباه و تصمیمات ضعیفی که استقلال را به قیمت قهرمانی لیگ برد، پرداخته ایم:

البته در این دیدار داور روی روی قیدی خطای پنالتی اعلام کرد. کارشناسان داوری خطای مدافع آبادانی روی وینگر بوشهری در دقیقه 19 را پنالتی دانستند. در این بین برخی گل تساوی صنعت نفت را آفساید تشخیص داده بودند.

* هفتم: سوت جنجالی پیام در دربی و مبهم ترین صحنه فصل (یک امتیاز از دست دادن)
درباره صحنه برخورد توپ با دست گلسیانی مطالب زیادی منتشر شده است. نیمی از کارشناسان داوری اشتباه پنالتی را باور کردند و نیمی دیگر تصمیم پیام حیدری برای ادامه بازی را درست دانستند. این صحنه در ابتدای بازی رخ داد و اگر یک پنالتی به سود استقلال اعلام می شد و به گل می رسید، روند بازی در کل تغییر می کرد و نمی توان گفت که این صحنه چند امتیاز را از ساپینتو گرفته است. تیم، اما حداقل به معنای یک امتیاز است.

1877534

* هشتم: چیدمان بد ترکیب دربی و تعویض های بد بیشتر
ساپینتو به یکباره فهرست ترکیبی خود را برای دربی تغییر داد و بابایی را جایگزین مطهری در خط حمله کرد. پیمان 58 دقیقه در بازی بود اما کاری برای تیمش نکرد. ساپینتو سپس در دقیقه 74 آرمان رمضانی را وارد زمین کرد اما مهدی مهدی پور که در این 3 فصل بیشترین سانترها را انجام داده است 90 دقیقه روی نیمکت نشست.

1877535

لحظاتی بعد یک پاس بلند دیگر از زمین و پشت سر مدافعان این بار به محمد محبی رسید. او با ناصری گلار پیکان هم تک به تک شد. ضربه محیبی با برخورد به دستان مدافع پیکان در آستانه ورود به دروازه بود که نوروزی فرد به موقع ظاهر شد و توپ را از گل خارج کرد و به کرنر فرستاد. اگر هر کدام از این 2 موقعیت وارد دروازه پیکان می شد، استقلال از تساوی فرار می کرد و سه امتیاز را کسب می کرد.

دوئل های بابایی و پاس دیرهنگام او در اطراف خط جریمه با تکل به موقع محمد عمری قطع شد. در شرایطی که پیمان می توانست خیلی زودتر توپ را جلوی پای قیدی بزند اما تاخیر او آن فرصت عالی را از دست داد و بازی با تساوی 2-2 به پایان رسید.

* دهم: عدم حضور تماشاگر در بازی های خانگی (13 امتیاز از دست رفته)
استقلال در 6 بازی خانگی در نیم فصل 13 امتیاز از دست داد. به استثنای بازی با پیکان، در پنج بازی دیگر بازی های این تیم بدون تماشاگر برگزار شد. از هفته اول مقابل سپاهان تا رویارویی با پیکان، فولد، آلومینیوم، پرسپولیس و مس رفسنجان همه بدون حضور هواداران برگزار شد، شاید با حضور آنها می شد نتیجه متفاوتی گرفت.



مجله اخبار فوتبال داخلی

* ششم: شهبازاده و عجیب ترین شانس فصل (2 امتیاز از دست رفته)
یکی از ناامید کننده ترین نتایج استقلال در این فصل تساوی مقابل نساج بود. آبی پوشان یکی از بهترین بازی های فصل را به نمایش گذاشتند اما در کمال ناباوری با تساوی 1-1 مقابل میزبان متوقف شدند. در دقیقه 84 حرکت تماشایی محبی از سمت چپ و ورود او به محوطه جریمه با ارسال دقیق به سمت دهانه دروازه همراه شد و زمانی که شهباززاده یک دروازه خالی مقابل خود داشت، ضربه این بازیکن به طرز باورنکردنی. بلند شد. طرف قطب

1877532
1877533

* نهم: امان از ارکان آزادی! (2 امتیاز از دست رفته)
استقلال جایگاه های مهمی را در آزادی و صنعت نفت از دست داد. آبی پوشان 3 بار تیرک دروازه تیم آبادانی را به لرزه درآوردند. قائدی و مهری دو بار این کار را کردند و اگر هر کدام وارد دروازه می شدند، آبی پوشان دست خالی زمین را ترک می کردند.

1877536
1877537


سرویس خبر شماره: 1938579
30 مه 1402 ساعت 09:00
3.1 هزار امتیاز خبر|

5نقطه نظر

از اشتباهات داوری تا سهل انگاری بازیکن

نکته بعدی اینکه ساپینتو برای این بازی روی نام ابوالفضل جلالی و سجاد شهباززاده خط قرمز کشید و این دو بازیکن از خانه به تماشای بازی رفتند. جلالی از سمت چپ و مهدی پور از کناره ها می توانستند پاس های خوبی برای رمضانی ارسال کنند و شهباززاده و استقلال می توانستند به این تساوی برسند اما ساپینتو در انتخاب تیم ذخیره و بازیکنان اشتباه بزرگی کرد.