رئیس باشگاه در کنفرانس خبری بارسلونا پاسخ داد: چرا ژاوی می ماند؟

خوان لاپورتا، رئیس بارسلونا به مطبوعات گفت که تصمیم برای ادامه همکاری با ژاوی هرناندز به دلیل نیاز به ثبات گرفته شده است و ژاوی نقطه قابل اعتمادی برای بازیکنان تیم است.

ژاوی در ژانویه اعلام کرد که در پایان فصل بارسلونا را ترک خواهد کرد و بارها به مطبوعات گفته بود که نظرش را تغییر نخواهد داد اما پس از شکست مقابل پاری سن ژرمن و رئال مادرید، نظرش را تغییر داد و با ماندن موافقت کرد. لاپورتا روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی با ژاوی حاضر شد تا در مورد تصمیم روز قبل صحبت کند.

رئیس باشگاه بارسلونا گفت: سلام به همه. خوشحالم که اعلام کنم ژاوی سرمربی تیم اول بارسا خواهد ماند. او به رفتن فکر می کرد، اما دیروز اشتیاق خود را برای ادامه پروژه و همکاری با تیم برای ادامه پیروزی با تیمی که اکنون رقابتی تر است به من منتقل کرد. برخی تغییرات برای بهبود وضعیت ایجاد خواهد شد. این خبر خوبی برای ماست. ثبات در پروژه های موفق و به خصوص برای این پروژه یک اصل است. وقتی مسائل را تحلیل می کنیم، مربی ما همیشه به بهترین ها برای بارسا فکر می کند. این خبر بسیار خوبی است، تیم جوان ما به ثبات نیاز دارد. ژاوی مرجع بازیکنان است و ما آن را کاملا می بینیم. هیئت مدیره به اتفاق آرا از این تصمیم حمایت کردند. »

گزارش های متعددی مبنی بر مخالفت اعضای هیئت مدیره با ادامه حضور ژاوی منتشر شده است. لاپورتا افزود: اعضای هیئت مدیره همیشه توسط رافا یوسته هدایت می شدند که همیشه معتقد بود ژاوی باید بماند. او اعتماد مطلق هیئت مدیره، کمیسیون ورزش و هواداران بارسلونا را دارد. خبر ماندن ژاوی برای همه خبر خوبی است. از ما به این دلیل است که با ماندن او پایداری پروژه ای را حفظ می کنیم که معتقدیم سال گذشته موفق به کسب سوپرجام و قهرمانی شدیم، اما امسال به اهدافی که می خواستیم نرسیدیم این تصمیم به باشگاه و موسسه می دهد که به بارسا و این پروژه اعتماد داشته باشیم.

این تصمیم شوک بزرگی در کاتالونیا ایجاد کرد. این سوال از سوی بسیاری مطرح شده است که چه معیارهایی برای باشگاه و ژاوی برای اتخاذ چنین تصمیمی تغییر کرده است، چرا که لاپورتا قبلاً گفته بود “باخت عواقبی خواهد داشت” و ژاوی نیز بارها اعلام کرده بود که باشگاه را ترک خواهد کرد. . اگر آنها جام را نبردند، او می برد.

بیشتر بدانید:

سرویس اخبار فوتبال خارجی