به استقلال دستور دادند ذهنم را خراب کنند/حمله هواداران آبی به رحمتی!


20 فروردین 1397 روزی فراموش نشدنی برای تیم های استقلال و پرسپولیس بود. دربی برگشت لیگ هجدهم در حالی رقم خورد که استقلال در صورت پیروزی در این دیدار به طور جدی شانس قهرمانی را داشت و البته پیروزی پرسپولیس تا حدود زیادی موید قهرمانی سرخ ها در لیگ هجدهم بود. لباس پوشیده. این دیدار با تک گل احمد نوراللهی به سود پرسپولیس به پایان رسید و این تیم توانست با تکیه بر همین برد و البته بردهای بعدی قهرمان لیگ هجدهم شود.

اما جنبه های عجیب این دربی هرگز فراموش نمی شود. بعد از گل پرسپولیس و قبل از پایان نیمه اول، استقلال صاحب یک پنالتی شد و خیلی ها فکر می کردند یکی از گادوین منشا، اسما یا پاتوسی این پنالتی را به ثمر می رساند، اما ناگهان مهدی رحمتی، کاپیتان وقت استقلال، از داخل. او به محوطه جریمه پرسپولیس رسید و با استقلالی ها گپ زد. لحظاتی بعد پنالتی گیر استقلال تعویض شد و فرشید اسماعیلی پشت توپ قرار گرفت! فرشید یک پنالتی زد و آن را هدر داد تا روحیه پرسپولیس و البته علیرضا بیرانوند به اوج برسد.

بیرانوند پس از پایان این دیدار مصاحبه عجیبی انجام داد و گفت: برخی به بازیکنان استقلال در مورد پنالتی زدن من حرفی زدند و گفتند جوری پنالتی به من بدهند که روحیه ام خراب شود اما خوشبختانه پنالتی گل نشد.»

ماجراهای دربی 10 آوریل 2018 به همین جا ختم نشد زیرا بین دو نیمه و داخل رختکن استقلال درگیری لفظی رخ داد و حتی فراتر رفت و به جای گوش دادن به تاکتیک های وینفرد شفر، استقلالی ها مشغول شدند. جدا کردن چند بازیکن بین دو نیمه بازیکنان همدیگر بودند!

پس از پایان بازی، استقلالی ها دست از کار نکشیدند زیرا جمعی از هواداران استقلال به مهدی رحمتی حمله کردند و او را عامل تغییر پنالتی گیر تیم و شکست استقلال دانستند. فیلم این درگیری لفظی در فضای مجازی منتشر شد و دقیقا از همان مسابقه تا پایان فصل، رحمتی نیمکت نشین شد تا حسین حسینی به میدان برود.

ساعتی پس از پایان دربی، باشگاه استقلال با صدور بیانیه ای اعلام کرد که فرشید باقری برکنار شده و اجازه حضور در تمرین را ندارد. البته باقری بعدا جریمه شد و به تمرینات بازگشت.

مهدی رحمتی



سرویس داخلی اخبار فوتبال