ترکیب احتمالی تیم ملی در بازی روسیه

امیر قلعه نویی باید تا ساعاتی دیگر تیم اصلی خود را برای دیدار مقابل روسیه مشخص کند.

ترکیب احتمالی تیم ملی در بازی روسیه

*خط دفاعی خبری از دفاع سه جانبه نیست
امیر قلعه نویی در اولین دوره حضورش در تیم ملی از دفاع سه نفره استفاده می کرد اما حالا نگاه های تاکتیکی او دستخوش تغییرات قابل توجهی شده و در سال های اخیر تیمش را به دفاع چهار نفره مجهز کرده است.ذوب آهن. ، سپاهان و گلغر.
شجاع خلیل زاده، حسین کنعانی زادگان، آرمین سهرابیان، محمدامین هزیاوی و عارف آغاسی پنج نامزد برای پرکردن دو پست دفاع میانی هستند که به نظر می رسد شانس محمدحسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل زادگان در ترکیب اصلی این تیم باشد. بازی با روسیه بالاتر است.


سرویس خبر شماره: 1897098
03 آوریل 1402 @ 11:33 ق.ظ |
2.2 هزار |

0نقطه نظر

چه روشی، با کدام بازیکنان جدید و چه کسانی می روند؟

* خط درب. به بیرانوند اعتماد کنید
در خط دروازه علیرضا بیرانوند، پیام نظام، حسین حسینی و حسین پورحمیدی 4 دروازه بانی هستند که امیرقلانویی به اردوی تیم ملی دعوت کرده است. با وجود اینکه چهار دروازه بان میهمان از بهترین بازیکنان لیگ برتر هستند اما بعید به نظر می رسد که سرمربی تیم ملی توسط فردی غیر از علیرضا بیرانوند انتخاب شود.

ترکیب احتمالی تیم ملی مقابل روسیه:
علیرضا بیرانوند – احسان حاج صفی، محمدحسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده، رامین رضاییان، سعید عزت اللهی، احمد نوراللهی، علی قلی زاده، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و شهریار مغانلو.

* دفاع چپ و راست؛ رقابت شدید از پنج مدعی
احسان حاج صفی، میلاد زکی پور و وحید امیری سه کاندیدای پست دفاع چپ با توجه به لیستی که امیر قلانوی ارائه کرده است و در سمت راست زمین نیز صادق محرمی و رامین رضاییان به اردو دعوت شده اند.
احتمالا قلانوی در بازی اول بیشتر به بازیکنان سابق تیم اعتماد خواهد کرد و جای تعجب نیست که احسان حاج صفی در دفاع چپ مقابل روسیه بازی کند و رامین رضاییان در دفاع کناری راست شانس داشته باشد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، در سال 1386 امیر قلانوی برای آخرین بار ناخودآگاه روی نیمکت تیم ملی نشست و ترکیب خود را برای بازی با کره جنوبی در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا 2007 آماده کرد.
حسن رودباریان، رحمان رضایی، جلال حسینی، محمد نصرتی، مهدی مهدوی کیا، آندرانیک تیموریان، جواد نیکنام، علی کریمی، مهرزاد معدنچی، وحید هاشمیان و رسول خطیبی 11 بازیکنی بودند که امیر قلانوی برای بازی با کره جنوبی به میدان رفتند.
فریدون زندی، رضا عنایتی و وحید طالب لو بازیکنانی بودند که سرمربی تیم ملی در جریان بازی وارد زمین شد تا بتواند از سد کره جنوبی عبور کند اما تساوی بدون گل در پایان 120 دقیقه تلاش دو تیم و پیروزی. کره ای ها در ضربات پنالتی نتیجه 4 بر 2 در روزی که مهدی مهدوی کیا و رسول خطیبی پنالتی های دوم و چهارم ایران را برای جلوگیری از پنالتی پنجم نابود کردند، کار امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی ملی پوش این تیم را به پایان رساند.
امیر قلعه نویی امروز پس از 16 سال بار دیگر فرصت حضور در تیم ملی را پیدا کرده و می خواهد به موفقیتی دست یابد که به گفته خودش فرصت کافی برای رسیدن به آن ندارد. حالا او باید تیم ملی را با یک نسل دیگر در یک بازی پیش فصل به زمین بفرستد.

* مثلث تهاجمی؛ نبود سردار و بلاتکلیفی در مورد نقش طارمی
در اردویی که سردار آزمون به درخواست کادر فنی حضور ندارد، مهم ترین ابهام به نقش مهدی طارمی برمی گردد. از او به عنوان وینگر چپ استفاده خواهد شد یا به عنوان مهاجم؟ اگر از طارمی مانند برخی بازی های دوران کی روش به عنوان وینگر چپ استفاده شود، علیرضا جهانبخش، محمد محبی، رضا شکاری، علی قلی زاده، مهدی ترابی و امیرحسین حسین زاده شش وینگر هستند که تنها یک وینگر از ابتدای بازی با روسیه است. با بازی شهریار مغانلو به عنوان مهاجم این تیم آغاز خواهد شد.
در غیر این صورت اگر قلانوی بخواهد از طارمی در پست شماره 9 استفاده کند، از بین 6 وینگر نامبرده، دو بازیکن در ترکیب اصلی مقابل روسیه قرار خواهند گرفت که با توجه به سابقه آنها بعید است علی قلی زاده و علیرضا جهانبخش باشند.

* خط میانه؛ در انتظار معرفی قلب تپنده تیم ملی
روزبه چشمی، سعید عزت اللهی، رضا اسدی، محمد کریمی، مهدی حسینی، احمد نوراللهی، میلاد سرلک و امید نورافکن 6 بازیکنی هستند که امیر قلانوی برای حفظ قدرت جنگندگی و دوندگی تیم و همچنین حفظ قدرت دوندگی تیم باید از بین آنها بازیکنی را انتخاب کند. توانایی بازی سازی که سرمربی تیم ملی نشان داده است بر این موضوع تاکید ویژه دارد. حدس زدن یک هافبک برای تیم ملی کار بسیار سختی است اما اینکه سعید عزت اللهی در این زمینه با هافبک مبارزی مثل چشمی روبه رو شود، غیرمعمول نیست. یک خط جلوتر احمد نوراللهی احتمالا در غیاب سامان قدوس یکی از کاندیداهای جدی حضور در رده هشتم تیم ملی در دوره جدید خواهد بود.
در ترکیب 3-3-4 اگر بخواهد با سبک دفاعی تری بازی کند امیر قلعه نویی از دو هافبک دفاعی استفاده می کند و در بازی هایی که می خواهد تیمش را با فاز هجومی به زمین بفرستد معمولا وارد بازی می شود. با یک هافبک دفاعی و یک خط در مقابل آنها که توسط دو بازیکن خلاق بازی می شود.

*البته در پایان باید به این نکته اشاره کرد که هنوز مشخص نیست امیرقلانوی برای پست بازیکنانی چون وحید امیری، امید نورافکن، احسان حاج صفی، رضا شکاری، روزبه چشمی و رضا اسدی و پس از دو دوره تدارکاتی چه جایگاهی دارد. بازی با روسیه و سپس کنیا با ضریب می توان در مورد بازیکنان اصلی تیم ملی در دوره جدید صحبت کرد.



مجله اخبار فوتبال داخلی