جنجالی ترین توپ تاریخ فوتبال به حراج گذاشته می شود

علی بن ناصر درباره گل مارادونا در هند گفت: “من نمی توانستم صحنه را به وضوح ببینم. دو بازیکن و پیتر شیلتون و مارادونا که پشتشان به من بود رو به روی من بودند. طبق دستورالعمل فیفا که قبل از بازی صادر شد، من کمک کردم. داور من نگاه کردم تا صحت گل را تایید کنم او هم به هافبک برگشت و نشان داد که درست بوده است.در پایان بازی بابی رابسون سرمربی تیم ملی انگلیس به من گفت که تو این کار را کردی. کار درست و اینکه کمک داور مسئولیت خودش را داشت، درست انجام نداد.»

مارادونا که در نوامبر 2020 درگذشت، بعداً ادعا کرد که گل بخشی از خود و بخشی با دست خدا به ثمر رسیده است. گراهام بود، حراجدار گفت: با توجه به تاریخچه این کالا، ما انتظار داریم که این توپ در این حراج توجه زیادی را به خود جلب کند.


سرویس خبر شماره: 1847965
21 مه 1401 در 2:10 ب.ظ.
918

0نقطه نظر

آرژانتین در نهایت در همان سال با شکست آلمان غربی در فینال مسابقات قهرمان جام جهانی شد. پیراهن مارادونا در مرحله یک چهارم نهایی در ماه می به قیمت 7.1 میلیون پوند فروخته شد که یک رکورد جهانی جدید برای کالاهای ورزشی است. پیراهن داوری بن ناصر در بازی انگلیس و آرژانتین نیز در کنار پیراهن امضا شده ای که سال ها بعد از مارادونا دریافت کرد، ماه آینده به حراج گذاشته خواهد شد.



مجله اخبار فوتبال خارجی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، 36 سال از دیدار تاریخی انگلیس و آرژانتین که با دو گل ماندگار مارادونا همراه بود می گذرد. علی بن ناصر، داور تونسی که بازی را قضاوت کرد اما هند مارادونا را تایید نکرد، اکنون صاحب توپ مسابقه است و در 16 نوامبر در گراهام باد به حراج گذاشته خواهد شد. داور گفت که احساس می کند زمان مناسب برای تقسیم توپ با جهان است و همچنین ابراز امیدواری کرد که خریدار آن را علنی کند.

یک توپ بازی انگلیس و آرژانتین برای جام جهانی 1986 ماه آینده به قیمت 2.5 تا 3 میلیون پوند به حراج گذاشته خواهد شد.

جنجالی ترین توپ تاریخ فوتبال به حراج گذاشته می شود