دروازه بان آرژانتینی رکورد جهانی گینس را شکست (فیلم)

به گزارش تی ان تی اسپورت شیلی، این گل از فاصله 101 متری به ثمر رسید که در صورت تایید، طولانی ترین گل تاریخ در رکوردهای گینس خواهد بود.


سرویس خبر شماره: 1897111
03 آوریل 1402 @ 12:26 بعد از ظهر |
4.3K |

0نقطه نظر

گلی که حتی مسی هم نتوانست آن را بزند.

رکونا که گل را به ثمر رساند، به رادیو بیو بیو گفت: «از خوان سیلوا، مدیر باشگاه پرسیدم که آیا واقعا تقاضایی برای رکورد وجود دارد یا خیر. و به من گفت واضح است! حتما برای ثبت نام اقدام خواهیم کرد.»

لئاندرو رکونا، دروازه بان آرژانتینی، یکی از عجیب ترین گل هایی که دنیای فوتبال تا به حال به خود دیده است، در پیروزی 3-1 کوبرسال مقابل کولو-کولو در لیگ برتر شیلی به ثمر رساند. رکونا با برتری 2-0 تیمش در دقیقه 77، دروازه حریف را به باورنکردنی ترین شکل باز کرد.

به نظر می رسد رکورد طولانی ترین گل تاریخ فوتبال توسط یک دروازه بان شکسته شده است.

دروازه بان آرژانتینی رکورد جهانی گینس را شکست (فیلم)

در همین حال، فدراسیون فوتبال شیلی ساعاتی بعد از ورزشگاه کرد تا طول و عرض دقیق زمین را اندازه گیری کند.

در حالی که برایان کورتس، دروازه بان حریف خارج از محوطه جریمه خود بود، توپ از بالای سر او رفت و به سمت دروازه حرکت کرد. پس از آن بود که توپ از دورترین نقطه ممکن به سمت دروازه پرتاب شد. اما در عین حال با حفظ سرعت و قدرت خود به دروازه حریف راه پیدا کرد.

1834725

رکورد کنونی 96.01 متر است که توسط تام کینگ در سال 2021 در مسابقه بین نیوپورت کانتی و چلتنهام تاون در دسته چهارم انگلیس به ثبت رسید.

“رکوردهای جهانی گینس” در این رابطه به CNN گفت که هنوز درخواستی برای این رکورد دریافت نکرده است.



مجله اخبار فوتبال خارجی

رکونا گفت که فکر می‌کند ارتفاع استادیوم کوبرسال که در ارتفاع 2400 متری از سطح دریا قرار دارد، ممکن است در گل عالی او نقش داشته باشد: “من می‌خواستم ضربه را سریع بزنم؛ همانطور که بارها در ارتفاع انجام داده‌ایم، سعی می‌کردم به آن برسیم. حریف از موقعیت دفاعی خارج شد، اما ضربه من قوی تر شد.

دروازه بان حریف در حالی که تلاش بیهوده ای برای جلوگیری از باز شدن دروازه خود داشت، در آخرین لحظه لیز خورد تا شکست او مقابل همتای خود به طرز شرم آور مورد تمسخر هواداران قرار گیرد.