رضایی: حداقل 3-4 سال باید به قلانوی فرصت داده شود


سرویس خبر شماره: 1896594
28 مارس 1401 در 1:42 ب.ظ
2.2 هزار امتیاز خبر|

0نقطه نظر

ما باید تیم ملی را جوان کنیم.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، رحمان رضایی که در جام ملت های 2007 شاگرد امیر قلانوی بود، حالا بعد از 16 سال باید به عنوان دستیار این مربی تیم ملی را برای حضور در جام ملت های آسیا آماده کند.
با ورود سرمربی جدید تیم ملی به هتل المپیک و حضورش در اردوی تیم، خبرنگار ورزشگاه درباره پیش بینی خود از آینده تیم ملی سوالی را مطرح کرد و در پاسخ گفت: امیدواریم. که آقای قلانوی با برنامه ریزی خوب می توانند این مسئولیت را بر عهده بگیرند. با توجه به شروع خوبی که امروز خواهیم داشت. البته هنوز چند بازیکن اضافه نشده اند و تمرین امروز سبکتر خواهد بود. امروز قرار است ریکاوری کنیم تا فردا تمرین خوبی داشته باشیم.»

باید برنامه ریزی درستی انجام شود تا بتوانیم این تیم را دوباره راه اندازی کنیم. میانگین سنی تیم ملی قطر در جام جهانی بالا بود. در نهایت باید بازیکن اضافه کنیم و تیم را جوان کنیم. علاوه بر این بازیکنان با تجربه در کنار تیم خواهند بود و به جوان ترها کمک خواهند کرد. در مجموع فکر می کنم باید به مربی داخلی زمان داد. معقول نیست که فقط یک مربی ملی داشته باشیم و در یکی دو سال این موضوع را حل کنیم.»



مجله اخبار فوتبال داخلی

سوال بعدی از رحمان رضایی در مورد غیبت سردار آزمون در اردوی تیم ملی بود و او گفت: من اطلاعات دقیقی ندارم و خود آقای قلانویی در حال صحبت کردن است.

از رحمان رضایی در مورد انتظارات زیاد از تیم ملی و امیدهایش به آینده سوال شد و او پاسخ داد: الان صحبت درباره قهرمانی زیاد جالب نیست، باید شرایط را دید تا امکانات و بازی ها را ببینیم. باید ببینیم شرایط بازیکنان تا سال آینده چگونه خواهد بود البته خود آقای قلعه نویی هم مصمم است به شطرنج بیش از یک دهه پایان دهد و آخرین سالی که در آن مقام کسب کردیم سال 1383 بود. تقریباً می توان گفت 15-16 سال با وجود رنکینگ خوب، کیفیت بازیکنان و حضور در جام جهانی نتوانستیم نتایج خوبی کسب کنیم و حداقل یک مدال کسب کنیم، به همین دلیل آقای قلعه نویی هستند. مصمم به دفاع از حیثیت فوتبال ایران در آسیا هستند.البته تیم های دیگر هم بیکار نمی نشینند.زمان می گیرند.مدیریت خوب و بازی های عرضه خوبی دارند.بعضی از آنها پیشرفت بسیار خوبی داشته است و مسابقات جام جهانی گواه آن است. متقاضیان زیادی وجود دارد. تیم های کره، ژاپن، استرالیا و عربی که سطح فوتبال خود را بالا برده اند. بنابراین فکر می کنم رقابت های بعدی جام ملت های آسیا رقابت بسیار فشرده ای بین تیم های رقیب خواهد بود. اما مهم این است که از شان و کیفیت فوتبال خود دفاع کنیم. چون کیفیت و شأن فوتبال ما در آسیا همیشه خوب بوده و فقط باید از نظر عناوین پیشرفت کنیم.»

از رحمان رضایی پرسیده شد که انتخاب امیرقلانویی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی را چگونه ارزیابی می کند؟ وی در پاسخ به این سوال گفت: فکر می کنم آقای قلانوی به دلیل تجربه و آشنایی با لیگ آسیا و تیم ها می تواند در این شرایط به خوبی کمک کند. بالاخره او تجربه سرمربیگری تیم ملی جام ملت ها را دارد و امیدوارم در کمتر از یک سال بتوانیم تیم خوبی را به مسابقات بفرستیم.

سرمربی جدید تیم ملی معتقد است که ملی پوشان باید برای حضور در جام ملت های آسیا تجدید قوا کنند.

رضایی: حداقل 3-4 سال باید به قلانوی فرصت داده شود

سوال بعدی رحمان رضایی در مورد قرارداد یک ساله با امیر قلانوی بود و اینکه آیا بهتر است این قرارداد طولانی مدت امضا شود؟ بازیکن سابق تیم های ایتالیایی پروجا و پرسپولیس در پاسخ به این سوال گفت: خب در سال های اخیر به مربیان خارجی وقت داده ایم حتی یک دهه به کی روش داده ایم، یک دهه، برای قهرمانی خیلی طولانی است، امیدوارم یک قهرمانی طولانی شود. فدراسیون با اقداماتی که در نظر دارد آقای قلعه‌نویی را خوشحال می‌کند، حداقل سه تا چهار سال.