علی آبادی: رئیس فدراسیون مهمتر از رئیس نیست

* انتخاب فرد مورد تایید دولت به نفع کمیته ملی المپیک است
اینکه فردی مورد تایید دولت قرار بگیرد و انتخاب شود قطعا به نفع کمیته ملی المپیک است زیرا در نهایت وزارت ورزش، فدراسیون ها و کمیته ملی المپیک بودجه خود را از دولت می گیرند و البته… باید کسی باشد که به تصویب دولت برسد و در کیفیت هزینه کرد بودجه، مدیریت، رشد و تعالی ورزش و ارتقای ظرفیت های ورزشی کشور با جان و دل کار کند و به دنبال مشکلات شخصی برای خود نباشد. این بدان معنا نیست که دولت یک نفر را انتخاب می کند. بنابراین انتخاب فردی که سابقه اجرایی خوبی داشته باشد، توانایی های مدیریتی خوبی داشته باشد و بتواند به راحتی با مسئولان اجرایی کشور ارتباط برقرار کند به نفع جامعه ورزش و کمیته ملی المپیک خواهد بود. اگر فردی با رابطه و بضاعت مالی خود به جایگاه کمیته ملی المپیک برسد قطعاً به درد ورزش کشور نمی خورد.


سرویس خبر شماره: 1839812
31 اوت 1401 ساعت 10:14 ب.ظ
4.5 هزار |

1نقطه نظر

دو دوره انتخابی کافی است.

* ملی پوشان آمادگی لازم را نداشتند
برای موفقیت یک تیم باید همدیگر را بشناسد و مسابقات تدارکاتی داشته باشد و مسئولان فدراسیون و ورزش کشور فرصت خوبی به آنها بدهند. اینها مسائل اساسی است که فدراسیون فوتبال و تیم ملی ما از آن محروم بوده اند و بازی خوبی صورت نگرفته است.

در ایران به دلیل مشکلاتی که پیرامون فدراسیون وجود دارد و ادعای بی نظمی، فساد و ارتباطات نامتعارف، شرایط اداره فدراسیون سخت تر شده است.

* دو دوره برای ریاست در فدراسیون ها کافی است
فدراسیون نه مهمتر از ریاست است و نه از نمایندگی مجلس. این که اجازه بدهند یک نفر ریشه یابی کند و در یک فدراسیون بماند و اشتباهات خود را نبیند و طرفداران سنتی پیدا کند تا اشتباهات خود را بپوشانند. این کار خوبی نیست به نظر من حداکثر دو دوره برای ریاست یک فدراسیون کافی است و اگر فردی بسیار شایسته باشد، در نهایت اگر فرد دیگری انتخاب شود و دو دوره را انجام داده باشد، می تواند مجدداً به سمت ریاست برود و برای ریاست بعدی حاضر شود. هر کدام تمام ایده های خود را در هشت سال اجرا می کند و پس از این مدت هیچ ایده و انگیزه ای ندارد و بسیاری با او دشمن یا دوست شده اند. همه این عوامل امکان مدیریت در یک فدراسیون یا سازمان را کاهش می دهد. من فکر می کنم منطقی است که هر فرد دو دوره در فدراسیون حضور داشته باشد. نفر بعدی که خارج از کشور نیست و از همین گروه است و می تواند خدمات ارائه دهد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

* نباید به غریبه ها فرصت دخالت بدهیم
برگزار نشدن یا نشدن انتخابات در شهریور عواقبی خواهد داشت یا خیر، بستگی به این دارد که فردی در داخل کشور اطلاعات را رد کند یا خیر. بنابراین IOC در امور داخلی کشورها دخالت نمی کند، خواه انتخابات به تعویق بیفتد یا خیر. اگر از مجمع یا از فدراسیون ها شاکی باشد که بگوید عمداً انتخابات را به تعویق می اندازند، قضیه فرق می کند. معمولا افرادی هستند که اطلاعات را به نفع کمیته بین المللی المپیک منتقل می کنند یا کار درستی انجام می دهند، اما به نفع کشور نیست و باید این مشکلات در کشور حل شود. از آنجایی که زمان زیادی از انتخابات کمیته ملی المپیک می گذرد، برای اینکه فرصت ورود و دخالت خارجی ها به کشورمان داده نشود، امیدوارم تا زمان برگزاری انتخابات، مسئولین به نحوی عمل کنند و فرد توانمندی اقدام کند. در آن حالت بنشین

* علاقه ای به ثبت نام ندارم
من فکر می کنم اگر انتخابات برگزار نشد، مردم دوباره ثبت نام کنند. البته حضور ذهن دقیقی ندارم اما منطقی است که اینطور باشد. دوستان زیادی به من مراجعه کرده اند اما من حتی اگر دوباره ثبت نام کنم علاقه ای به ورود به این رشته ندارم.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، محمد علی آبادی رئیس سابق سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک در گفتگو با رادیو ایران درباره انتخابات کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال و همچنین ایراد به اساسنامه فدراسیون ها؛ صحبت کرد.

* استقلال در نهادهای داخلی نسبی است
استقلال یک سازمان داخلی امری نسبی است و به این معنا نیست که در همه زمینه ها و همه بخش های شغل استقلال وجود داشته باشد. در جایی که منافع ملی کشور را تحت تأثیر قرار می دهد، همه ما ایرانی ها باید قبول کنیم که فقط از منافع ملی کشور دفاع کنیم، نه از استقلال نهاد یا سازمان. اما کمیته ملی المپیک قطعا باید از استقلال نسبی برخوردار باشد و بتواند وظایف خود را در چارچوب مقررات کمیته ملی المپیک و IOC به نحو احسن انجام دهد.

* فدراسیون فوتبال مدیری قوی تر از کمیته ملی المپیک می خواهد
مشکل فوتبال فقط با رئیس فدراسیون نیست و از این صحبت ها پیچیده تر است. در فوتبال، هر رئیس باشگاه، مربی و بازیکنی بیرون یا اطراف فدراسیون وارد می شود و در امور فدراسیون دخالت می کند و مدیریت آن کار سختی است. فکر می کنم برای هدایت فدراسیون فوتبال به فردی قوی تر از رئیس کمیته ملی المپیک نیاز است. وسعت و طرفداران فوتبال در کشور ما بسیار زیاد است و فوتبال حرف اول را در کشورهای دنیا می زند.

محمد علی آبادی می گوید رئیس کمیته ملی المپیک در صورت تایید دولت; عملکرد مفیدتری خواهد داشت.

علی آبادی: رئیس فدراسیون مهمتر از رئیس نیست

* حمید سجادی؟ جایگاه حقوقی کمیته از بین رفته است
مطلوب است که حمید سجادی به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک انتخاب شود زیرا این امر باعث از بین رفتن دعواهای بین کمیته ها می شود. علاوه بر این، رئیس کمیته جایگاه خوبی خواهد داشت و به ریاست جمهوری و مدیران اقتصادی کشور دسترسی خواهد داشت. از این ابعاد مثبت است. اما این خوب نیست زیرا کمیته ملی المپیک جایگاه قانونی خود را از دست می دهد.

* صالحی امیری باید برای برگزاری انتخابات تلاش کند
با توجه به شناختی که از آقای صالحی امیری دارم نمی توانم بگویم که ایشان می خواهند انتخابات را به تعویق بیندازند تا نظر دولت را جلب کنند. البته هرکسی که در ورزش فعالیت می کند علاقه مند به شرکت در کلاس های بعدی است و برای این تعداد تلاش می کند. نحوه انجام این تلاش پس از انجام آن مشخص خواهد شد. و این را نمی توان پیش بینی کرد. امیدوارم جناب آقای دکتر صالحی امیری که زحمات زیادی برای ورزش کشور کشیده اند، انتخابات کمیته ملی المپیک را برگزار کنند.

سخنان علی آبادی را در ادامه می خوانیم: